ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ စာနယ္ဇင္းမ်ား ေရာင္းခ်ေနသည့္ ျမင္ကြင္းတခု
စစ္စစ္ေတာ့ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ ရရွိစျပဳေနတဲ့
ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ႏိုင္ငံေရးစာေပေတြ တစ္ေခတ္ ဆန္း လာတာဟာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့
ဓမၼတာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔လို တက္သစ္စ လူငယ္စာေရးဆရာေတြ အားက်အတုယူေလာက္တဲ့ စာေပအႏုပညာရွင္ေတြက
ရွိေတာ့ ရွိေပမယ့္ အရွားသားလား။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေမာင္မိုးယံဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္စာေပသမားေတြ
ေလးစားအတုယူရမယ့္ စာေပ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ပါပဲ။ အမ်ိဳးသားစာေပဆုအပါအဝင္ စာေပဆုေတြကို ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ရရွိခဲ့တဲ့
ဆရာရဲ႕ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္ေတြဟာ စာေပေလာကရဲ႕ လစ္ဟာေနတဲ့ကြက္လပ္ကို တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာ က
ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ယံုၾကည္မိခဲ့တာအမွန္ပါ။
ဆရာေမာင္မိုးယံဟာ ဝတၳဳရွည္ေရးတာ အားမသန္ပဲ
ဝတၳဳတိုနဲ႔ေဆာင္းပါးေတြဘက္မွာ အားသန္ တာ သတိျပဳမိပါတယ္။ ေမာင္မိုးယံဆိုတဲ့ နာမည္တစ္လံုးနဲ႔
စာေပေလာကမွာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ဆယ္စုႏွစ္(၃)ခုေလာက္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ရတာကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။
ပိုၿပီးဂုဏ္ယူစရာေကာင္းတာက ေမာင္မိုးယံဟာ
တပ္မေတာ္မွာ ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ထိ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ဖူးတာပါပဲ။ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္အပါအဝင္
ေဒသအသီးသီးမွာ က်င္လည္ခဲ့ၿပီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးေတာ့
အေတြ႕အႀကံဳကတစ္ဆင့္ စီးေမ်ာလာတဲ့ ဆရာရဲ႕ဝတၳဳတို၊ ေဆာင္းပါးေတြဟာ စာဖတ္သူကို တစ္စံုတစ္ရာ
အက်ိဳးျပဳခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။ စာဆိုစစ္သည္လို႔ ကင္ပြန္းတပ္ရမယ့္ တပ္မေတာ္သားစာေရးဆရာ
ရွားပါးေနၿပီျဖစ္တာေၾကာင့္ ေမာင္မိုးယံရဲ႕စာေပေတြဟာ တပ္မေတာ္သားဘဝကို ေဖာ္က်ဴးႏိုင္တဲ့အျပင္
ဝန္ထမ္းေလာကအေတြ႔အႀကံဳေတြကိုလည္း မွ်ေဝေပးႏိုင္တာမို႔ လက္ကမ္းႀကိဳဆို လွ်က္ပါ။
မၾကာမီကမွ စာေပေလာကကို တစ္ေၾကာ့ျပန္လည္ဝင္ေရာက္လာတဲ့
ဆရာမင္းၫိဳစင္နဲ႔ စကား စပ္မိေတာ့ ဆရာေမာင္မိုးယံရဲ႕ ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကို ဂဃနဏ သိခြင့္ႀကံဳရတယ္။
ဆရာမင္းၫိဳစင္နဲ႔ ဆရာ ေမာင္မိုးယံဟာ ပုသိမ္ေကာလိပ္မွာ ေက်ာင္းေနဘက္ေတြလို႔ေျပာတယ္။
