ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ရန္ကုန္ႏွင့္ ဒလ ေျပးဆြဲေနေသာ လက္ရွိ ကူးတို႔သေဘၤာမ်ား ေနရာတြင္ သေဘၤာသစ္မ်ား ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ေငြေၾကးႏွင့္ နည္းပညာ အကူအညီမ်ား ေပးမည္ဟု ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းဗ်ဴ႐ုိ၏ ဒါ႐ိုက္တာ မစၥတာ ရွီနီခ်ီ႐ို အိုဆူဘို
က ေျပာသည္။
“ျမစ္ရဲ႕ စီးဆင္းမႈကို ေလ့လာၿပီးေတာ့ အသင့္ေတာ္ဆံုး ဒီဇုိင္းနဲ႔ ျပဳလုပ္သြားမွာပါ” ဟု ေသာၾကာေန႔က Chatriun ဟိုတ္တယ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ပို႔ေဆာင္ေရး နည္းပညာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ကုိက္ညီသည့္ သေဘၤာဒီဇုိင္းကို လာမည့္ႏွစ္ မတ္လတြင္ အေျခခံ အဆင့္မ်ား ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ကာ သေဘၤာတည္ေဆာက္ခ်ိန္ တႏွစ္ခန္႔သာ ၾကာျမင့္မည္ ျဖစ္သည္။
ကူးတို႔သေဘၤာမ်ား တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ကလည္း ေခ်းေငြမ်ားကို ျမန္မာအစိုးရအား ႏွစ္ရစ္ခြဲေပးသြားရန္ အစီအစဥ္ရွိသည္ဟုလည္း JICA က ဆိုသည္။
ဂ်ပန္သေဘၤာ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း သမဝါယမအသင္း၏ အမႈေဆာင္ဒါရိုက္တာကလည္း ဂ်ပန္အေနျဖင့္ ေခ်းေငြမ်ားအျပင္ သေဘၤာတည္ေဆာက္သည့္ နည္းပညာကိုလည္း အကူအညီေပးမည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အသိေပးေျပာၾကားခဲ့သည္။
လိႈင္ျမစ္ကို ျဖတ္သန္းရသည့္ ရန္ကုန္-ဒလ ကူးတို႔သေဘၤာမ်ားကို စီမံကြပ္ကဲသည့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၏ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚဌာနခြဲ၏ အဆိုအရ ယင္း ခရီးလမ္းကို ကူးတို႔သေဘၤာ ႏွစ္စီးျဖင့္ တေန႔လွ်င္ ၉၆ ေခါက္ ေျပးဆြဲၿပီး တေခါက္လွ်င္ ပွ်မ္းမွ် ခရီးသည္ဦးေရ ၅၀၀ မွ ၇၀၀ အထိ လိုက္ပါစီးနင္း ၾကသည္ဟု သိရသည္။
ခရီးသည္ တဦးလွ်င္ ၅၀ က်ပ္ေပးေခ်ရၿပီး ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္မ်ားအတြက္မူ တဦးလွ်င္ အေမရိကန္ ၁ ေဒၚလာ ေကာက္ခံေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။
စက္တဘၤာလ အတြင္းတြင္ ကူးတို႔သေဘၤာမ်ားကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စံုစမ္းေလ့လာေရးအဖြဲ႔မ်ား ေစလႊတ္၍ အေသးစိတ္ သံုးသပ္မည္ဟုလည္း မစၥတာ ရွီနီခ်ီ႐ို အိုဆူဘို ကေျပာသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ျမန္မာ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဦးဉာဏ္ထြန္းေအာင္ ႏွင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အဦဆိုင္ရာ ဒု-ဝန္ႀကီး မစၥတာ တာကရွိ ကီတာမူရာ၊
နည္းပညာဆုိင္ရာ ဒု-ဝန္ႀကီး ႏွင့္ ဂ်ပန္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။