အခုလက္ရွိအစိုးရဟာ
အရင္အစိုးရရဲ႕ ေကာင္းေမြဆိုးေမြေတြကို ဆက္ခံရတာမွန္ေပမယ့္ အရင္အစိုးရ de
facto Government အခု အစိုးရက ဒီမိုကေရစီအစိုးရလို႔ မေခၚခ်င္ေတာင္
ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္တဲ့ အစိုးရျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒကအစ
အရင္အစိုးရ ပံုစံအတိုင္းပဲလား ဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္ရပါမယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ကို
က်င့္သံုးတုန္းက ဗီတိုေတြ သံုးေပးရလို႔ ေက်းဇူးရွိေကာင္းရွိမယ္။ ဒါဟာ
အရင္အစိုးရပါ။ အခုအစိုးရရဲ႕ Foreign Policy ကေကာ အတူတူပဲလား။ တ႐ုတ္ဟာ
ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ မဟုတ္႐ံုသာမက
မိတ္ေဆြေကာင္းတစ္ဦး မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္နီးခ်င္းတစ္ဦး သာျဖစ္ပါတယ္။
အာဆီယံအပါအ၀င္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲ၊
အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ေရာ အတိုက္အခံ
ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ပါ ဆက္ဆံၿပီး
တြန္းအားေပးခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္အစိုးရက သူ႔ရဲ႕ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ဖို႔ပဲ
အာ႐ုံစိုက္ၿပီး ျမန္မာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကို အေလးမထားဘဲ အစိုးရကို
ဖိအားအမ်ဳိးမ်ဳိးေပးေနခဲ့တာ ေတြ႕ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ
အေျပာင္းအလဲကို အသိအမွတ္ ျပဳတာမ်ဳိး၊ ျမန္မာျပည္သူေတြကို အေလးထားတာမ်ဳိး
လုံး၀မျပသခဲ့ပါဘူး။
အာဆီယံႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရး တင္းမာ၊ ဂ်ပန္၊
ကိုရီးယားနဲ႔ ျပႆနာေတြရွိၿပီးအာရွမွာ အထီးက်န္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနမ်ဳိးမွာ
ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္ဆံဖို႔မျပင္ဆင္ဘဲ ယခင္အစိုးရ ထဲက
ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ခ်င္သူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ဆက္ဆံေရး ထားရွိေနတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။ တ႐ုတ္အေနနဲ႔ ဗီ ယက္နမ္လို ေနာက္ထပ္အတိုက္အခံ
အိမ္နီးခ်င္းတစ္ႏိုင္ငံ မျဖစ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒကို
မေျပာင္းလဲဘဲ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ေရးအတြက္ ျပႆနာေတြ
ဖန္တီးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မွားသြားပါလိမ့္မယ္။
တ႐ုတ္အစိုးရအေနနဲ႔ ကခ်င္
ေဒသၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ၀ေဒသမွ ျမန္မာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာရွိေရး၊ သိကၡာရွိၿပီး
မွ်တတဲ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္သံုးသပ္ေရး၊
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တည္ၿငိမ္ေရးမွာ ကူညီေရး
အစရွိတာေတြကို သိသာထင္ရွားေအာင္ လုပ္ျပရမယ့္ အေျခအေနေရာက္ေနပါၿပီ။
တ႐ုတ္ရဲ႕ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ေနာက္ဆုတ္သြားမယ္လို႔ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးက
ေျပာတာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔၀မ္းမနည္းပါဘူး။ သိကၡာရွိၿပီး ပြင့္လင္းတဲ့
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကိုသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုပါတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴ -ကူမင္း