ဆရာနဲ႔ ဆရာမင္းၫိဳစင္တို႔ ပုသိမ္ ေကာလိပ္မွာတုန္းက နံရံကပ္စာေစာင္ေတြ၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ
ဖန္တီးခဲ့ၾကတာကို ေျပာျပခဲ့တာ တသသ ပါပဲ။ ဆရာမင္းၫိဳစင္ က စာေပေလာက ကေန ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပမယ့္
ဆရာကေတာ့ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနၿပီး ေမာင္မိုးယံဆိုၿပီး
လူသိမ်ားတဲ့ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္ေစလာေအာင္ အားထုတ္ခဲ့ရတယ္။
ဆရာဟာ စာေရးေကာင္းသူပါ။ ေရးအားလည္းေကာင္းပါတယ္။
အေတြးအျမင္ ရင့္သန္တယ္။ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားတယ္။ ဗဟုသုတၾကြယ္ဝတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ေမာင္မိုးယံဆိုတဲ့
ကေလာင္ တစ္ေခ်ာင္းဟာ စာေပေလာကမွာ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ႀကီးမဟုတ္ေတာင္ လူသိမ်ားခဲ့တာ မဟုတ္လား။
ဆရာရဲ႕ ''စိန္ပန္းပြင့္ေပၚက မိုးေရစက္ႏွင့္ သံေယာဇဥ္တိမ္တိုက္မ်ား..''ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္
ဆိုရင္ သိပ္ႀကိဳက္ လို႔ အထပ္ထပ္ အခါခါ ဖတ္မိပါရဲ႕။ အဲဒီစာအုပ္ထဲက ''ေပးဆပ္ျခင္းအလွည့္''
ဝတၳဳတိုေလး ဆိုရင္ မိဘေက်းဇူးကို ေဖာ္က်ဴးထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဖတ္ရင္းနဲ႔
မ်က္ရည္ေတာင္ ဝဲမိပါတယ္။ အာ႐ံုေၾကာထိခိုက္တဲ့ေရာဂါနဲ႔
ဆရာ႔အေဖ ေဆး႐ံုတက္ေနတုန္းမွာ သူနာျပဳ ဆရာမငွား ထားပါလ်က္ အေဖရဲ႕ ဝတ္ႀကီး ဝတ္ငယ္ ေပးဆပ္ျခင္း
တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ဆရာက အလွည့္ရ ယူျပဳစု တာကို အႏုပညာဆန္ဆန္
ျခယ္မႈန္းထားတာျဖစ္လို႔ အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ဂ်ပန္ဘာသာနဲ႔ ႐ု႐ွားဘာသာ ျပန္ဆို ဖို႔ေတာင္ေကာင္းပါတယ္။
ဒါမွသာ ျမန္မာေတြရဲ႕ မိဘေက်းဇူး အထူးသိတတ္မႈကို ႏိုင္ငံတ ကာက သိလာမွာဆိုၿပီးေတာ့ ဝိုင္းဝန္းအႀကံျပဳခဲ့ၾကေသးတယ္။
၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္အတြက္ စာေပဗိမာန္ စာပေဒ သာ ပထမဆုရရွိခဲ့တဲ့ '' ခ်င္းတြင္းျမစ္၏ သမိုင္းတစ္ေခတ္
ပဲ့တင္သံ '' ဆိုရင္လည္း စာေပေလာ ကရဲ႕ လစ္ဟာေနတဲ့ ခရီးသြားေဆာင္းပါးက႑ကို တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာက
ျဖည့္ဆည္းေပး လိုက္ သလိုပါပဲ။ ဆရာ့ကို သိန္းေဖျမင့္ အေသးစားေလးလို႔ေတာင္ ေခၚေဝၚသ မုတ္ခဲ့ၾကပါရဲ႕။
တစ္ေန႔က ေတာ္ဝင္စင္တာက စာအုပ္ဆိုင္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ေမာင္မိုးယံရဲ႕ ''ဆပ္ျပာတံုး သီအိုရီႏွင့္ ဒီမိုကေရ စီ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ား..''စာအုပ္ကိုေတြ႕လို႔
ဝယ္လာခဲ့မိပါတယ္။ အမ်ိဳးသား စာေပဆုရွင္ ေမာင္မိုး ယံရဲ႕ စာအုပ္ဆိုေတာ့ စာဖတ္သူကို တစ္စံုတစ္ရာေသာ
အတိုင္းအတာအထိ အက်ိဳးျပဳ တန္ေကာင္းေလရဲ ႕
ဆိုၿပီး ဝယ္ဖတ္မိခဲ့တာပါ။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲေျပာပါရေစ။ ခုေခတ္စကားနဲ႕ေျပာရရင္
