(ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ တက္ကနက္ျမိဳ႕ ေဘာင္ေတာ္ဆိပ္ကမ္းတြင္ စုပံုထားေသာ ျမန္မာမွ သစ္မ်ား/ ဓာတ္ပံု- နိရဥၥရာ)
ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ တက္ကနက္ျမိဳ႕ ေဘာင္ေတာ္ ဆိပ္ကမ္း တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ၀င္ေရာက္လာသည့္ တရားမ၀င္ ကၽြန္းသစ္မ်ား အပါအ၀င္ သစ္မာ မ်ိဳးစံုမွာ ေတာင္ပံု ယာပံု ျဖစ္ေနျပီး တင္ပို႕မႈမ်ားလြန္းျခင္းေၾကာင့္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ထားစရာ ေနရာ မရွိျဖစ္ေနေၾကာင္း မ်က္ျမင္မ်ားက ေျပာသည္။
၎သစ္မ်ားမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ျဖစ္ၾကျပီး ကုန္တင္ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ၾကီးမ်ားျဖင့္ ယခုလတ္တေလာ ၀င္ေရာက္လာေသာ သစ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းတြင္ ရွိေနသူ တစ္ဦးက ျမန္မာႏိုင္ငံသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။
“ သစ္ေတြေတာ့ ဆိပ္ကမ္းမွာ ျပည့္ေနပါျပီ။ အခု မတင္ရဘဲ ဆိပ္ကပ္ထားတဲ့ ကပ္ထားရတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္က ၁၂ စီးေလာက္ရွိပါတယ္။ ဒီသစ္ေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရြးေကာက္ပြဲ အျပီး အစိုးရသစ္ မေပၚခင္မွာ တန္ခ်ိန္ ေထာင္နဲ႕ ခ်ီျပီး ၀င္ေရာက္လာတာပါ။ အစုိးရ အေျပာင္းအလဲဆိုေတာ့ သြားရ လာရတာ လြယ္ကူတဲ့ အတြက္ အခုလို ၀င္ေရာက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဘဂၤလီ စကား ဘာသာျပန္ လုပ္ေနသူ ျမန္မာ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
(ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ တက္ကနက္ျမိဳ႕ ေဘာင္ေတာ္ဆိပ္ကမ္းတြင္ စုပံုထားေသာ ျမန္မာမွ သစ္မ်ား/ ဓာတ္ပံု- နိရဥၥရာ) |
“ ကၽြန္းသစ္ေတြကေတာ့ အကုန္လံုးနီးပါး ဗမာျပည္ဘက္က လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္မွာ ကၽြန္းသစ္ေတြ က အရင္ကတည္းကုန္သြားျပီ၊ မရွိေတာ့ဘူး။ ရခိုင္ဘက္က တင္ပို႕တာ ကုန္သြားတဲ့ အတြက္ အခု ဗမာျပည္ဘက္က ကၽြန္းသစ္ေတြ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္က ၀င္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ေတာ့ အကုန္ ေပးကမ္းျပီး လာၾကတာပါဘဲ” ဟု ေဒသအတြင္း သစ္လုပ္ငန္း ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ဗမာျပည္ဘက္က အဖိုးတန္ကၽြန္းသစ္မ်ား ဘဂၤလာေဒ့ရွ္သုိ႕ တရားမ၀င္ ၀င္ေရာက္ေနသလို ရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္ ကလည္း သစ္မာမ်ားမွာ ဆက္လက္ တရားမ၀င္ ၀င္ေရာက္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။
“ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕နယ္ စုိင္းတင္ေခ်ာင္းက ထုတ္တဲ့ သစ္မာေတြ မ်ားပါတယ္။ အဲဒီသစ္ေတြကို နီးစပ္ရာ အာဏာပိုင္ေတြကို ပိုက္ဆံေပးျပီး ေမာင္ေတာျမိဳ႕နယ္ ကတစ္ဆင့္ နတ္ျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ျပီး ပို႕တာေတြ ရွိသလို စိုင္းတင္ေခ်ာင္းက ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ေတြနဲ႕ တင္ျပီး ေမယု ျမစ္အတုိင္း သယ္လာျပီး အဲဒီေနာက္ နတ္ျမစ္၀အတိုင္း ၀င္လာျပီး တင္ပို႕တာက ပိုမ်ားပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။
ယခုကဲ့သို႕ ျမန္မာမွ သစ္မ်ား ဘဂၤလာေဒ့ရွ္သို႕ တရားမ၀င္ အၾကီးအက်ယ္ ၀င္ေရာက္ေနသျဖင့္ ဘဂၤလာကုန္သည္မ်ားက ေစ်းႏွိမ္ ၀ယ္ယူမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ကၽြန္းသစ္ေရာင္းေစ်းမွာ တစ္ကုဗေပကို ဘဂၤလာ တာကာေငြ ၅၀၀၀ ရျပီး တစ္တန္ကို တာကာ ႏွစ္သိန္း ငါးေသာင္း ရေၾကာင္း၊ ျမန္မာက်ပ္ေငြႏွင့္ ဆိုလ်င္ ကၽြန္းသစ္ တစ္တန္ကုိ သိန္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ရေၾကာင္း၊ သုိ႕ေသာ္လည္း ျပႆနာမွာ ျမန္ မာႏိုင္ငံမွ ယူလာေသာ ကၽြန္းသစ္ (၁၀) တန္လွ်င္ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္တြင္ (၆) တန္ခန္႕သာရေၾကာင္း၊ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္တြင္ သစ္မ်ားကို ခ်ိန္တြယ္ရာတြင္ သူတို႕ ႏိုင္ငံ၏ အတိုင္းအတာျဖင့္ တိုင္းတာ ခ်ိန္တြယ္ျပီး မေတာ္တရား လုပ္သျဖင့္ အျမဲတန္း ျမန္မာက ယူလာေသာ ကၽြန္း ၁၀ တန္မွာ ၆ တန္ခန္႕သာ ရေၾကာင္း၊ ထိုသို႕ ေစ်းႏွိမ္ ၀ယ္ယူေသာ္လည္း တစ္ျခား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား မရွိသျဖင့္ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမည္မေဖာ္လိုသူ ျမန္မာကုန္သည္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ဘဂၤလာေဒ့ရွ္တြင္ စီးပြားေရး လုပ္ကိုင္ေနသူ ရခိိုင္ေဒသခံ တစ္ဦးက ယခု ျမန္မာက ၀င္လာေသာ သစ္မ်ားအထဲတြင္ ကၽြန္း၊ ပ်ဥ္းကတိုး၊ ကညင္ႏွင့္ စကား၀ါ သစ္မ်ား ပါ၀င္ျပီး ဘဂၤလာေဒ့ရွ္သို႕ တရားမ၀င္ တင္ပို႕ေသာ သစ္မွာ ဗမာျပည္မဘက္က ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္မွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါ၀င္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
Arakan State
https://www.facebook.com/NarinjaraNews/
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။