ေရနံသဘာ၀ပိုက္လိုင္း၊ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးေတြရဲ႕ၿပီးစီးမႈကို
ကခ်င္၊ ၀၊ ဒီမိုကေရစီေရး ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ထားရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္အေနနဲ႔
အိမ္နီးခ်င္း မိတ္ေဆြေကာင္း ျဖစ္လာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မိတ္ေဆြေကာင္းပီသမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အာဆီယံမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ တ႐ုတ္ရဲ႕မိတ္ေဆြ ျဖစ္ဖို႔က
တ႐ုတ္အေပၚမွာ တည္ပါတယ္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရး ၀ါဒကို
ျပန္သံုးသပ္သင့္ပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔
ႏိုင္ငံမွာျဖစ္ပြားေနတဲ့ မတည္မၿငိမ္၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ အစြန္းေရာက္
အေတြးအေခၚေတြအတြက္ လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပည္သူေတြ သတိရွိသင့္ပါတယ္။
Superpower ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ႏိုင္ငံေဘးမွာ ေနထိုင္ရတဲ့အခါ သတိဆိုတာ
အျမဲတမ္းရွိရပါ တယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဒီမိုကေရစီ
ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ အစိုးရဆိုတာ မေမ့ဖို႔လိုသလို သမၼတအေနနဲ႔လည္း
ကိုယ္ေလွ်ာက္တဲ့လမ္း ကိုယ္ရဲရဲရင့္ရင့္ ေလွ်ာက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္ေပးထား
တဲ့ ကတိစကားေတြကိုလည္း အမွတ္ရဖို႔လိုပါတယ္။ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလ
အခက္အခဲေတြကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ညိႇႏႈိင္းခ်င့္ခ်ိန္ ဥာဏ္ကိုသံုးၿပီး
ခရီးဆက္ရပါမယ္။ ျပတ္သားသင့္ရင္ ျပတ္သား၊ ညိႇႏႈိင္းသင့္ရင္ ညႇိႏႈိင္း၊
ခရီးကေတာ့ ေရြ႕ရပါမယ္။
ခ႐ိုနီစီးပြားေရးေတြကို
ဆက္လုပ္လိုတဲ့ လကၡဏာေတြ၊ သတင္းမီဒီယာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေတြကို
ေနာက္ျပန္သြားေစတဲ့ လကၡဏာေတြ၊ ဆႏၵျပမႈေတြကို
အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းမႈေတြ၊အစိုးရ အေန နဲ႔ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး ေနာက္ျပန္သြားမယ့္အသံုး အႏႈန္းေဖာ္ျပခ်က္ေတြေတြ႔လာရတယ္။
Hard Liners ေတြ အစိုးရအဖြ႔ဲအနား ေရာက္လာတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့
တုိင္းရင္းသားေတြ လိုလားတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေပၚေရးကို
အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစတဲ့ ‘၀’ ျပည္နယ္ တိုးျမႇင့္ဖုိ႔ေတာင္းဆိုခ်က္ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
‘၀’ေဒသမွာ ‘၀’ လူမ်ဳိးဟာ ေျခာက္သိန္းခန္႔ပဲရွိၿပီး’၀’အျမ ဲတမ္းနဲ႔ အရန္စစ္တပ္ဟာ အင္အားသံုးေသာင္း ကေန ငါးေသာင္းအထိရွိပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အတြင္းမွာေမြးဖြားခဲ့သူေတြျဖစ္ပ ါတယ္။
‘၀’ေဒသအတြင္းမွာ တ႐ုတ္စကားဟာ ေဒသသံုးစကားျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္စာက ႐ုံးသံုးစာလို
ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ေငြေၾကးကိုသာ သံုးစြဲၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ သီးျခား
ႏိုင္ငံျခားဆက္ဆံေရး ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္ဘာသာနဲ႔ထုတ္လႊင့္တဲ့ ႐ုပ္ျမင္