ဆရာ႔စာအုပ္ဟာ သိပ္မမိုက္ပါဘူး။ ကန္ေတာ့ေနာ္ ဆရာ။ ဒို႔ဆရာေမာင္မိုးယံေတာ့ လုပ္စားလိုက္ျပန္ၿပီလားလို႔ေတာ့
မထင္စေကာင္း ထင္မိပါတယ္။
ဆရာရဲ႕ စာအုပ္ထဲမွာ ေဆာင္းပါး(၂၇)ပုဒ္ ပါရွိတဲ့အနက္
(၄/၅)ပုဒ္ေလာက္ကလဲြၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရး အာဃာ တေတြ၊ ၾကားဖူး နားဝနဲ႔ေရး တာေတြ၊ စာေရးသားမႈအတတ္ပညာကို
အလဲြသံုးစားလုပ္ၿပီး မထိတထိ ေရးထား တာေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္တာပါလိမ့္။ တပ္မေတာ္ကို
ပုတ္ခတ္၊ ေခတ္စနစ္ႀကီး မေကာင္းျမင္ ဝါဒနဲ႔ ေဝဖန္ရင္ စာအုပ္ေရာင္းအားေကာင္းတာေတြကိုမ်ား
အားက်ေနၿပီလား ဆရာ။ '' မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္''တို႔
''မင္းကိုႏိုင္ရဲ႕ ေနာက္ၾကည့္မွန္''တို႔လို Best Seller ျဖစ္ခ်င္ တာနဲ႔ပဲ ''ဆပ္ျပာတုံး သီအိုရီႏွင့္
ဒီမိုကေရစီ..''ကို လုပ္ခ်လိုက္တာမ်ားလား။
''ဝန္ထမ္းေကာင္းမွ ႏိုင္ငံေကာင္းမည္''ဆိုတဲ့
ေဆာင္းပါးဟာ ေခါင္းစဥ္လွသေလာက္ ေဆာင္းပါး ထဲမွာပါ တဲ့ ဆရာ႔ရဲ႕အေရးအသား၊ အေတြးအေခၚေတြဟာ
ျပည္သူကို ''မိႈင္း''တိုက္သလိုပါပဲ။ အဲဒီ ေဆာင္းပါးမွာ ''၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ ေနျပည္ေတာ္ေျပာင္းေရႊ႕ေရးသည္
ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး၊ ဝန္ထမ္းေလာ က တစ္ရပ္လံုး အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္ကာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈယႏၲရားတစ္ခု
ယိုင္လဲလု နီးပါးျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘဝမ်ား စြာ စေတးရေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈသည္ တည္ၿငိမ္ေအာင္
ကာလ အတန္ၾကာ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ရသည္ကို ျပည္သူလူထုအသိပင္ျဖစ္သည္'' လို႔ ေရးထားတယ္။ ၿပီိးေတာ့
''ဝန္ထမ္း မ်ားကို အ႐ုပ္လိုသေဘာထားၿပီး က်ားကစားသလို စိတ္ကူးျဖင့္ ေရႊ႕ျခင္းသည္
မလုပ္အပ္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္''လို႔ ဆိုထားျပန္တယ္။ ဒါကေတာ့ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးကို ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး
ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ သစ္ တည္တာကို ဆရာ ေဝဖန္သလိုလိုနဲ႔ သြားပုပ္ ေလလြင့္ေရးထားတာလို႔ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့
ယူဆမိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္Óဏ္မီသေလာက္ ျပန္လည္ေျဖရွင္း ပါရေစ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ ကားၾကပ္၊
လူၾကပ္နဲ႔ မြန္းၾကပ္ေနပါၿပီဆရာ။ ဟိုတစ္ေန႔က ကြၽန္ေတာ္ မေလးရွားကို အလုပ္ ကိစၥတစ္ခုခုနဲ႔ သြားဖို႔ ေနအိမ္က မနက္(၈)နာရီမွာ
ေလယာဥ္ကြင္းကို စထြက္ခဲ့ပါတယ္။ စင္ စစ္ေတာ့ ေလယာဥ္ကြင္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ဟာ ေဝးလွမွ
