Ads (728x90)


 
 Rakhine Citizen Journalists

“႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္းကို သုံးတာရယ္၊ ဂ်ီနီဆစ္တို႔ ဘာတို႔ ကို သုံးတာၾကည့္လို႔ရွိရင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီးမားမား ရွိႏိုင္တယ္။ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အျဖစ္အ ပ်က္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အယ္ဂ်ာဇီးယားမွာလည္း တာဝန္ ရွိတယ္။“

ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခန္းမွာ Messenger News Journal တြင္ေဖာ္ျပေသာ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ ဥကၠဌ ေဒါက္တာေအးေမာင္ႏွင္႔ ေတြ႔ဆုံေမးျမခန္းျဖစ္ျပီး မႈရင္း အတု
ိင္းျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

လူ့အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခ
ု ယုံၾကည္မႈတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖိုလိုပါတယ္

Messenger News Journal

အယ္ဂ်ာဇီးယားသတင္းဌာန၏ ရခိုင္ပဋိပကၡသတင္းထုတ္လႊင့္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရွိခဲ့ၿပီး ယင္းသတင္းဌာန၏ စြပ္စဲြခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္မႈဆုိေသာ အသံုး အႏႈန္း အေပၚ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရွိခဲ့ပါသည္။ ယင္းကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတိုးတက္ေရးပါတီဥကၠ႒ဦးေအးေမာင္အား The Messenger ဂ်ာနယ္မွ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ခဲ့ပါသည္။


ေမး။ ။ အယ္ဂ်ာဇီးယားသတင္းဌာနက ရခိုင္ကိစၥထုတ္လႊင့္မႈကို ျမန္မာအစိုးရကန္႔ကြက္မႈအေပၚ ဘယ္လိုျမင္လဲ။

ေျဖ။ ထုတ္လႊင့္ခ်က္မွာ ျမန္မာအစိုးရတားတာ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ယူဆႏိုင္တာ၊ သူတို႔က ဖုံး ကြယ္ထားတဲ့ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္ျခင္းလို႔ ေျပာတာကိုး၊ hiding Genocide ေခၚတယ္၊ ဖုံးကြယ္ရင္ ဘယ္သူဖုံး ကြယ္မလဲ၊ လူထုက ဖုံးကြယ္လို႔ ရခ်င္မွ ရမယ္ေလ၊ အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိတဲ့ သေဘာေပါ့၊ ဂ်ီႏိုဆိုဒ္လို႔ သုံးႏႈန္း တဲ့အခါက်ေတာ့ မ်ဳိးသုဥ္းေအာင္ သတ္ျဖတ္တယ္လို႔ သုံးတယ္ေလ၊ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မ်ဳိးသုဥ္းေအာင္ သတ္ျဖတ္ တယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သိန္းေဌးတို႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လွမင္းတို႔၊ ဝန္ႀကီးဦးခင္ရီတို႔ ေျပာတဲ့အထဲမွာလည္း ပါတယ္ေလ။ ပြားႏႈန္းေတြကိုၾကည့္ရင္ အဲဒီအထဲက ဒီေလာက္ပြားလာ တာကို ၾကည့္ရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားဆိုတာ ေမးခြန္းေလး ေတာင္ ျပန္ေမးတယ္လို႔ၾကားတယ္၊ ေခါင္းစဥ္ေလးကိုက အစိုးရက ကန္႔ကြက္မယ္ဆို ကန္႔ကြက္ေလာက္တဲ့ အသုံး အႏႈန္းဗ်၊ ေဝါဟာရ ေရြးခ်ယ္မႈေပါ့၊ အဲဒါကို ကန္႔ကြက္ တာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ခံတယ္။ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ ျဖတ္တယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံတကာ သတင္းဌာန ႀကီးတစ္ခုက တစ္ဖက္သတ္စြပ္စြဲတာမ်ဳိးက ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရကလည္း ျငင္းရမွာျဖစ္သလို၊ ေဒသခံပါတီျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီကလည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကန္႔ကြက္ ပါတယ္။