သံၾကားဌာနတစ္ခုလည္း ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဟာ
ခဲမျဖဴတူးေဖာ္ေရးလို လုပ္ငန္းမ်ဳိးကို ျမန္မာအစိုးရကို အသိမေပးဘဲ
လုပ္ကိုင္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ‘၀’ ေဒသဟာ State Within the State ပါ။ ‘၀’ေဒသဟာ
လူဦးေရအရ၊ သမုိင္းေၾကာင္းအရ၊ ဘာသာစကားအရ ျပည္နယ္တစ္ခု
ေပးႏုိင္တဲ့အေနအထားမွာ မရွိပါဘူး။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကို ႐ုရွား၊ ျမန္မာကို
ေဂ်ာ္ဂ်ီယာ၊ ‘၀’ေဒသကို ၾသဇက္တီးရွားေဒသလို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္
‘၀’ျပည္နယ္ေတာင္းမႈဟာ ႐ိုဟင္ဂ်ာကို တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ေပးဖို႔
ေတာင္းတာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ သတိျပဳရပါမယ္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္
ကိစၥဟာ ဆက္လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ ဆိုတာ ေကာ္မရွင္က ဆံုးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္
ေတာင္ကုတ္ေကာ္မရွင္၊ ရခုိင္ေကာ္မရွင္ေတြဆီက ဘာသံမွမၾကားရေတာ့ ဒီတစ္ခါ
ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ဆင္ေျခရာရွာတာမ်ဳိးထက္ ပိုအလုပ္လုပ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဒုတိယျမစ္ဆံုလိုမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ခုပါပဲ ပြင့္လင္းျမင္သာရမယ္။ ႏိုင္ငံနဲ႔ ေဒသ အတြက္ အက်ဳိးရွိရမယ္။ ေဒသခံ
ျပည္သူေတြ မနစ္နာေစရပါဘူး။ ဒီစီမံကိန္းဟာ ယခင္သတၲဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန နဲ႔
အုိင္ဗင္ဟိုတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းကို ဦးပိုင္နဲ႔ ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီက
၀ယ္ယူခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ဦးပိုင္က သတၲဳတြင္းဆီက ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ နဲ႔၀ယ္ယူၿပီး
ဒီေငြကို ၀မ္ေပါင္က ေပးေခ်ခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ ထူးထေရးဒင္းက
ပါ၀င္ ပတ္သက္မႈ ရွိခဲ့တယ္လို႔သိရၿပီး တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးကေတာ့ တ႐ုတ္ကုမၸဏီေတြ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမွာ ၾကားပြဲခေတြမရွိဘူး။ Commission မရွိဘူးလို႔
ျငင္းဆိုသြားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့ ေကာ္မရွင္
ရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္သြားပါၿပီ။
ဒီရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ၉၉၇ သန္းမွာ မတည္ရင္းႏွီးေငြက ၁၀ သန္းပဲ ျဖစ္ၿပီး ၉၈၇ သန္းက ေခ်းေငြျဖစ္ေနတာ ကလည္း
စဥ္းစားစရာပါ။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းလိုႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္မွ
ႏိုင္ငံကအက်ဳိးအျမတ္(သုိ႔) အခြန္ရမယ့္ပံုမ်ဳိးလား ေကာ္မရွင္က
စံုစမ္းထုတ္ျပန္ရမွာပါ။ နားလည္သေလာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံအေန နဲ႔ဓာတ္သတၲဳခြန္ ၄
ရာခုိင္ႏႈန္းပဲရမွာ ျဖစ္ၿပီး က်န္တာက အျမတ္ရမွ ခြဲယူရမွာလို႔ နားလည္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ျပင္ဆင္တဲ့ Basic Mine Design မွာ စက္ပစၥည္း အရန္တန္ဖိုးက ေဒၚလာ
၃၆ ဘီလ်ံေတာင္ ရွိတဲ့အတြက္ အျမတ္သာမရရင္ ႏုိင္ငံေရာဦးပိုင္ပါ ငါးပါး
ေမွာက္မယ့္ကိန္းပါ။ ေဒသခံျပည္သူေတြ နစ္နာတယ္။ ႏုိင္ငံလည္း အက်ဳိးမရဘူး။