(၆)မိုင္ဝန္းက်င္ပါ။ ေလယာဥ္ထြက္ခ်ိန္က ၁ဝ နာရီ ၂၅ မိနစ္ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္မီမယ္ ထင္ခဲ့မိတာ။
လမ္းမွာ ကားေတြၾကပ္၊ လမ္းေတြပိတ္၊ မီးပိြဳင့္မိနဲ႔ ေလယာဥ္ ထြက္ခါနီး မိနစ္(၂ဝ)အလိုက်မွ
ေလယာဥ္ကြင္းေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚေတာင္ ဒေရာေသာပါး အေျပးတက္ခဲ့ရတဲ့အျဖစ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဆရာ။
ေနျပည္ေတာ္ကို ဝန္ႀကီးဌာနေတြ မေျပာင္းေရႊ႕ဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာသာ ဆက္ရွိေနရင္ ဝန္ထမ္းေတြဟာ
အလုပ္ခ်ိန္မီဖို႔ မနက္(၅)နာရီေလာက္ကတည္းက အိမ္က ထြက္ရမလိုျဖစ္ေနၿပီ။ ႐ံုးဆင္းရင္လည္း
ဒီလိုကားၾကပ္၊ လမ္းပိတ္ပံုနဲ႔ ညႀကီးမိုးခ်ဳပ္မွ အိမ္ကိုျပန္ေရာက္မွာ ေသခ်ာတယ္။
ဆရာလည္း ႏိုင္ငံတကာေရာက္ဖူးမွာပါ။ ဖိလစ္ပိုင္ဆိုရင္
မနီလာၿမိဳ႕ႀကီးဟာ ေဟာင္းႏြမ္း၊ မြန္းၾကပ္ေန လို႔ မကာတီၿမိဳ႕သစ္တည္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈဌာနေတြျဖစ္တဲ့
သံ႐ံုးေတြ၊ ဝန္ႀကီးဌာနေတြကို ေျပာင္းေရႊ႕ ခဲ့ရတာပါပဲ။ အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ၿပီးျပည့္စံုမႈ
မရွိေသးေတာ့ ဒုကၡခံစားၾကရမွာ ဓမၼတာပါ။ ခုေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕သစ္ႀကီးမွာ ဝန္ထမ္းေတြဟာ
ေပ်ာ္လို႔၊ ရႊင္လို႔ပါ။သပ္သပ္ ရပ္ရပ္၊ က်ယ္က်ယ္ ဝန္းဝန္းရွိတဲ့ ဝန္းထမ္းအိမ္ရာေတြမွာ
သက္ေတာင့္သက္သာ ေနႏိုင္သလို အိမ္နဲ႔ ႐ံုးနဲ႔နီးၿပီး (၄)လမ္းသြား လမ္းေတြနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း
အသက္႐ွဴေခ်ာင္ေခ်ာင္ ေနထိုင္ခြင့္ရခဲ့ရတယ္။ ပင္စင္ယူ ရင္ေနဖို႔ ေျမကြက္ေတြရ၊ အိမ္ေတြေဆာက္နဲ႔
ဘဝေနာင္ေရးအတြက္လည္း စိတ္ေအး စရာျဖစ္ေနေတာ့ ေပ်ာ္လို႔၊ ရႊင္လို႔ပါ။ ဆရာ့ ၾကည့္ရတာ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ
ေနျပည္ေတာ္ေျပာင္းေရႊ႕စဥ္က ရန္ကုန္မွာပဲ ကုတ္ကပ္က်န္ခဲ့ဟန္တူတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ကို တစ္ေခါက္တစ္ခါ
အလည္ လာၾကည့္ပါလား ဆရာ။ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
''၂၅
ရာခိုင္ႏႈန္း အေျပာင္းအလဲ'' ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးမွာေတာ့
ဆရာက ဒီလိုေရးထားျပန္တယ္။ ''မွန္လိုက္ တာ ဆရာရယ္။
လူတစ္ခ်ိဳ႕ကေျပာတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံက လူအုပ္ထဲကို ခဲနဲ႔ပစ္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔၊ ေဒါက္တာတို႔
ေခါင္းေပၚက်ႏိုင္တယ္တဲ့..။
ဒါဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕အေရအတြက္နဲ႔ အရည္အခ်င္းကို ေစာ္ကားတဲ့ စကားလံုးလို႔
ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလဲဆိုခ်င္စရာပါပဲ။ ပါရဂူဘဲြ႕ယူတဲ့ေဒါက္တာေတြကလည္း
သူမ်ားစာ တမ္းေတြ ကို ကူးခ်သူကကူးခ်။ Guite လုပ္တဲ့ ဆရာကို ေရးခိုင္းၿပီး စစ္ေဆးသူကို
တန္ဖိုးျဖတ္တဲ့ သူကျဖတ္၊ ဘာတတ္သလဲေမးၾကည့္။''