ေမး။ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာတခ်ဳိ႕မွာ ေဒါက္တာေအးေမာင္က လည္း လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္မႈမွာ ပါဝင္ပတ္သက္မႈရွိ တယ္ဆိုတဲ့ေရးသားမႈမ်ဳိးကို ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြဆိုတာ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ဝင္လာၾကတာကိုး။ ခြင့္ျပဳခ်က္ထားခဲ့တာတို႔၊ ဘာတို႔ မယုံသကၤာၾကားထဲက ကြၽန္ေတာ္တို႔ထူေထာင္ခဲ့ၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီမွာ အစိုးရကိုယ္၌ကိုက ယုံၾကည္မႈရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေတြ ျဖတ္သန္းရတာက ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ပါ။ အစိုးရက လည္း မလုံၿခံဳဘူး။ ျပည္ပကလာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ကလည္း မလုံၿခံဳဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ခုပဲရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္က ထားသင့္ထား အပ္တဲ့ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာရွိတယ္။ ထားေနတဲ့ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္က လူမ်ားလူမ်ဳိးစု၊ ဘာသာျခားေတြကို ေစာ္ကားဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ကို ဝံသာႏုရကၡိတတရားနဲ႔ေနတာ။ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရင္ တစ္ရာမွာ ငါးေယာက္ေျခာက္ ေယာက္ ရွိရင္ ရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဒသတည္ၿမဲဖို႔ အတြက္ပါ။ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း မဖန္တီးတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ျပည္ပမွာသြား မယ္ မဟုတ္ရင္ ေနာက္ႏုိင္ငံေတြ ထုိင္းႏုိင္ငံတို႔ဘာတို႔ သြားအလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ကခ်င္တို႔ ဘာတို႔မွာသြားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ဒီဘက္မွာ ရခိုင္လူဦးေရက တ ျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားတယ။္ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မွာ စိတ္ဓာတ္တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ကိုယ့္ေနရာကိုယ့္ေဒသ ကိုမခြာဘူး။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာျပန္ထူေထာင္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ ဓာတ္ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျမကို ဘယ္သူ႔ကိုမွမေပး ဘူး။ အဲလိုလုပ္တဲ့အခါ တရားသျဖင့္ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရပ္တည္တယ္။ ဘာသာျခားေတြလာတဲ့အခါ တရားသ ျဖင့္ ထားေပးတာရွိတယ္။ မည္သည့္ဘာသာကိုမွ မေစာ္ ကားဘူး။ ဒီကိစၥျဖစ္သြားတဲ့ကာလမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ တို႔က တည္ၿငိမ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။


ေမး ။ ။ အခု စစ္ေတြၿမိဳ႕ေပၚမွာ ဘဂၤါလီေတြ ေနထိုင္တာမေတြ႕ ေတာ့ဘူး။ ေစ်းမွာလည္း ဘဂၤါလီေတြ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ေရရွည္မွာ ဘယ္လိုဆက္ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့ လူထုက ဆုံးျဖတ္တာဗ်၊ ဒီမိုကေရစီမွာ လူထုက အဓိကပဲ။ ဥပမာ လူထုနဲ႔ အာဏာပိုင္နဲ႔၊ လူထု နဲ႔ ပါတီနဲ႔ ကြဲသြားတဲ့တစ္ခ်ိန္မွာ ပါတီက်ဆုံးမွာပဲ။ အာ ဏာပိုင္က်ဆုံးမွာပဲ။ လူထုက အရာရာကို ပိုင္စိုးတာကိုး။ ဘဂၤါလီလူထုရွိမယ္။ ရခိုင္လူထုရွိမယ္။ လူထုႏွစ္ခုသင့္ ျမတ္ဖို႔က အင္မတန္လိုအပ္တယ္။ သင့္ျမတ္မွလည္း အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္လို႔ရမွာကိုး။ သင့္ျမတ္ဖို႔အတြက္ သူ တို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေတြ ရွိတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ ရဲ႕ သမိုင္းကို ေမ့ပစ္လို႔မရဘူး။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ရဲ႕ သမိုင္း ကိုလည္း ေမ့ပစ္လို႔မရဘူး။ ၁၉၄၂ က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ဟာကို လည္း ျပန္လည္သုံးသပ္ဖို႔လိုမယ္။ အဲဒီကာလက အခု ဇြန္လမွာ မျဖစ္ခင္ကာလအထိ အခုလိုျဖစ္စဥ္မ်ဳိး ဘယ္ ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့သလဲ။ ဘယ္ဘယ္လိုလူသားေတြကို ရက္ ရက္စက္စက္သတ္ျဖတ္ၿပီးကာမွ မေနႏုိင္ေအာင္ ရခိုင္ ေတြကို အတြင္းကို ေမာင္းသြင္းခဲ့သလဲ။ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း ေလ့လာဖို႔လိုတယ္။ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ၁၉၄၂ ေနာက္ပိုင္းမွာရွိခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေဒသကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ျဖစ္ေအာင္ ပါကစၥတန္ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ခဲ့တာေတြရွိတယ္။ ယခုေတာ့ ယုံၾကည္မႈေတြ ၿပိဳပ်က္ေနၾကၿပီ။ ျပန္ၿပီးေတာ့ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ဖို႔ဆို တာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိဆိုတာ အစိုးရကပဲ။ စဥ္းစားရမွာ။ မီးေလာင္းျပင္ေနရာေတြမွာ ျပန္ထားမယ္။ မထားဆိုတာ ကလည္း ဒီအစိုးရကပဲ လုပ္ရမယ့္ကိစၥ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ထားပါလို႔လည္း မေျပာဘူး။ မထားနဲ႔လည္း မေျပာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထားျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္လာမယ့္ အက်ဳိးဆက္ေရ ရွည္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈဆိုတဲ့က႑ကို ဘယ္လိုအေႏွာင့္ အယွက္ျပဳမလဲဆိုတာ သုံးသပ္ဖို႔လိုမယ္။ အဲဒီကိစၥက လူထုႏွစ္စုရဲ႕ သင့္ျမတ္မႈပဲ။ ယုံၾကည္မႈကို သူတို႔တည္ ေဆာက္ႏုိင္ရမယ္။ ေရရွည္သြားဖို႔လိုမယ္။ ဒီေန႔မီးေလာင္ မယ္။ အေဆာက္အဦးျပန္ေဆာက္မယ္။ အတူေနပါဆိုတာ မ်ဳိးျဖစ္ခဲ့လို႔ရွိရင္ သန္ဘက္ခါမီးေလာင္ရင္ အစိုးရရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္တယ္။


