Ads (728x90)



   အပိုင္း(၁)    
         ေက်ာင္းသင္ပညာရပ္မ်ား အနက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးႏွင့္ ပက္သက္ေသာ ပညာရပ္မ်ားမွာ (၁) ပထ၀ီ (၂) ႏိုင္ငံသမိုင္း (၃) ျပည္သူ ့နီတိ တို ့ျဖစ္သည္။ ထိုပညာရပ္မ်ားအားလံုးပင္ လူတို ့၏ စည္းရံုးမႈ၊ စုေပါင္းေနထိုင္မႈ၊ အသက္ေမြးမႈ၊ ထြန္းကားတိုးတက္မႈ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို ့ကို တနည္းတဖံု ေဖာ္ျပႀကသည္။ ပထ၀ီပညာရပ္သည္ လူ၏အေႀကာင္းအရာ လူ၏တိုးတက္ထြန္းကားလာမႈ တို ့ကို ေနရာေဒသ အားေလ်ာ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ျပဆိုအပ္ေသာ ပညာရပ္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံ့သမိုင္း ပညာရပ္သည္ လူ၏ အေႀကာင္းအရာ လူ၏ တိုးတက္ ထြန္းကားလာမႈႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အစုစုတို ့ကို အခ်ိန္ကာလ အားေလ်ာ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ျပဆိုအပ္ေသာ ပညာျဖစ္သည္။ ထိုပညာရပ္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ လူ ့အေႀကာင္းအရာ လူ ့အထၱဳပၼတၱိတို ့ႏွင့္ စပ္ဆိုင္၍ လူတို ့မည္သို ့စုရံုးေနထိုင္ျပီး မည္သို ့အသက္ေမြးျမဴခဲ့  သည္၊ မည္သို ့ယဥ္ေက်းမႈ ရရွိခဲ့သည္၊ မည္သို ့ေပါင္းသင္းဆက္ဆံခဲ့သည္ စေသာ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို ကာလေဒသအားျဖင့္ ေဖာ္ျပ ေသာေႀကာင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ပညာရပ္တြင္ ပါ၀င္လ်က္ရွိေပသည္။ သို ့ရာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးေသာ လူမႈ ကိစၥအ၀၀တို ့တြင္ ပထ၀ီ ႏွင့္ ႏိုင္ငံသမိုင္း ပညာရပ္တို ့သည္လူအခ်င္းခ်င္း မည္သို ့ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းသင့္သည္ မည္သို ့စုရံုးသင့္သည္ မည္သို ့သြားလာေနထိုင္ သင့္သည္ အမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥမ်ိဳးတြင္ မည္သို ့ေသာ စည္းကမ္း ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာသင့္သည္ စေသာ နည္းလမ္းညႊန္ျပမႈ တို ့ကိုတိုက္ရိုက္ သင္ျပျခင္းမျပဳဘဲ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းျဖင့္သာလွ်င္ သင္ျပေပးႏိုင္သည္။ သို ့ေႀကာင့္ ျပဆိုခဲ့ျပီးေသာ လူမႈကိစၥ လူ ့  အေႀကာင္းအရာတို ့ကို တိုက္ရိုက္ သင္ျပႏိုင္စိမ့္ေသာငွာ ျပည္သူ ့နီတိ ပညာရပ္ကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ပညာရပ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ျဖည့္စြက္ ရေပသည္။
        အဂၤလိပ္ဘာသာအားျဖင့္ (Civics) ဟူေသာစကားကို အနည္းငယ္က်ယ္ျပန္ ့စြာ အနက္ျပန္ဆိုပါမူ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ခံယူခြင့္ရေအာင္ သင္ႀကားေပးအပ္ေသာ ပညာ ဟူေသာ သေဘာအဓိပၼါယ္ရေပသည္။ ဤသေဘာကိုတိုးခ်ဲ ့၍ ဆန္းစစ္ႀကည့္ျပန္ေသာ္ ျပည္သူအမ်ားႏွင့္ ေနထိုင္မႈ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈတို ့တြင္ ေျပျပစ္မႈႏွင့္ လိုက္ေလ်ာမႈတို ့ရွိေစရန္ သင္ႀကားပို ့ခ်အပ္ေသာ ပညာ ဟူ၍ အဓိပၼါယ္ေပၚလြင္ ထင္ ရွားလာျပန္သည္။ သို ့ေႀကာင့္ လူအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စုရံုးေပါင္းသင္းေနထိုင္ ဆက္ဆံရာတြင္ သိသင့္သိထိုက္သည့္ ကိစၥအေႀကာင္းအရာ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္သည့္ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ားကို ေလ့လာသင္ႀကား လိုက္နာျခင္းျဖင့္ လူ၏ဘ၀ လူေလာက အဆင့္အတန္းကို ျမွင့္တင္ျခင္းငွာ သင္ႀကားေပးေသာ ပညာရပ္သည္ ျပည္သူ ့နီတိ ပညာရပ္ပင္ျဖစ္သည္။
       အထက္ေဖာ္ျပပါ ျပည္သူ ့နီတိ သေဘာတရားကို စဥ္းစား၍ ႀကည့္လွ်င္ မည္သည့္အေႀကာင္းအရာ မည္သည့္ကိစၥသည္ ျပည္သူ ့နီတိပညာရပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ကိစၥဟူ၍ ခြဲဲျခားျပီး တထစ္ခ် မွတ္သားထားရန္ ခဲယဥ္းေပသည္။ လူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ၊   အတူတကြ ေနထိုင္မႈ စေသာ လူ ့ကိစၥ လူ ့အေႀကာင္းအရာတို ့ကား မ်ားျပားက်ယ္၀န္းလွေပရာ လူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းေနထိုင္ ဆက္ဆံမႈတို ့တြင္ ေလ့က်င့္သင့္ ေလ့က်င့္အပ္၊ လိုက္နာသင့္ လိုက္နာအပ္ေသာအေႀကာင္းကိစၥ ဟူသမွ်တို ့သည္ ျပည္သူ ့နီတိပညာရပ္ ၏ နယ္ပယ္အတြင္း က်ေရာက္လ်က္ရွိေပသည္။
       သင္သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ကဲ့သို ့ေသာ ျမိဳ ့ႀကီးတစ္ျမိဳ ့၏ လမ္းမႀကီးငယ္မ်ားသို ့ေလွ်ာက္သြားမည္ဆိုပါက လူအမ်ားပင္ အမႈိက္သရိုက္မ်ား အညစ္အေႀကးမ်ား လမ္းေဘးတြင္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပစ္ထားသည္ကို မုခ် ေတြ ့ရေပလိမ့္မည္။ လမ္းေဘးရွိလူအမ်ား သံုးစြဲရန္တပ္ဆင္ထား ေသာ ေရဘံုဘိုင္မ်ားကိုလည္း အသံုးမလိုဘဲ ဖြင့္ထားျခင္းျဖင့္ေရမ်ား အလဟႆျဖဳန္းတီးေနသည္ကိုလည္း ေတြ ့ရေပလိမ့္မည္။ ျမိဳ ့ႀကီး ျပႀကီးမ်ားတြင္သာမဟုတ္ ကာလ၀မ္းေရာဂါျဖစ္ပြားေနေသာ ရြာတစ္ရြာ သို ့သြားေရာက္ ႀကည့္ရႈမည္ ဆိုလွ်င္လည္း ကာလ၀မ္းေရာဂါျဖစ္ ပြားေနေသာ လူမမာတစ္ဦး၏ အ၀တ္အထည္မ်ားကို ထိုရြာသူ/သားမ်ားေန ့စဥ္ ေသာက္ခ်ိဳးေနေသာ ျမစ္ေရျဖင့္ ေလွ်ာ္ဖြပ္ေနသည္ကို ေတြ ့ရေပလိမ့္မည္။ ဤနည္းျဖင့္ ရြာသူ/သား လူအမ်ားသံုးစြဲေသာ ေရကိုညစ္ညမ္းေစ၍  ထိုေရကိုေသာက္သံုးသူမ်ားအား ကာလ၀မ္းေရာဂါ ကူးစက္ျပန္ ့ပြားေစသည္။ ဤသို ့မႏွစ္ျမိဳ့ဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္လာရျခင္း၏ အေႀကာင္းရင္းကို ရွာေဖြစိစစ္ေသာ္ လူအမ်ားသည္ “ျပည္သူ ့တာ၀န္သိမႈ” ကင္းမဲ့၍ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ “ျပည္သူ ့တာ၀န္သိမႈ” ကားအဘယ္နည္း။ “ျပည္သူ ့တာ၀န္သိမႈ”ဆိုသည္မွာ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ ပါ၀င္လ်က္ရွိေသာ အသင္းအဖြဲ ့သို ့မဟုတ္ လူမ်ားစု၏ အက်ိဳးငွာ မိမိကိုယ္တိုင္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္သတၱရားမ်ားကို သိနားလည္မႈ ကို ဆိုလိုသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို ့၏ အိမ္မ်ား ႏွင့္ လမ္းမ်ားကို သန္ ့ရွင္းစြာ ထားရန္တာ၀န္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို ့၏တာ၀န္  ျဖစ္သည္။ ထို ့အတူ ေသာက္ေရ သံုးေရတို ့ကို သန္ ့ရွင္းစင္ႀကယ္စြာ သံုးစြဲရန္ႏွင့္ မျဖဳန္းတီးရန္တာ၀န္တို ့သည္လည္း ကၽြႏု္ပ္တို ့၏တာ၀န္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤ၀တၱရားမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တို ့၏ အေပါင္းအသင္းစုမ်ားနွင့္ ကၽြႏု္ပ္တို ့၏ အိမ္နီးပါးခ်င္းမ်ားအဖို ့ ကၽြႏု္ပ္တို ့က  ေဆာင္ရြက္အပ္ေသာ ၀တၱရားမ်ားျဖစ္သည္။ လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္ အမ်ားႏွင့္ပက္သက္ေသာ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားရွိသည္။  ထိုတာ၀န္ ၀တၱရားမ်ားႏွင့္ ၎တို ့ကို လိုက္နာျခင္းျဖင့္ ရရွိအပ္ေသာ ျပည္သူ ့နီတိကို သင္ႀကားသည္ မည္ေပ၏။
             လူသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတတ္ေသာ သတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဇာတိအားျဖင့္ အစုအသင္း၏ အတြင္း၌ေမြးဖြားလာခဲ့၍ ေမြးစကာပင္ မိမိ၏ အသက္ရွင္ႀကီးထြားရန္အတြက္ အျခားသူမ်ားအား မွီခို အားထားရသည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အေလ့အက်င့္မ်ား၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ား၊ ေတြးေတာႀကံဆ ခ်က္မ်ားႏွင့္ သေဘာ အယူအဆမ်ားသည္ ထိုလူ ၏ ႀကီးျပင္းရာျဖစ္ေသာ အေပါင္းအသင္း အစုအရံုးမ်ား၏ ျပဳျပင္မႈ၊ မြမ္းမံမႈ တို ့ေႀကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရသည္။ ထို ့ေႀကာင့္ လူသတၱ၀ါတို ့  တြင္ အေပါင္းအသင္းႏွင့္ မိတ္ေဆြတို ့ကို လိုလားႏွစ္သက္ေသာ အာရံုသည္ ရိုးတြင္းျခင္စီ၌ ကိန္းေအာင္းလ်က္ရွိသည္။ ဤအာရံုသည္ လူသတၱ၀ါတို ့အား အေပါင္းအသင္း၌ ေမြ ့ေလ်ာ္ေစေသာ သေဘာရွိ၍ သားမယား၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟ အေပါင္းအေဖာ္တို ့နွင့္ အတူတကြ ေနထိုင္ေသာ အေျခသို ့ဆိုက္ေရာက္ေစေတာ့သည္။
       အေပါင္းအသင္း အစုအရံုးႏွင့္ ေနထိုင္ရာတြင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း အေနအစားမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အမ်ားႏွင့္လိုက္ေလ်ာေအာင္ အဆင္ေျပေအာင္ ထိန္းသိမ္းတတ္ရန္ လိုသည္။ မိသားတစ္စုတြင္ ပါ၀င္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္  စိတ္သေဘာကို အျခားေသာ အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားႏွင့္လိုက္ေလ်ာေအာင္ ျပဳမူျခင္း ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရသည္။ မိိမိ၏ စိတ္သေဘာ ႏွင့္ မတိုက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ အိမ္သူ/သား မ်ား၏ စိတ္ဆႏၵအတြက္ ငဲ့ကြက္၍ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေလွ်ာ့ေပးရ၏။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ အသင္းအဖြဲ ့၀င္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ အခြင့္အေရး အက်ိဳးအပစ္တို ့ကို ရရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း  ထို အသင္းအဖြဲ ့အတြက္ ၎၊ အျခားေသာ အသင္း၀င္မ်ားအတြက္ ၎ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ားရွိေသးေႀကာင္းကို သတိျပဳရာသည္။ အသင္းအဖြဲ ့တြင္ မိမိထင္ရာ မျပဳလုပ္ႏိုင္၊ မိမိ၏ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ခ်က္မ်ားသည္ အသင္းအဖြဲ ့၏ ဥပေဒ အရသာလွ်င္ ျဖစ္ရ မည္။ မိမိႏွင့္တစ္သင္းတည္းျဖစ္ေသာ အျခားအသင္း၀င္မ်ားအား ငဲ့ကြက္ရေပဦးမည္။