''ထို႔အတူပဲ တပ္မေတာ္ အရာရွိႀကီးငယ္ သင္တန္းေတြနဲ႔
အရပ္ဘက္အရာရွိ သင္တန္း ေတြဟာ မိတၲဴကူး တဲ့ဆိုင္ေတြ အက်ိဳးရွိေအာင္ ဖင္နဲ႔ေခါင္း၊ ေခါင္းနဲ႔ဖင္
ေခါင္းစဥ္အမည္သာ ေျပာင္းတဲ့ စာတမ္းေတြ နဲ႔ ဘဝအေျပာင္းအလဲလုပ္လိုက္ၾကတာ ထိပ္ဆံုးအထိေရာက္လာၾကတဲ့
ျမင္ကြင္းေတြက ခံျပင္းစရာ ပါပဲ။''
လူတစ္ခ်ိဳ႕ေျပာတာကို
ကန္႔ကြက္သလိုလိုနဲ႔ ေထာက္ခံထားတဲ့ စာသားပါဆရာ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ေဒါက္တာေတြ ဟာ အရည္အခ်င္းမရွိဘဲ ေဖာခ်င္းေသာခ်င္း ျမန္မာျပည္မွာ
ေပါခ်င္တိုင္းေပါေန တယ္ဆို တဲ့ ဆရာရဲ႕အယူအဆဟာ
အတၲမာနေတြဖံုးလႊမ္းေနတဲ့ ေဝဖန္မႈတစ္ရပ္ပါ ဆရာ။ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုး အမေတြ ထဲမွာ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးဆိုတာ
ပါ ပါတယ္။ ကံဆိုတာအလုပ္ပါ။ လူဆိုတာ ကိုယ့္သ မိုင္းကို ကိုယ္ေရးၾကတာမို႔ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္အသိဆံုးပါ။
ဒါဆိုရင္ တစ္ခုေလာက္ ေမးစမ္းပါရေစ။ ဆရာ့မွာ
အရည္အခ်င္းလည္းရွိပါလွ်က္၊ တရားဓမၼ ဆက္ႏြယ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြေတာင္ ေရးေနသူမို႔ ကိုယ္က်င့္တရားလည္း
ေကာင္းပါလွ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ဗိုလ္မွဴးဘဝကေန ရာထူးမတက္ခဲ့ရပါသလဲ။ ဆရာရဲ႕ေတြးေခၚတတ္မႈ၊
ဗဟုသု တၾကြယ္ဝမႈ၊ ပင္ကိုယ္ အရည္အခ်င္းနဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ မိႈလိုေပါေနတဲ့ေလာကႀကီးမွာ
ေရာေကာ ေသာေကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တစ္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္သင့္တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ၾကားဖူးတာ ေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္
ဆရာ။ တပ္မေတာ္မွာ အက်င့္စာရိတၲနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အမႈအခင္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးရင္ ရာထူးမတက္ဘူးလို႔
ၾကားဖူးတာပဲ။ ဆရာ႔အေနနဲ႔ ကံၾကမၼာအလွည့္အေျပာင္းေၾကာင့္ ဒီလိုအမႈအခင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးလို႔
ဗိုလ္မွဴးဘဝနဲ႔ပဲ အရပ္ဘက္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လိုက္ရတာလား။ ေျဖစမ္းပါဆရာ။
႐ိုး႐ိုးသားသားေပါ့။
ေမးစမ္းပါရေစ။ ဗိုလ္မွဴးဘဝနဲ႔ တပ္မေတာ္သားဘဝကို
နိဂံုးခ်ဳပ္ အသံုးသတ္ခဲ့ရတဲ့ဆရာဟာ တပ္မေတာ္ မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ အဆင့္ျမင့္ သင္တန္းေတြ တက္ခဲ့ဖူးလို႔
''ထို႔အတူပဲ တပ္မေတာ္ အရာရွိႀကီး ငယ္ သင္တန္းေတြနဲ႔ အရပ္ဘက္အရာရွိ သင္တန္း ေတြဟာ မိတၲဴကူးတဲ့ဆိုင္ေတြ
အက်ိဳး ရွိေအာင္ ဖင္နဲ႔ေခါင္း၊ ေခါင္းနဲ႔ဖင္ ေခါင္းစဥ္အမည္သာ ေျပာင္းတဲ့ စာတမ္းေတြနဲ႔
ဘဝအေျပာင္း အလဲလုပ္ လိုက္ၾကတာ ထိပ္ဆံုးအထိေရာက္လာၾကတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြက ခံျပင္းစရာ ပါပဲ။''