ေမး ။ ။ ပဋိပကၡေတြ ၿပီးသြားခဲ့တာၾကာမွ အယ္ဂ်ာဇီးယားကအခု လိုထုတ္လႊင့္တာကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒါေပါ့ဗ်၊ တတိယအႀကိမ္ျဖစ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔စိုး ရိမ္ပါတယ္။ အိုဘားမားလာတုန္းကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာတယ္။အိုဘားမားက ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို သုံးသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ ငါတို႔ဘက္က ေထာက္ခံတယ္။ အေမရိ ကန္ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ အသိ ဝင္သြားလို႔ရွိရင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ ထပ္သုံးၿပီးကာမွ အဲဒီကာလမွ ႐ိုဟင္ဂ်ာ လို႔ နာမည္မေပးလို႔ရွိရင္ လက္မွတ္မထုိးတာတို႔၊ အခုလည္း အယ္ဂ်ာဇီးယားက အာရပ္ဘာသာစကားနဲ႔လည္း လႊင့္ တယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အာရပ္ျပည္သူလူထုကို အသိေပး ခ်င္သလိုျဖစ္မွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီဟာကို ၾကည့္တဲ့အခါ အေျခအျမစ္မရွိဘူးဗ်၊ လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတာျဖစ္တယ္။ လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတာဆိုေတာ့ မီးေလာင္ျပင္ကို ျပတယ္။ ေမာင္ေတာက လူေတြနဲ႔ ျပတာမ်ားတယ္။ စစ္ေတြကဆို လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလူကလည္း အင္မတန္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ RNDP ကို စြပ္စြဲတာပဲ။ ဒါမ်ဳိးစြပ္စြဲ တယ္ဆိုတာ အေျခအျမစ္ခိုင္ခိုင္မာမာ ကိုယ့္မွာ ရွိိဖို႔လို တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ ဂုဏ္သေရကို ေစာ္ကားသလိုျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာ တရားစြဲေတာင္ခံရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ျပန္လည္ သုံးသပ္ဖို႔ လိုဦးမွာေပါ့ေလ။ ပါတီတစ္ခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ကို စြပ္စြဲတယ္ဆိုတာမ်ဳိးက ကိုယ့္ဘက္က မခိုင္လုံရင္ ႀကီးမားစြာ တုံ႔ျပန္မႈကို သူတို႔ခံရႏုိင္တယ္။ မီးေလာင္ျပင္ဟာ ေမာင္ေတာမွာ ေလာင္တယ္။ ဗလီေတြ ပိတ္ထားတာကို ျပတယ္။ ဗလီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြက်ေတာ့ မ်က္လုံး မမွတ္မိေအာင္လုပ္ထားတယ္။ ေမာင္ေတာဘက္မွာ မီးေလာင္တာက ရခိုင္အိမ္ေတြေလာင္ တာဗ်။ လူေတြကိုသတ္တယ္။ မီးတိုက္ထဲကိုသြင္းတယ္။ ထြက္ဆိုသြားတဲ့အရာအားလုံးဟာ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္၊ ဒါက စတီဒီယိုထဲမွာ ႐ိုက္တာပါ။ ဘာလုပ္တယ္ ညာ လုပ္တယ္ခံရေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဟာလည္း ပဲ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဇာတ္လမ္းအရ သူေသသြားၿပီေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလို ယုတ္တိယုတ္တန္မဲ့တဲ့ သတင္းတစ္ခုကို ဒီလိုနာ မည္ႀကီးသတင္းဌာနတစ္ခုက ထုတ္လႊင့္တာကိုက တစ္ခုခုကို ဖန္တီးသလားဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြးတာ ေပါ့ဗ်။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မလႈံ႔ေဆာ္ဖို႔ အစိုးရက ကန္႔ ကြက္ခဲ့တာကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အာရပ္ဘာ သာနဲ႔ လႊင့္တာမို႔လို႔ အာရပ္ကမၻာကို လႈံ႔ေဆာ္သလို ျဖစ္ တယ္ေလ။ OIC ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ေနာက္ကို တစ္စုံတစ္ခုေသာ မက္ေဆ့စ္ကိုပို႔ခ်င္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္းကို သုံးတာရယ္၊ ဂ်ီနီဆစ္တို႔ ဘာတို႔ ကို သုံးတာၾကည့္လို႔ရွိရင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီးမားမား ရွိႏိုင္တယ္။ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အျဖစ္အ ပ်က္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အယ္ဂ်ာဇီးယားမွာလည္း တာဝန္ ရွိတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္။ ေျဖဆိုေပးတဲ့လူေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။