         မိသားတစ္စုအတြင္း ပါ၀င္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကဲ့သို ့ပင္ ျမိဳ ့တစ္ျမိဳ ့တြင္ ၎၊ ရြာတစ္ရြာတြင္ ၎၊ ေနထိုင္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၌ ျမိဳ ့ႏွင့္ပက္သက္ေသာ တာ၀န္၊ ရြာႏွင့္ ပက္သက္ေသာ တာ၀န္ ၊ အေပါင္းအသင္း အစုအရံုးႏွင့္ ပက္သက္ေသာ တာ၀န္မ်ား ရွိသည္။ ဤသို ့လွ်င္ မ်ားျပားလွေသာ တာ၀န္မ်ားရွိရာ ထိုတာ၀န္တို ့ကို လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္မည္သို ့ထမ္းေဆာင္ ရမည္။ မည္သို ့လိုက္နာ က်င့္သံုးရမည္ စသည္တို ့ကိုေလ့လာသင္ႀကားျခင္းသည္ ျပည္သူ ့နီတိ ပညာျဖစ္သည္။ ထို ့အေႀကာင့္ ျပည္သူ ့နီတိသည္ လူ၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အေပါင္းအသင္း အစည္းအရံုး၀င္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ေလ့လာသင္ႀကားေသာ ပညာရပ္ျဖစ္သည္။ သို ့ရာတြင္ လူမ်ား၏ မ်ားေျမာင္လွေသာ ကိစၥအ၀၀တို ့ကို ေလ့လာေသာ ပညာကားမဟုတ္ေပ။ အျခားေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ပညာရပ္မ်ားကဲ့သို ့ ျပည္သူ ့နီတိသည္ လူ၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအနက္ တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ ျပဳမႈေဆာင္ရြက္ခ်က္ ၌သာ အာရံုစူးစိုက္လ်က္ရွိသည္။ ၎မွာ “ ျပည္သူ ျပည္သား” ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ သို ့ေႀကာင့္ ျပည္သူ ့နီတိသည္ ျပည္သူ/သား၏ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားအျပင္ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ႏွင့္ အသင္းအဖြဲ ့မည္သို ့ဆက္ဆံပံုကို ေလ့လာသင္ႀကားေပးေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအလိုအားျဖင့္ျပည္သူ ့နီတိ သည္ ျပည္သူ/သား တစ္ဦးအျဖစ္ျဖင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးႏွင့္  ပက္သက္ေသာ အစည္းအရံုးမ်ား( ဥပမာ- ေဒသႏၱရအဖြဲ ့(သို ့) ႏိုင္ငံ ေတာ္ သို ့မဟုတ္ ကမၻာႏွင့္ပက္သက္ေသာ အသင္းအဖြဲ ့) ကိုစံုစမ္း စစ္ေဆးရေသာ ပညာျဖစ္သည္။ တတိယအားျဖင့္ မည္သည့္ႏိုင္ငံမဆို  တစ္ႏိုင္ငံတည္း မတည္တံ့ႏိုင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ၍သာ တည္တံ့ႏိုင္၏ ။ ဤသို ့ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာတြင္ ျပည္သူ/သားမ်ား၏ ေနေရး၊ ထိုင္ေရး၊ အသက္ေမြးျမဴေရးတို ့ကို ထိခိုက္လာတတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ ထို ့ ေႀကာင့္ ကမၻာႏွင့္ ဆက္သြယ္လ်က္ရွိေသာ အစည္းအရံုးမ်ား၏ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာသင္ႀကားရေပမည္။ ထိုသို ့သင္ႀကားျခင္း ျဖင့္ ျပည္သူ/သားတို ့လုပ္ေဆာင္ရန္ ၀တၱရားမ်ားတြင္ပိုမို ကၽြမ္းက်င္ လိမၼာလာစရာအေႀကာင္းရွိသည္။