ေနာက္ဆံုးဦးပိုင္က တပ္မေတာ္သား ပင္စင္စားေတြ၊ ဒုကၡေရာက္တဲ့သူေတြေတာင္
အက်ဳိးရွိရဲ႕လား။ ဒီစီမံကိန္းဟာ ဘယ္သူပဲ အက်ဳိးရွိမွာလဲ။ အစိုးရေရာ
ဦးပိုင္ပါ ေသေသခ်ာခ်ာ စံုစမ္းစိစစ္ၾကပါဦး။ သတင္းထုတ္ျပန္ၾကပါဦး။
ခုထက္ထိလည္း အက်ဳိးအျမတ္မရ၊ ေဒသခံေတြလည္း ညႇဥ္းဆဲဒုကၡေရာက္၊
သံဃာေတာ္ေတြလည္း အၾကမ္းဖက္ခံရ၊ နာမည္ေကာင္း ေနတဲ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ျပည္တြင္းနဲ႔
ႏုိင္ငံတကာ ယံုၾကည္မႈေတြလည္းထိခိုက္၊ အေထြေထြသပိတ္သံေတြ၊
မေက်နပ္မႈေတြေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္မႈလည္းပ်က္ျပား၊ ဘယ္သူေတြက ဒီလိုလုပ္ခဲ့သလဲ၊
ဒီလို လုပ္ဖုိ႔ သူတို႔ရဲ႕ Proxy ေတြ၊ လက္ေ၀ခံခ႐ိုနီေတြ၊ သူတို႔ေမြးထားတဲ့
ပဥၥမံ တပ္သား သူလွ်ဳိေတြကပဲ လုပ္ခဲ့တာလား၊ ေမးစရာေမးခြန္းေတြ
အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒီစီမံကိန္းကို ရပ္ဆုိင္းမယ့္
လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြ ရွိေနသည့္တုိင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေျဖရွင္းဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ
ရွိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းနည္းကို မက်င့္သံုးႏုိင္တာ၊
မက်င့္သံုးတတ္တာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ တစ္ရပ္အျဖစ္ အေတြ႔အၾကံဳ၊
အေလ့အက်င့္မရွိတာက ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခင္အာဏာရွင္ စနစ္ေဟာင္းကို
ဆက္ခံခဲ့ရတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားက ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။
(ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္ ......ေျပာခ်င္ပါတယ္(၉)ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)
အာဆီယံအပါအ၀င္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲ၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ေရာ အတိုက္အခံ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ပါ ဆက္ဆံၿပီး တြန္းအားေပးခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္အစိုးရက သူ႔ရဲ႕ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ဖို႔ပဲ အာ႐ုံစိုက္ၿပီး ျမန္မာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကို အေလးမထားဘဲ အစိုးရကို ဖိအားအမ်ဳိးမ်ဳိးေပးေနခဲ့တာ ေတြ႕ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲကို အသိအမွတ္ ျပဳတာမ်ဳိး၊ ျမန္မာျပည္သူေတြကို အေလးထားတာမ်ဳိး လုံး၀မျပသခဲ့ပါဘူး။
အာဆီယံႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရး တင္းမာ၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားနဲ႔ ျပႆနာေတြရွိၿပီးအာရွမွာ အထီးက်န္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္ဆံဖို႔မျပင္ဆင္ဘဲ ယခင္အစိုးရ ထဲက ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ခ်င္သူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ဆက္ဆံေရး ထားရွိေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တ႐ုတ္အေနနဲ႔ ဗီ ယက္နမ္လို ေနာက္ထပ္အတိုက္အခံ အိမ္နီးခ်င္းတစ္ႏိုင္ငံ မျဖစ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒကို မေျပာင္းလဲဘဲ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ေရးအတြက္ ျပႆနာေတြ ဖန္တီးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မွားသြားပါလိမ့္မယ္။