ေမး ။ ။ ဘဂၤါလီနဲ႔ ရခိုင္နဲ႔ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ဖို႔အတြက္ အဓိကလို အပ္ခ်က္က ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

ေျဖ။ ။ လိုအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိမွာပဲ။ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခု ယုံၾကည္မႈတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔လိုပါ တယ္။ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ဖို႔က ခက္လိမ့္မယ္ဗ်။ မယုံ ၾကည္မႈေပါ့ဗ်ာ။ ဥပမာ ဒီဘက္ကို ဟိႏၵဴဟန္ေဆာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲကို အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဝင္တယ္လို႔ သတင္းရတယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးမွာ အဆိပ္ထုပ္ေတြေတြ႕တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္တယ္မေျပာဘူး။ စြပ္စြဲတာကိုေျပာ တာ။ အဲဒီလို ေျပာတာကိုက မယုံၾကည္မႈပဲ။ မယုံၾကည္ မႈဆိုတာက မ်ဳိးႏြယ္တစ္စုမွာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးေရာလာလို႔ရွိ ရင္ ဒီဘက္ကို တစ္ေယာက္လာရင္ ဟိုဘက္က စြဲခ်က္ တင္မယ္၊ ဟိုဘက္ကို တစ္ေယာက္သြားရင္ ဟိုဘက္က စြဲခ်က္တင္မယ္။ ယုံၾကည္မႈမွမရွိတာ၊ ယုံၾကည္မႈတည္ ေဆာက္ဖို႔ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုလိုပါတယ္။


ေမး။ ။ အစိုးရကေျပာတဲ့ ႏွစ္ဖက္စလုံးက လႈံ႔ေဆာ္ေနတဲ့ သူေတြ ကို ဘာေျပာခ်င္လဲ။

ေျဖ။ ။ လႈံေဆာ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးက တစ္ဖက္က ႐ိုး႐ိုးသား သားလႈံ႔ေဆာ္တာမ်ဳိးလည္းရွိမယ္။ မိမိဘာသာ တည္တံ့ ဖို႔အတြက္ မိမိလူမ်ဳိး မေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ မိမိနယ္ေျမတည္ တံ့ဖို႔အတြက္ လူႀကီးေတြက ဆုံးမမယ္။ သာသနာေရး နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြက ဆုံးမမယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ကို ဆုံးမမယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးကို လက္ထပ္ယူၾကပါ။ ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာက္ ကိုယ့္ေဒသကို ျပန္လာၾက ပါ ဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ မွာၾကမွာပဲေလ။ ဒါကို လႈံ႔ေဆာ္ တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ လိုသည္ထက္ပိုၿပီးလုပ္တယ္ လို႔ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒါက လိုအပ္လို႔လုပ္တာ။ တစ္ဖက္ ကလာတဲ့ အင္အားစုကို ကာကြယ္ဖုိ႔လုပ္တာ။ အဲဒါကို လူမ်ဳိးခြဲျခားတယ္၊ ဘာသာခြဲျခားတယ္လို႔ စြဲခ်က္တင္ရင္ တိုင္းျပည္ေပ်ာက္သြားမွာေပါ့ဗ်ာ။
Rakhine Citizen Journalists


ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခန္းမွာ Messenger News Journal တြင္ေဖာ္ျပေသာ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ ဥကၠဌ ေဒါက္တာေအးေမာင္ႏွင္႔ ေတြ႔ဆုံေမးျမခန္းျဖစ္ျပီး မႈရင္း အတု
ိင္းျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

လူ့အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခ
ု ယုံၾကည္မႈတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖိုလိုပါတယ္

Messenger News Journal

အယ္ဂ်ာဇီးယားသတင္းဌာန၏ ရခိုင္ပဋိပကၡသတင္းထုတ္လႊင့္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရွိခဲ့ၿပီး ယင္းသတင္းဌာန၏ စြပ္စဲြခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္မႈဆုိေသာ အသံုး အႏႈန္း အေပၚ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရွိခဲ့ပါသည္။ ယင္းကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတိုးတက္ေရးပါတီဥကၠ႒ဦးေအးေမာင္အား The Messenger ဂ်ာနယ္မွ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ခဲ့ပါသည္။


ေမး။ ။ အယ္ဂ်ာဇီးယားသတင္းဌာနက ရခိုင္ကိစၥထုတ္လႊင့္မႈကို ျမန္မာအစိုးရကန္႔ကြက္မႈအေပၚ ဘယ္လိုျမင္လဲ။

ေျဖ။ ထုတ္လႊင့္ခ်က္မွာ ျမန္မာအစိုးရတားတာ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ယူဆႏိုင္တာ၊ သူတို႔က ဖုံး ကြယ္ထားတဲ့ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္ျခင္းလို႔ ေျပာတာကိုး၊ hiding Genocide ေခၚတယ္၊ ဖုံးကြယ္ရင္ ဘယ္သူဖုံး ကြယ္မလဲ၊ လူထုက ဖုံးကြယ္လို႔ ရခ်င္မွ ရမယ္ေလ၊ အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိတဲ့ သေဘာေပါ့၊ ဂ်ီႏိုဆိုဒ္လို႔ သုံးႏႈန္း တဲ့အခါက်ေတာ့ မ်ဳိးသုဥ္းေအာင္ သတ္ျဖတ္တယ္လို႔ သုံးတယ္ေလ၊ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မ်ဳိးသုဥ္းေအာင္ သတ္ျဖတ္ တယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သိန္းေဌးတို႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လွမင္းတို႔၊ ဝန္ႀကီးဦးခင္ရီတို႔ ေျပာတဲ့အထဲမွာလည္း ပါတယ္ေလ။ ပြားႏႈန္းေတြကိုၾကည့္ရင္ အဲဒီအထဲက ဒီေလာက္ပြားလာ တာကို ၾကည့္ရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားဆိုတာ ေမးခြန္းေလး ေတာင္ ျပန္ေမးတယ္လို႔ၾကားတယ္၊ ေခါင္းစဥ္ေလးကိုက အစိုးရက ကန္႔ကြက္မယ္ဆို ကန္႔ကြက္ေလာက္တဲ့ အသုံး အႏႈန္းဗ်၊ ေဝါဟာရ ေရြးခ်ယ္မႈေပါ့၊ အဲဒါကို ကန္႔ကြက္ တာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ခံတယ္။ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ ျဖတ္တယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံတကာ သတင္းဌာန ႀကီးတစ္ခုက တစ္ဖက္သတ္စြပ္စြဲတာမ်ဳိးက ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရကလည္း ျငင္းရမွာျဖစ္သလို၊ ေဒသခံပါတီျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီကလည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကန္႔ကြက္ ပါတယ္။


