Ads (728x90)


 
၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးေထာက္ခံမဲ ၉၉.၇ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ အတည္ျပဳေပၚထြက္လာခဲ့ သည္။ ထိုအေျခခံဥပေဒကို အမွီျပဳ၍ လႊတ္ေတာ္ ၃ ရပ္ေပၚထြက္လာသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား ရွိလာသည္။ အစိုးရတစ္ရပ္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ယခုအခါ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပန္ျပင္ မည္/ အသစ္ ေရးဆြဲမည္ ဟူေသာ အသံမ်ား က်ယ္ေလာင္စြာထြက္ေပၚလာသည္။ 
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ခြင့္ တားဆီးထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ သမၼတ အရည္ အခ်င္း ျပ႒ာန္းခ်က္ ပုဒ္မ ၅၉ စ ကုိ ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း သူရ ဦးေရႊမန္းက ေျပာဆုိ လိုက္ပါတယ္။ 
အေျခခံဥပေဒရွိ ၅၉ (စ) ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးကို အဓိကထား၍ အေျခခံဥပေဒကို ျပန္ျပင္ ေရး/ အသစ္ေရး ဆြဲေရး နည္းလမ္း ၂ မ်ိဳးကို ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵမဲျဖင့္ နည္းလမ္းတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ဖို႔ ျပည္သူလူထုကို အသံုးခ်ရန္ ျပဳလုပ္လာျခင္းမ်ားရွိလာခဲ့သည္။ 
၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒသည္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ္ ဥပေဒတစ္ခုဟု မဆိုႏိုင္။ ႏိုင္ငံတကာရွိ အေျခခံဥပေဒမ်ား ကိုေလ့လာၾကည့္လွ်င္လည္း ဘယ္ႏိုင္ငံကမွ ၿပီးျပည့္စံုေသာ အေျခခံဥပေဒကို ျပ႒ာန္းထားႏိုင္ျခင္း မရွိ ေသး။ သူတို႔၏ ဥပေဒမ်ားသည္လည္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ အေျခခံဥပဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခ်က္သည္လည္း သဘာ၀က်သည္။ လိုအပ္တာကိုျပင္ ဆင္ျဖည့္ စြက္ဖို႔ လိုသည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအေျခခံဥပေဒကို မိမိတို႔ သေဘာမက်သည့္ အခ်က္၊ မိမိတို႔သာ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲလိုသည့္ဆႏၵကို ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးက ျပင္ဆင္ခ်င္သေယာင္၊ အသစ္ ေရးဆြဲ ခ်င္သေယာင္ ျပဳလုပ္၍ ျပည္သူကိုဆြဲထည့္ျခင္းသည္ မျဖစ္သင့္ ဟုထင္သည္။ 
ျပည္သူလူထုသည္ စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပဖို႔၊ က်န္းမာေရးေကာင္းဖို႔၊ မိသားစုေခ်ာင္လည္ဖို႔ စသည္တို႔ အတြက္ ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနရခ်ိန္တြင္ ထိုအေျခခံဥပေဒကို မည္သူကမွ် မဖတ္အား၊ မဖတ္ႏိုင္။ အေျခခံ ဥပေဒပါ အခ်က္မ်ားသည္ မည္သည္က ျပင္ရမည္၊ မည္သည္က ျဖည့္စြက္ရမည္၊ ေျပာင္းလဲရမည္ကို အိမ္ေထာင္စု ၁၀ စုမွာ အေျခခံဥပေဒစာအုပ္ ၁ အုပ္မရွိသည့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ မသိနားမလည္ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ရမည္/ အသစ္ေရးဆြဲရမည္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔မွာ ခဲယဥ္းသည္။ အမွားအယြင္းမ်ားရွိႏိုင္သည္။ 
ဤသို႔ဆိုေသာ္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ မည္သူမွာ တာ၀န္ရွိသနည္း။ အဓိကတာ၀န္ရွိသူ မ်ားမွာ ျပည္သူကိုကိုယ္စားျပဳေသာ ျပည္သူကခန္႔အပ္ထားသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သာ ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သည္ ျပည္သူကိုကိုယ္စားျပဳေသာ၊ ျပည္သူ႔ အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ ရေသာ သူမ်ားျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ကို တာ၀န္ယူ ေခါင္းခံ သင့္သူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။အေျခခံဥပေဒ ျပင္ေရးအတြက္ သူ႔အိုးႏွင့္သူဆန္ သင့္တင့္ေနျခင္းကို လူမ်ားစု ဆႏၵျဖစ္ သေယာင္ လွည့္စားအသံုးမခ်ဘဲ မိမိတို႔ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကိုတိုင္ ႀကိဳးစားျခင္းသာ မွန္ကန္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ အေျခခံ ဥပေဒရွိ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ ရန္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ သို႔ တင္သြင္းႏိုင္ေရး၊ ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေရး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ 
ယခုအခါ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အဖြဲ႔၀င္ ၁၀၉ ဦးပါေသာ အဖြဲ႔ဖြဲ႔ စည္းေပး၍ ထိုအဖြဲ႕က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္တင္ျပ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ အတြက္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရမည့္ ကိစၥသည္ လႊတ္ေတာ္ ကသာ ဦးစီးေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ျပင္ဆင္လိုသည့္ လူမ်ားအေနျဖင့္လည္း အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးသည္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္သည္ ဟူေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးကို ခ်မွတ္ၿပီးလွ်င္ ေနာက္တခ်ိန္သမိုင္းတြင္ တာ၀န္ယူမႈရွိရမည့္ လူမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ လိုအင္ဆႏၵအတြက္ စား၀တ္ေနေရးၾကား ရုန္းကန္ေန ရေသာ အေျခခံဥပေဒကို မဖတ္အား၊ နားမလည္ၾကသည့္ ျပည္သူေတြကို ဆြဲထည့္၍ ခုတံုးလုပ္ေနျခင္း သည္ မလုပ္သင့္ေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပလိုပါသည္။ 

Ref ; http://www.oppositeyes.info

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...