တ႐ုတ္အစိုးရအေနနဲ႔ ကခ်င္ ေဒသၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ၀ေဒသမွ ျမန္မာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာရွိေရး၊ သိကၡာရွိၿပီး မွ်တတဲ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္သံုးသပ္ေရး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တည္ၿငိမ္ေရးမွာ ကူညီေရး အစရွိတာေတြကို သိသာထင္ရွားေအာင္ လုပ္ျပရမယ့္ အေျခအေနေရာက္ေနပါၿပီ။
တ႐ုတ္ရဲ႕ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ေနာက္ဆုတ္သြားမယ္လို႔ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးက ေျပာတာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔၀မ္းမနည္းပါဘူး။ သိကၡာရွိၿပီး ပြင့္လင္းတဲ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကိုသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုပါတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴ -ကူမင္း ေရနံသဘာ၀ပိုက္လိုင္း၊ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးေတြရဲ႕ၿပီးစီးမႈကို ကခ်င္၊ ၀၊ ဒီမိုကေရစီေရး ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ထားရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္အေနနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း မိတ္ေဆြေကာင္း ျဖစ္လာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မိတ္ေဆြေကာင္းပီသမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဆီယံမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ တ႐ုတ္ရဲ႕မိတ္ေဆြ ျဖစ္ဖို႔က တ႐ုတ္အေပၚမွာ တည္ပါတယ္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရး ၀ါဒကို ျပန္သံုးသပ္သင့္ပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာျဖစ္ပြားေနတဲ့ မတည္မၿငိမ္၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ အစြန္းေရာက္ အေတြးအေခၚေတြအတြက္ လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပည္သူေတြ သတိရွိသင့္ပါတယ္။ Superpower ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ႏိုင္ငံေဘးမွာ ေနထိုင္ရတဲ့အခါ သတိဆိုတာ အျမဲတမ္းရွိရပါ တယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ အစိုးရဆိုတာ မေမ့ဖို႔လိုသလို သမၼတအေနနဲ႔လည္း ကိုယ္ေလွ်ာက္တဲ့လမ္း ကိုယ္ရဲရဲရင့္ရင့္ ေလွ်ာက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္ေပးထား တဲ့ ကတိစကားေတြကိုလည္း အမွတ္ရဖို႔လိုပါတယ္။ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလ အခက္အခဲေတြကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ညိႇႏႈိင္းခ်င့္ခ်ိန္ ဥာဏ္ကိုသံုးၿပီး ခရီးဆက္ရပါမယ္။ ျပတ္သားသင့္ရင္ ျပတ္သား၊ ညိႇႏႈိင္းသင့္ရင္ ညႇိႏႈိင္း၊ ခရီးကေတာ့ ေရြ႕ရပါမယ္။
ခ႐ိုနီစီးပြားေရးေတြကို
ဆက္လုပ္လိုတဲ့ လကၡဏာေတြ၊ သတင္းမီဒီယာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေတြကို
ေနာက္ျပန္သြားေစတဲ့ လကၡဏာေတြ၊ ဆႏၵျပမႈေတြကို
အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းမႈေတြ၊အစိုးရ အေန နဲ႔ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး ေနာက္ျပန္သြားမယ့္အသံုး အႏႈန္းေဖာ္ျပခ်က္ေတြေတြ႔လာရတယ္။
Hard Liners ေတြ အစိုးရအဖြ႔ဲအနား ေရာက္လာတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့
တုိင္းရင္းသားေတြ လိုလားတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေပၚေရးကို
အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစတဲ့ ‘၀’ ျပည္နယ္ တိုးျမႇင့္ဖုိ႔ေတာင္းဆိုခ်က္ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
‘၀’ေဒသမွာ ‘၀’ လူမ်ဳိးဟာ ေျခာက္သိန္းခန္႔ပဲရွိၿပီး’၀’အျမ ဲတမ္းနဲ႔ အရန္စစ္တပ္ဟာ အင္အားသံုးေသာင္း ကေန ငါးေသာင္းအထိရွိပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အတြင္းမွာေမြးဖြားခဲ့သူေတြျဖစ္ပ ါတယ္။
‘၀’ေဒသအတြင္းမွာ တ႐ုတ္စကားဟာ ေဒသသံုးစကားျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္စာက ႐ုံးသံုးစာလို
ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ေငြေၾကးကိုသာ သံုးစြဲၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ သီးျခား
ႏိုင္ငံျခားဆက္ဆံေရး ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္ဘာသာနဲ႔ထုတ္လႊင့္တဲ့ ႐ုပ္ျမင္
သံၾကားဌာနတစ္ခုလည္း ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဟာ
ခဲမျဖဴတူးေဖာ္ေရးလို လုပ္ငန္းမ်ဳိးကို ျမန္မာအစိုးရကို အသိမေပးဘဲ
လုပ္ကိုင္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ‘၀’ ေဒသဟာ State Within the State ပါ။ ‘၀’ေဒသဟာ
လူဦးေရအရ၊ သမုိင္းေၾကာင္းအရ၊ ဘာသာစကားအရ ျပည္နယ္တစ္ခု
ေပးႏုိင္တဲ့အေနအထားမွာ မရွိပါဘူး။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကို ႐ုရွား၊ ျမန္မာကို
ေဂ်ာ္ဂ်ီယာ၊ ‘၀’ေဒသကို ၾသဇက္တီးရွားေဒသလို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္
‘၀’ျပည္နယ္ေတာင္းမႈဟာ ႐ိုဟင္ဂ်ာကို တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ေပးဖို႔
ေတာင္းတာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ သတိျပဳရပါမယ္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္
ကိစၥဟာ ဆက္လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ ဆိုတာ ေကာ္မရွင္က ဆံုးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္
ေတာင္ကုတ္ေကာ္မရွင္၊ ရခုိင္ေကာ္မရွင္ေတြဆီက ဘာသံမွမၾကားရေတာ့ ဒီတစ္ခါ
ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ဆင္ေျခရာရွာတာမ်ဳိးထက္ ပိုအလုပ္လုပ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဒုတိယျမစ္ဆံုလိုမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ခုပါပဲ ပြင့္လင္းျမင္သာရမယ္။ ႏိုင္ငံနဲ႔ ေဒသ အတြက္ အက်ဳိးရွိရမယ္။ ေဒသခံ
ျပည္သူေတြ မနစ္နာေစရပါဘူး။ ဒီစီမံကိန္းဟာ ယခင္သတၲဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာန နဲ႔
အုိင္ဗင္ဟိုတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းကို ဦးပိုင္နဲ႔ ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီက
၀ယ္ယူခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ဦးပိုင္က သတၲဳတြင္းဆီက ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ နဲ႔၀ယ္ယူၿပီး
ဒီေငြကို ၀မ္ေပါင္က ေပးေခ်ခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္။ ၾကားထဲမွာ ထူးထေရးဒင္းက
ပါ၀င္ ပတ္သက္မႈ ရွိခဲ့တယ္လို႔သိရၿပီး တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးကေတာ့ တ႐ုတ္ကုမၸဏီေတြ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမွာ ၾကားပြဲခေတြမရွိဘူး။ Commission မရွိဘူးလို႔
ျငင္းဆိုသြားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့ ေကာ္မရွင္
ရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္သြားပါၿပီ။
ဒီရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ၉၉၇ သန္းမွာ မတည္ရင္းႏွီးေငြက ၁၀ သန္းပဲ ျဖစ္ၿပီး ၉၈၇ သန္းက ေခ်းေငြျဖစ္ေနတာ ကလည္း
စဥ္းစားစရာပါ။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းလိုႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္မွ
ႏိုင္ငံကအက်ဳိးအျမတ္(သုိ႔) အခြန္ရမယ့္ပံုမ်ဳိးလား ေကာ္မရွင္က
စံုစမ္းထုတ္ျပန္ရမွာပါ။ နားလည္သေလာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံအေန နဲ႔ဓာတ္သတၲဳခြန္ ၄
ရာခုိင္ႏႈန္းပဲရမွာ ျဖစ္ၿပီး က်န္တာက အျမတ္ရမွ ခြဲယူရမွာလို႔ နားလည္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ျပင္ဆင္တဲ့ Basic Mine Design မွာ စက္ပစၥည္း အရန္တန္ဖိုးက ေဒၚလာ
၃၆ ဘီလ်ံေတာင္ ရွိတဲ့အတြက္ အျမတ္သာမရရင္ ႏုိင္ငံေရာဦးပိုင္ပါ ငါးပါး
ေမွာက္မယ့္ကိန္းပါ။ ေဒသခံျပည္သူေတြ နစ္နာတယ္။ ႏုိင္ငံလည္း အက်ဳိးမရဘူး။
ေနာက္ဆံုးဦးပိုင္က တပ္မေတာ္သား ပင္စင္စားေတြ၊ ဒုကၡေရာက္တဲ့သူေတြေတာင္
အက်ဳိးရွိရဲ႕လား။ ဒီစီမံကိန္းဟာ ဘယ္သူပဲ အက်ဳိးရွိမွာလဲ။ အစိုးရေရာ
ဦးပိုင္ပါ ေသေသခ်ာခ်ာ စံုစမ္းစိစစ္ၾကပါဦး။ သတင္းထုတ္ျပန္ၾကပါဦး။
ခုထက္ထိလည္း အက်ဳိးအျမတ္မရ၊ ေဒသခံေတြလည္း ညႇဥ္းဆဲဒုကၡေရာက္၊
သံဃာေတာ္ေတြလည္း အၾကမ္းဖက္ခံရ၊ နာမည္ေကာင္း ေနတဲ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ျပည္တြင္းနဲ႔
ႏုိင္ငံတကာ ယံုၾကည္မႈေတြလည္းထိခိုက္၊ အေထြေထြသပိတ္သံေတြ၊
မေက်နပ္မႈေတြေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္မႈလည္းပ်က္ျပား၊ ဘယ္သူေတြက ဒီလိုလုပ္ခဲ့သလဲ၊
ဒီလို လုပ္ဖုိ႔ သူတို႔ရဲ႕ Proxy ေတြ၊ လက္ေ၀ခံခ႐ိုနီေတြ၊ သူတို႔ေမြးထားတဲ့
ပဥၥမံ တပ္သား သူလွ်ဳိေတြကပဲ လုပ္ခဲ့တာလား၊ ေမးစရာေမးခြန္းေတြ
အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒီစီမံကိန္းကို ရပ္ဆုိင္းမယ့္
လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြ ရွိေနသည့္တုိင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေျဖရွင္းဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ
ရွိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းနည္းကို မက်င့္သံုးႏုိင္တာ၊
မက်င့္သံုးတတ္တာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ တစ္ရပ္အျဖစ္ အေတြ႔အၾကံဳ၊
အေလ့အက်င့္မရွိတာက ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခင္အာဏာရွင္ စနစ္ေဟာင္းကို
ဆက္ခံခဲ့ရတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားက ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။
(ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္ ......ေျပာခ်င္ပါတယ္(၉)ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)တကယ္ေတာ့ ဒီစီမံကိန္းကို ရပ္ဆုိင္းမယ့္ လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြ ရွိေနသည့္တုိင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေျဖရွင္းဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ ရွိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းနည္းကို မက်င့္သံုးႏုိင္တာ၊ မက်င့္သံုးတတ္တာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ တစ္ရပ္အျဖစ္ အေတြ႔အၾကံဳ၊ အေလ့အက်င့္မရွိတာက ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခင္အာဏာရွင္ စနစ္ေဟာင္းကို ဆက္ခံခဲ့ရတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားက ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။