ေမး။ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာတခ်ဳိ႕မွာ ေဒါက္တာေအးေမာင္က လည္း လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္မႈမွာ ပါဝင္ပတ္သက္မႈရွိ တယ္ဆိုတဲ့ေရးသားမႈမ်ဳိးကို ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြဆိုတာ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ဝင္လာၾကတာကိုး။ ခြင့္ျပဳခ်က္ထားခဲ့တာတို႔၊ ဘာတို႔ မယုံသကၤာၾကားထဲက ကြၽန္ေတာ္တို႔ထူေထာင္ခဲ့ၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီမွာ အစိုးရကိုယ္၌ကိုက ယုံၾကည္မႈရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေတြ ျဖတ္သန္းရတာက ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ပါ။ အစိုးရက လည္း မလုံၿခံဳဘူး။ ျပည္ပကလာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ကလည္း မလုံၿခံဳဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ခုပဲရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္က ထားသင့္ထား အပ္တဲ့ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာရွိတယ္။ ထားေနတဲ့ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္က လူမ်ားလူမ်ဳိးစု၊ ဘာသာျခားေတြကို ေစာ္ကားဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ကို ဝံသာႏုရကၡိတတရားနဲ႔ေနတာ။ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရင္ တစ္ရာမွာ ငါးေယာက္ေျခာက္ ေယာက္ ရွိရင္ ရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဒသတည္ၿမဲဖို႔ အတြက္ပါ။ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း မဖန္တီးတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ျပည္ပမွာသြား မယ္ မဟုတ္ရင္ ေနာက္ႏုိင္ငံေတြ ထုိင္းႏုိင္ငံတို႔ဘာတို႔ သြားအလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ကခ်င္တို႔ ဘာတို႔မွာသြားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ဒီဘက္မွာ ရခိုင္လူဦးေရက တ ျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားတယ။္ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မွာ စိတ္ဓာတ္တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ကိုယ့္ေနရာကိုယ့္ေဒသ ကိုမခြာဘူး။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာျပန္ထူေထာင္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ ဓာတ္ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျမကို ဘယ္သူ႔ကိုမွမေပး ဘူး။ အဲလိုလုပ္တဲ့အခါ တရားသျဖင့္ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရပ္တည္တယ္။ ဘာသာျခားေတြလာတဲ့အခါ တရားသ ျဖင့္ ထားေပးတာရွိတယ္။ မည္သည့္ဘာသာကိုမွ မေစာ္ ကားဘူး။ ဒီကိစၥျဖစ္သြားတဲ့ကာလမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ တို႔က တည္ၿငိမ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။


ေမး ။ ။ အခု စစ္ေတြၿမိဳ႕ေပၚမွာ ဘဂၤါလီေတြ ေနထိုင္တာမေတြ႕ ေတာ့ဘူး။ ေစ်းမွာလည္း ဘဂၤါလီေတြ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ေရရွည္မွာ ဘယ္လိုဆက္ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့ လူထုက ဆုံးျဖတ္တာဗ်၊ ဒီမိုကေရစီမွာ လူထုက အဓိကပဲ။ ဥပမာ လူထုနဲ႔ အာဏာပိုင္နဲ႔၊ လူထု နဲ႔ ပါတီနဲ႔ ကြဲသြားတဲ့တစ္ခ်ိန္မွာ ပါတီက်ဆုံးမွာပဲ။ အာ ဏာပိုင္က်ဆုံးမွာပဲ။ လူထုက အရာရာကို ပိုင္စိုးတာကိုး။ ဘဂၤါလီလူထုရွိမယ္။ ရခိုင္လူထုရွိမယ္။ လူထုႏွစ္ခုသင့္ ျမတ္ဖို႔က အင္မတန္လိုအပ္တယ္။ သင့္ျမတ္မွလည္း အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္လို႔ရမွာကိုး။ သင့္ျမတ္ဖို႔အတြက္ သူ တို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေတြ ရွိတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ ရဲ႕ သမိုင္းကို ေမ့ပစ္လို႔မရဘူး။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ရဲ႕ သမိုင္း ကိုလည္း ေမ့ပစ္လို႔မရဘူး။ ၁၉၄၂ က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ဟာကို လည္း ျပန္လည္သုံးသပ္ဖို႔လိုမယ္။ အဲဒီကာလက အခု ဇြန္လမွာ မျဖစ္ခင္ကာလအထိ အခုလိုျဖစ္စဥ္မ်ဳိး ဘယ္ ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့သလဲ။ ဘယ္ဘယ္လိုလူသားေတြကို ရက္ ရက္စက္စက္သတ္ျဖတ္ၿပီးကာမွ မေနႏုိင္ေအာင္ ရခိုင္ ေတြကို အတြင္းကို ေမာင္းသြင္းခဲ့သလဲ။ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း ေလ့လာဖို႔လိုတယ္။ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ၁၉၄၂ ေနာက္ပိုင္းမွာရွိခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေဒသကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ျဖစ္ေအာင္ ပါကစၥတန္ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ခဲ့တာေတြရွိတယ္။ ယခုေတာ့ ယုံၾကည္မႈေတြ ၿပိဳပ်က္ေနၾကၿပီ။ ျပန္ၿပီးေတာ့ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ဖို႔ဆို တာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိဆိုတာ အစိုးရကပဲ။ စဥ္းစားရမွာ။ မီးေလာင္းျပင္ေနရာေတြမွာ ျပန္ထားမယ္။ မထားဆိုတာ ကလည္း ဒီအစိုးရကပဲ လုပ္ရမယ့္ကိစၥ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ထားပါလို႔လည္း မေျပာဘူး။ မထားနဲ႔လည္း မေျပာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထားျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္လာမယ့္ အက်ဳိးဆက္ေရ ရွည္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈဆိုတဲ့က႑ကို ဘယ္လိုအေႏွာင့္ အယွက္ျပဳမလဲဆိုတာ သုံးသပ္ဖို႔လိုမယ္။ အဲဒီကိစၥက လူထုႏွစ္စုရဲ႕ သင့္ျမတ္မႈပဲ။ ယုံၾကည္မႈကို သူတို႔တည္ ေဆာက္ႏုိင္ရမယ္။ ေရရွည္သြားဖို႔လိုမယ္။ ဒီေန႔မီးေလာင္ မယ္။ အေဆာက္အဦးျပန္ေဆာက္မယ္။ အတူေနပါဆိုတာ မ်ဳိးျဖစ္ခဲ့လို႔ရွိရင္ သန္ဘက္ခါမီးေလာင္ရင္ အစိုးရရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္တယ္။