ဆိုၿပီး ေရးရတာ ပါလဲ။ တစ္ဆင့္စကားကို ကိုယ့္စကားလုပ္
ေရးတာဟာ စာေပက်င့္ဝတ္ ခ်ိဳးေဖာက္တာပါ။ အရပ္ဘက္ ဝန္ထမ္းျဖစ္ေတာ့ လည္း ဆရာဟာ ဘယ္သင္တန္းမွ
မယ္မယ္ရရ မတက္ခဲ့ဖူးဘူးလို႔ သိရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က တစ္ဆင့္စကားကိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာကိုယ္တိုင္
ေရးထားတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီးမွ ေျပာတာပါ။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ေလ့က်င့္ေရးမူဝါဒေတြဟာ
ေျပာင္းလဲေနတာကို တပ္မေတာ္နဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္(၂)ခုေလာက္ ကင္းကြာေနတဲ့ ဆရာက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးသိမွာလဲ။
အခြင့္အေရးမ်ားႀကံဳခဲ့ရင္ တပ္မေတာ္နဲ႔ အရပ္ဘက္က အရာရွိႀကီးေတြကို ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေအာင္
ေလ့က်င့္ေပးေနတဲ့ သင္တန္းေတြ တက္ၾကည့္စမ္းပါ။ ဆရာ ေရးထားတာေတြဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ၿပီး
ၾကားဖူးနားဝေတြ ဆိုတာ သေဘာေပါက္ လာပါ လိမ့္မယ္။
စာေရးဆရာဆိုတာ ႐ိုးဂုဏ္ရွိရတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။
ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ ''ဘဝတစ္သက္တာ မွတ္ တမ္း'' တို႔၊ ဆရာႀကီးေသာ္တာေဆြရဲ႕ ''ကြၽန္ေတာ့္ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း''တို႔ကို
စာေပသမားတိုင္း ဖတ္ဖူး ၾက ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ႐ိုးဂုဏ္ရွိၾကတဲ့ စာေပေတြလဲ။ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းဆို
ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းနဲ႔ အတူ တစ္ညလံုး ေပေပေတေတေနခဲ့တာကအစ၊ ေနာက္ဆံုး ကုတ္ကင္း ပြတ္တာ အဆံုး
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရဲရဲတင္းတင္း ေရးျပခဲ့သလို ဆရာေသာ္တာေဆြဆိုရင္ ၾကက္တိုက္တာ၊ အရက္ေသာက္ တာ၊
မိန္းမေပြတာ ေတြကို မျခြင္းမခ်န္ ေရးခဲ့တာ ဆရာဖတ္ခဲ့ဖူးမွာပါ။ အဲဒါ႐ိုးဂုဏ္ပါပဲ။
ကိုယ့္ကို ကိုယ္က် သူေတာ္စဥ္ႀကီးလို၊ ေကာင္းတာေတြပဲေရး၊ သူတစ္ပါးက် ခ်ီးမြမ္းေျခေက်ာက္လုပ္၊
ဒါေတြ ဟာ ႐ိုးဂုဏ္ရွိတဲ့စာေပေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာလည္း ဆရာ႔ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကို
႐ိုး႐ိုး သားသား ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးရဲရင္၊ သတၲိရွိရင္ အမွန္အတိုင္းေရးၾကည့္ပါလားဆရာ။
''က်ဳပ္က တိုင္းျပည္ခ်စ္လို႔ တပ္ထဲဝင္တာ၊
က်ဳပ္တို႔နယ္စပ္မွာရွိတဲ့ သူပုန္ေတြ ႏွိမ္နင္းမယ္ဆိုၿပီး ရဲေဘာ္ ဘဝနဲ႔ စစ္တပ္ထဲဝင္တာ။
၁ဝ တန္းေအာင္လို႔ ဗိုလ္သင္တန္းတက္ခဲ့ရတာ။ ဒီလိုခဲြျခား ႏိုင္မွန္း သိရင္ အစထဲက သူပုန္လုပ္ၿပီး
အလင္းျပန္ဝင္တယ္။ အလင္းဝင္တဲ့သူေတြ ေျမရ၊ ကားရ၊ ပါမစ္ေတြရနဲ႕ ေကာင္း စားေနၾကတယ္ေလဗ်ာ..''
