Ads (728x90)

ရွစ္မိုင္တံတားေပၚတြင္ ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာေနသည္ကို မတ္ ၂၄ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ၾကည္ႏုိင္)

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) တို႔ ပူးေပါင္းေရးဆြဲခဲ့သည့္ 'မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း ၂၀၄၀' အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႏွစ္ထပ္လမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ အစီအစဥ္မ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ လက္ရွိခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားမွာ ျပန္ဖ်က္ေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္ ၂၄ ရက္ ကျပဳလုပ္သည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစည္းအေ၀း အၿပီးတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။
အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း ႏွစ္ထပ္လမ္းမ်ား တည္ေဆာက္သည့္အခါ မလြတ္ကင္းသျဖင့္ တံတားမ်ား ျပန္ဖ်က္ေပးရမႈမ်ား ရွိေနၿပီး ယခုရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီးခံုး ေက်ာ္တံတားမ်ားသည္လည္း ႏွစ္ထပ္လမ္းမ်ား တည္ေဆာက္သည့္အခါ အဟန္႔အတားမ်ား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပန္ဖ်က္ရမည့္ အေနအထားမ်ား ရွိေနေၾကာင္း မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ ၂ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရန္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
"အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြ ေဆာက္တဲ့အခါမွာ ဒီလမ္းနဲ႔ မလြတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ဒီတံတားေတြ ျပန္ၿပီးၿဖိဳဖ်က္ ပစ္ရတာမ်ဳိးေတြရွိတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ခံုးေက်ာ္တံတားေတြကလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒါပညာရပ္ဆိုင္ရာ ကိစၥျဖစ္ေနလို႔။ ေနာက္ဆံုး မလြတ္ရင္ေတာ့ ၿဖိဳခ်ရမယ့္ အေနအထားရွိတယ္။ ႏွစ္ထပ္တံတားေတြ ေဆာက္တဲ့အတြက္ ဒီတံတားေတြက အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္လာရင္ ျပန္ၿဖိဳရမွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလိုမၿဖိဳခ်ဘဲနဲ႔ ဆက္ၿပီး လုပ္လို႔ရရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ အခ်ိန္တိုအတြင္း သူတို႔ေဆာင္ရြက္ သြားတာေတြကို စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်ိန္မွာ ျပန္ၿဖိဳရမယ္ဆိုရင္ ဒီတံတားေတြက ကိုယ္ပိုင္ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ လုပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ လုပ္ထားတာ။ အဲဒီေတာ့ ဒီေငြေၾကးကို စနစ္တက် သံုးစြဲဖို႔ေတာ့လိုတယ္။ ျပည္သူလုထု အခြန္အခေတြ၊ ေခြၽးႏွဲစာေတြ ဆိုတာကို အျမဲႏွလံုး သြင္းထားရမွာ။ ဒီစိတ္နဲ႔လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ေစတနာထားဖို႔ လိုတယ္" ဟု မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ ၂ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရန္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၀ ရက္က ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းေပၚရွိ ကုကၠိဳင္းခံုးေက်ာ္တံတားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္ေက်ာ္ထက္)


"မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈစီမံကိန္း ဆိုၿပီးေတာ့ JICA နဲ႔ စီစဥ္ထားတာေတြ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ အဲဒီလို အခါက်ရင္ ၂၀၂၀-၂၀၄၀ မွာ ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြ ျဖစ္လာရင္ ဒီေဆာက္ထားတဲ့ တံတားေတြက ျပန္ဖ်က္ေပးရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘ႑ာေငြ မဆံုး႐ံႈး ေအာင္ ဒါမ်ဳိးေတြကို ေလ့လာစိစစ္သင့္တယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ အေရးေပၚ မလိုအပ္ဘူး။ ဒါကိုကြၽန္ေတာ္တို႔ မလုပ္လို႔ရွိရင္ အျခားေနရာမွာ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းလဲ သံုးႏိုင္ေအာင္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရွိပါတယ္" ဟု ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသန္းႏိုင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
"မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ၂၀၂၀-၂၀၄၀ မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြအမ်ားႀကီး ေပၚလာမွာ။ ဒါကလည္း Master Plan ထဲမွာ ေရးဆြဲထားၿပီးသား။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခုလုပ္ထားတဲ့ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြဟာ Master Plan အတိုင္း ႏွစ္ထပ္လမ္းေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဖ်က္ကိုဖ်က္ရမွာပါ" ဟု ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တိုၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚစႏၵာမင္းက ေျပာၾကားသည္။
ယခုရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီးေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားသည္ ေရတိုအတြက္သာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ေရရွည္အတြက္ သဟဇာတ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ထပ္မံေဆာက္လုပ္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတား ႏွစ္စင္းသည္ မေဆာက္သင့္ေၾကာင္း ေဒၚစႏၵာမင္းက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လာမည့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ အစိုးရသစ္ သက္တမ္းအတြင္း ကမၻာေအးဘုရားလမ္းႏွင့္ ပါရမီလမ္းဆံု (ေခ်ာ္တြင္းကုန္းမီးပြိဳင့္) ႏွင့္ ေျမာက္ဥကၠလာပ လမ္းဆံုတို႔တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားႏွစ္စင္း ေဆာက္လုပ္ရန္ လက္ရွိ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရက ရည္မွန္းေရးဆြဲကာ ဘ႑ာေငြ ေတာင္းခံခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားသည္လည္း ျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းခံုးေက်ာ္တံတား ႏွစ္စင္းအား  ျပန္လည္ေလ့လာစိစစ္ သံုးသပ္သင့္ေၾကာင္း မတ္ ၂၂ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဒုတိအႀကိမ္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ပထမ ပံုမွန္အစည္းအေ၀းတြင္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ဘ႑ာေရး၊ စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ေကာ္မတီကလည္း အၾကံျပဳထားသည္။
"အခုလုပ္ေဆာင္ ၿပီးသားေတြကေတာ့ လုပ္ၿပီးၿပီ။ ဒါအစိုးရေဟာင္း လက္ထက္က လုပ္ခဲ့တာေပါ့။ ေနာင္အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာေတာ့ ထပ္မေဆာက္ဖို႔ကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြက ေရတိုအတြက္ကေတာ့ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သယံဇာတမျဖစ္ဘဲ Master Plan ႀကီး လုပ္လိုက္လို႔ ဒါကို ျပန္ဖ်က္ရမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြ ထမ္းေဆာင္ထားတဲ့  အခြန္ေတြ ႏွစ္ဆကုန္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ေဆာက္မယ့္ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြကို ပိတ္ပင္တာ ျဖစ္ပါတယ္" ဟု ေဒၚစႏၵာမင္းက ဆိုသည္။
ယခုအစိုးရ လက္ထက္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရန္ဟုဆိုကာ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂံုတိုင္၊ ေျမနီကုန္း၊ ကုကၠိဳင္း၊ ရွစ္မိုင္စသည့္ လမ္းဆံုမ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ထိေရာက္စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ အဆိုပါ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအတြက္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀ ေက်ာ္ သံုးစြဲခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ 

Writer: 
ေက်ာ္ထင္
 
Ref ; Eleven

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...