ေမး ။ ။ ပဋိပကၡေတြ ၿပီးသြားခဲ့တာၾကာမွ အယ္ဂ်ာဇီးယားကအခု လိုထုတ္လႊင့္တာကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒါေပါ့ဗ်၊ တတိယအႀကိမ္ျဖစ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔စိုး ရိမ္ပါတယ္။ အိုဘားမားလာတုန္းကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာတယ္။အိုဘားမားက ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို သုံးသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ ငါတို႔ဘက္က ေထာက္ခံတယ္။ အေမရိ ကန္ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ အသိ ဝင္သြားလို႔ရွိရင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ ထပ္သုံးၿပီးကာမွ အဲဒီကာလမွ ႐ိုဟင္ဂ်ာ လို႔ နာမည္မေပးလို႔ရွိရင္ လက္မွတ္မထုိးတာတို႔၊ အခုလည္း အယ္ဂ်ာဇီးယားက အာရပ္ဘာသာစကားနဲ႔လည္း လႊင့္ တယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အာရပ္ျပည္သူလူထုကို အသိေပး ခ်င္သလိုျဖစ္မွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီဟာကို ၾကည့္တဲ့အခါ အေျခအျမစ္မရွိဘူးဗ်၊ လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတာျဖစ္တယ္။ လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတာဆိုေတာ့ မီးေလာင္ျပင္ကို ျပတယ္။ ေမာင္ေတာက လူေတြနဲ႔ ျပတာမ်ားတယ္။ စစ္ေတြကဆို လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလူကလည္း အင္မတန္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ RNDP ကို စြပ္စြဲတာပဲ။ ဒါမ်ဳိးစြပ္စြဲ တယ္ဆိုတာ အေျခအျမစ္ခိုင္ခိုင္မာမာ ကိုယ့္မွာ ရွိိဖို႔လို တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ ဂုဏ္သေရကို ေစာ္ကားသလိုျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာ တရားစြဲေတာင္ခံရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ျပန္လည္ သုံးသပ္ဖို႔ လိုဦးမွာေပါ့ေလ။ ပါတီတစ္ခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ကို စြပ္စြဲတယ္ဆိုတာမ်ဳိးက ကိုယ့္ဘက္က မခိုင္လုံရင္ ႀကီးမားစြာ တုံ႔ျပန္မႈကို သူတို႔ခံရႏုိင္တယ္။ မီးေလာင္ျပင္ဟာ ေမာင္ေတာမွာ ေလာင္တယ္။ ဗလီေတြ ပိတ္ထားတာကို ျပတယ္။ ဗလီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြက်ေတာ့ မ်က္လုံး မမွတ္မိေအာင္လုပ္ထားတယ္။ ေမာင္ေတာဘက္မွာ မီးေလာင္တာက ရခိုင္အိမ္ေတြေလာင္ တာဗ်။ လူေတြကိုသတ္တယ္။ မီးတိုက္ထဲကိုသြင္းတယ္။ ထြက္ဆိုသြားတဲ့အရာအားလုံးဟာ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္၊ ဒါက စတီဒီယိုထဲမွာ ႐ိုက္တာပါ။ ဘာလုပ္တယ္ ညာ လုပ္တယ္ခံရေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဟာလည္း ပဲ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဇာတ္လမ္းအရ သူေသသြားၿပီေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလို ယုတ္တိယုတ္တန္မဲ့တဲ့ သတင္းတစ္ခုကို ဒီလိုနာ မည္ႀကီးသတင္းဌာနတစ္ခုက ထုတ္လႊင့္တာကိုက တစ္ခုခုကို ဖန္တီးသလားဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြးတာ ေပါ့ဗ်။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မလႈံ႔ေဆာ္ဖို႔ အစိုးရက ကန္႔ ကြက္ခဲ့တာကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အာရပ္ဘာ သာနဲ႔ လႊင့္တာမို႔လို႔ အာရပ္ကမၻာကို လႈံ႔ေဆာ္သလို ျဖစ္ တယ္ေလ။ OIC ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ေနာက္ကို တစ္စုံတစ္ခုေသာ မက္ေဆ့စ္ကိုပို႔ခ်င္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္းကို သုံးတာရယ္၊ ဂ်ီနီဆစ္တို႔ ဘာတို႔ ကို သုံးတာၾကည့္လို႔ရွိရင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီးမားမား ရွိႏိုင္တယ္။ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အျဖစ္အ ပ်က္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အယ္ဂ်ာဇီးယားမွာလည္း တာဝန္ ရွိတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္။ ေျဖဆိုေပးတဲ့လူေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။