လို႔ ဆရာရဲ႕မိတ္ေဆြ သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္းဝင္ႀကီး ေျပာခဲ့တာဆိုၿပီး ဆရာေရး ထား တာေလ။ တပ္မေတာ္ဟာ
လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္ပါ။ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊
ျမန္မာ၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး အစံုရွိၾက ပါတယ္။ ကိုယ္႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္းနဲ႔
ႀကိဳးစားမႈ ေပါင္းစပ္ရင္ ထိုက္တန္တဲ့ ရာထူး အဆင့္ေတာ့ ရၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ။ ဗမာမွ မဟုတ္ပါဘူး။
ခ်င္းမို႔ႏွိမ္တယ္။ ရခိုင္မို႔ ရာထူးမေပးဘူး ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ခ်င္းျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္
ဦးဟုန္းငိုင္း ဟာ ခ်င္းတိုင္းရင္းသား တပ္မေတာ္သား အၿငိမ္းစားတစ္ဦးပါ။ တပ္မေတာ္မွာ
ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသလို ရခိုင္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးလွေမာင္တင္ ဟာလည္း
တပ္မေတာ္မွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီးအဆင့္ထိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ဖူးတဲ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား စစ္စစ္ေတြပါ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာ့ေဆာင္းပါးထဲမွာပါတဲ့ သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္းဝင္ႀကီးကေရာ
တကယ္ ရွိပါရဲ႕လား။ ကြၽန္ေတာ္လည္း စာတိုေပစေတြ ေရးေနတာပါပဲဆရာရယ္။ စာေရးဆရာဆိုတာ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့
စကား ကို ဇာတ္ေကာင္ဖန္တီးၿပီး တစ္ဆင့္ေျပာခိုင္းတတ္ၾကတယ္မဟုတ္လား။ ဆရာရဲ႕ သူရဲေကာင္း
မွတ္တမ္း ဝင္ႀကီးဟာ ဆရာဖန္တီးထားတဲ့ လံၾကဳတ္ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ျဖစ္ လိမ့္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျဖင့္
သံသယရွိမိပါတယ္။ တပ္မေတာ္မွာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳး အတြက္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ စြန္႔စြန္႔စားစား
စစ္မႈထမ္းခဲ့ရင္ သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္းဝင္လို႔ အဆင့္ျမင့္ ဘဲြ႔ထူး၊ ဂုဏ္ထူးကို မေျပာနဲ႔
တိုင္းမွဴး၊ တပ္မမွဴး အဆင့္က သူ႔ရဲ႕ ရဲဝ့ံစြန္႔စားစြာ လုပ္ေဆာင္မႈအေပၚမွာ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳခဲ့တာရွိခဲ့ရင္
ရာထူးတစ္ဆင့္ တိုးတက္ မႈမွာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားခဲ့တာ အစဥ္အလာတစ္ရပ္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ရဲ႕သားဆိုရင္
ျမန္မာျပည္ေျမာက္ဖ်ားတစ္ေနရာ၊ ေျပာရအံုးေတာ့၊ ဆရာ ဗိုလ္ႀကီးဘဝတုန္းက က်င္လည္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္
ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ေပးအပ္တဲ့တာဝန္ေတြကို ရြတ္ရြတ္ ခြၽံခြၽံ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့လို႔
တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳျခင္း ခံရတဲ့ အျပင္ သူ႔ထက္ ဝါရင့္တဲ့
အရာရွိေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ယာယီတပ္ခဲြမွဴး (ဗိုလ္မွဴး)အျဖစ္ ရာထူး တိုးေပးျခင္း ခံရတယ္လို႔
သိခဲ့ရတယ္။ စစ္ေျမျပင္အဆင့္တိုးဆိုလား၊ ဘာဆိုလား ေျပာတာပါပဲ ဆရာရယ္။ ဆရာက စစ္သား လုပ္ဖူးသူဆိုေတာ့
ပိုသိမွာေပါ့။
လက္ရွိအစိုးရက တိုင္းရင္းသားျပန္လည္စည္းလံုးညီၫြတ္ေရး
ရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္ မွာ တပ္မေတာ္ကလည္း တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက ပံ့ပိုးကူညီေနပါတယ္
ဆရာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ စကားဝိုင္း မွာ ထိုင္ေျပာေန႐ံုနဲ႔မၿပီးဘဲ ေလွ်ာ့သင့္တာေလွ်ာ့၊
တင္းသင့္တာတင္း၊ အခြင့္အေရးေပး သင့္ တာေပး လုပ္ရတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ဆရာ႔မိတ္ေဆြရဲ႕ေျပာစကားကို
တပ္မေတာ္သားေဟာင္း ျဖစ္တဲ့ ဆရာက ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ဥာဏ္ ရွိပါလွ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား
စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းကင္းမဲ့စြာ တခုတ္တရ ထည့္ေရး ထား သလဲ မသိတတ္ေအာင္ပါပဲ ဆရာ။
ကဲပါ။ ဆရာေရ။ ဆရာရဲ႕ တပ္မေတာ္နဲ႔ အစိုးရကို
ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ၿပီး ရစရာမရွိေအာင္ ေရးထားတာေတြ ကို ေကာက္ႏႈတ္ေျပာရရင္ ဝတၲဳရွည္တစ္ပုဒ္နီးပါး
ျဖစ္ႏိုင္လို႔ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ဆရာဟာ ကြၽန္ေတာ္ ရဲ႕ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔
ဆရာ့ကို အနႏၲဂိုဏ္းဝင္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး အိပ္ရာဝင္မွာ ရည္မွန္းကန္ေတာ့ခဲ့တာပါ။ ခုလိုေဝဖန္မိတာေတာင္
ကံႀကီးမ်ား ထိုက္ေလမလား စိုးရိမ္မိပါရဲ႕။
ဆရာရဲ႕အက်ိဳးကို လိုလားသူ တပည့္တစ္ဦးအေနနဲ႔
အႀကံေလးတစ္ခုေတာ့ ျပဳပါရေစ။
- စာေပေလာကမွာ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ဆရာရဲ႕ကေလာင္ကို ေပၚပင္ေဆာင္းပါးေတြနဲ႔ မလဲလိုက္ ပါနဲ႔။
- ႏိုင္ငံေရးစာေပဆိုတာ ဆရာမကြၽမ္းက်င္ပါဘူး။ ဆရာကြၽမ္းက်င္တဲ့ ခရီးသြားေဆာင္းပါး ေတြကိုပဲ ေရးစမ္းပါ။ ဘဝအေတြ႔အႀကံဳကုိ အေျခခံတဲ့ ဝတၲဳေတြ ေရးစမ္းပါ။
- ဆရာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့တဲ့တပ္မေတာ္ကို စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားပါနဲ႔။
ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးရဲ႕နိဂံုးခ်ဳပ္ကိုေတာ့
ဆရာႀကီးတကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ ဝတၳဳေတြအစမွာ ေဖာ္ျပေလ့ရွိိတဲ့ ကဗ်ာေလးနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္ပါတယ္။
ဆရာ ပုသိမ္ေကာလိပ္တက္စဥ္တုန္းက ပုသိမ္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး မဟုတ္လား။
သစၥာ
''ငါ႔စာဖတ္၍၊ မျမတ္သည့္တိုင္
မ႐ံႈးေစသား၊ ပ်င္းေျပႏွစ္ၿခိဳက္
ေတြးထိုက္ဖြယ္ရာ၊ တစ္ပိုဒ္တစ္ေလ
ေတြ႕ျငားေပမူ၊ စာေပေက်းကြၽန္
ငါဝတ္ပြန္ၿပီ၊ ငါမြန္အျမတ္
ငါအတတ္ဟု၊ စာဖတ္သူေပၚ
ေခါင္းကိုေက်ာ္၍၊ ငါေသာ္ဆရာ
မလုပ္ပါတည္း..။ တဲ့''
ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္တဲ့ ခံယူခ်က္ပါလဲ ဆရာ။
ဆရာလည္း ဒီလိုပဲခံယူတတ္ပါေစ။ ဆရာရဲ႕ ''ဆပ္ျပာတံုးသီအိုရီႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ''ကေတာ့ အပ်င္းေျပႏွစ္ၿခိဳက္ဖြယ္လည္း
မပါ၊ ေတြးစရာ ကလည္း နတိၳ၊ စာဖတ္သူကိုလည္း အက်ိဳးမျပဳလို႔ စာအုပ္စင္မွာထားရင္ ေနာင္လာေနာင္ သားေတြ အတြက္
အတုယူမွားစရာ ျဖစ္မွာစိုးရိမ္တဲ့အတြက္ စာအုပ္တန္ဖိုး ျမန္မာက်ပ္ေငြ တစ္ေထာင္ကို ႏွေျမာတ သစြာနဲ႔
မီး႐ွိဳ႕ပစ္လိုက္ မိတာကိုေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါ ဆရာ...။
ဆရာရဲ႕
တပည့္
ေမာင္အမ်ိဳးမွန္
http://mmforward.blogspot.com/2013/10/blog-post_1854.html
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။