ေမး ။ ။ ဘဂၤါလီနဲ႔ ရခိုင္နဲ႔ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ဖို႔အတြက္ အဓိကလို အပ္ခ်က္က ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

ေျဖ။ ။ လိုအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိမွာပဲ။ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခု ယုံၾကည္မႈတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔လိုပါ တယ္။ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ဖို႔က ခက္လိမ့္မယ္ဗ်။ မယုံ ၾကည္မႈေပါ့ဗ်ာ။ ဥပမာ ဒီဘက္ကို ဟိႏၵဴဟန္ေဆာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲကို အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဝင္တယ္လို႔ သတင္းရတယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးမွာ အဆိပ္ထုပ္ေတြေတြ႕တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္တယ္မေျပာဘူး။ စြပ္စြဲတာကိုေျပာ တာ။ အဲဒီလို ေျပာတာကိုက မယုံၾကည္မႈပဲ။ မယုံၾကည္ မႈဆိုတာက မ်ဳိးႏြယ္တစ္စုမွာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးေရာလာလို႔ရွိ ရင္ ဒီဘက္ကို တစ္ေယာက္လာရင္ ဟိုဘက္က စြဲခ်က္ တင္မယ္၊ ဟိုဘက္ကို တစ္ေယာက္သြားရင္ ဟိုဘက္က စြဲခ်က္တင္မယ္။ ယုံၾကည္မႈမွမရွိတာ၊ ယုံၾကည္မႈတည္ ေဆာက္ဖို႔ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုလိုပါတယ္။


ေမး။ ။ အစိုးရကေျပာတဲ့ ႏွစ္ဖက္စလုံးက လႈံ႔ေဆာ္ေနတဲ့ သူေတြ ကို ဘာေျပာခ်င္လဲ။

ေျဖ။ ။ လႈံေဆာ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးက တစ္ဖက္က ႐ိုး႐ိုးသား သားလႈံ႔ေဆာ္တာမ်ဳိးလည္းရွိမယ္။ မိမိဘာသာ တည္တံ့ ဖို႔အတြက္ မိမိလူမ်ဳိး မေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ မိမိနယ္ေျမတည္ တံ့ဖို႔အတြက္ လူႀကီးေတြက ဆုံးမမယ္။ သာသနာေရး နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြက ဆုံးမမယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ကို ဆုံးမမယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးကို လက္ထပ္ယူၾကပါ။ ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာက္ ကိုယ့္ေဒသကို ျပန္လာၾက ပါ ဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ မွာၾကမွာပဲေလ။ ဒါကို လႈံ႔ေဆာ္ တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ လိုသည္ထက္ပိုၿပီးလုပ္တယ္ လို႔ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒါက လိုအပ္လို႔လုပ္တာ။ တစ္ဖက္ ကလာတဲ့ အင္အားစုကို ကာကြယ္ဖုိ႔လုပ္တာ။ အဲဒါကို လူမ်ဳိးခြဲျခားတယ္၊ ဘာသာခြဲျခားတယ္လို႔ စြဲခ်က္တင္ရင္ တိုင္းျပည္ေပ်ာက္သြားမွာေပါ့ဗ်ာ

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...