          ျပည္သူ ့နီတိသည္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ပညာရပ္ျဖစ္သည္။ ၎သည္လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ သူ၏ အစည္းအရံုးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရ  ေသာ ျပႆနာရပ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ျပဆိုအပ္ေသာ ပညာျဖစ္သည္။ သို ့ျဖစ္ျခင္းေႀကာင့္ ျပည္သူ ့နီတိပညာရပ္သည္  အျခားေသာ ပညာရပ္မ်ား အားလံုးႏွင့္ ေတြ ့ထိရန္ အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ ပါ၀င္သည္။ ျပည္သူ ့နီတိ ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ သမိုင္း ၊ ပထ၀ီ စေသာ ပညာရပ္တို ့ႏွင့္ အလြန္နီးစပ္လ်က္ရွိသည္။ (Sociology) ေခၚ စိတၱေဗဒ ပညာရပ္သည္ လူ ့အစည္းအရံုးစတင္ ေပၚေပါက္လာပံုႏွင့္ ႀကီးပြားလာပံုတို ့ကို ျပဆိုေသာ ပညာျဖစ္သည္။ ၎၏ နယ္ပယ္မွာ မ်ားစြာ က်ယ္၀န္းရကာ တိုင္းျပည္အားလံုးတို ့တြင္ ေခတ္အပိုင္းအျခား အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္ ထြန္းကားႀကီးပြားခဲ့ေသာ လူ ့အစည္းအရံုးႀကီးမ်ား၏ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို ခြဲထုတ္ျပဆိုေသာ  ပညာရပ္ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ ့နီတိသည္ စိတၱေဗဒ ပညာမွခြဲထုတ္ထားေသာ ပညာရပ္ျဖစ္၍ နယ္နိမိတ္ အားျဖင့္ အပိုင္း အျခားရွိသည္။ ၎မွာ လူ၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ျပည္သူ/သားမ်ားအေနျဖင့္ ႀကည့္ရႈ ေလ့လာမွတ္သားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
        ျပည္သူ ့နီတိႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသည္ အလြန္နီးစပ္သည္။ ပညာႏွစ္ရပ္လံုးပင္ လူသည္ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ စနစ္တက်ဖြဲ ့စည္းထားေသာ အမ်ိဳးသားစုအတြင္းေနထိုင္ေႀကာင္းကို မူတည္ျပီးေရးသားထားသည္။ ပညာႏွစ္ရပ္လံုးမွာပင္ ျပည္သူ/သားမ်ား၏ အခြင့္အေရး၊ ျပည္သူ/သား မ်ား၏ တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ား ႏိ္ုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အစည္းအရံုးမ်ား စေသာ အေႀကာင္းအရာမ်ားပါ၀င္သည္။ ျပည္သူ ့နီတိႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ပညာေရးတို ့တြင္ ကြဲျပားေသာ အခ်က္ အေတာ္အတန္ရွိသည္။ ျပည္သူ ့နီတိသည္ ျပည္သူ/သားမ်ား၏ ျပႆနာမ်ားႏွင့္သာ သက္ဆိုင္၍ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာ ထို ့ထက္မ်ားစြာ က်ယ္၀န္းသည္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ပက္သက္ေသာ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ကမၻာႏွင့္ပက္သက္ေသာ ျပႆနာမ်ား ပါ၀င္သည္။ ျမိဳ ့ေရး ျပေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ျပႆနာမ်ား ကားႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တြင္ မရွိေတာ့ေပ။ သို ့ရာတြင္ က်ဥ္းေျမာင္းလွေသာ ျပည္သူ ့နီတိ၏ နယ္နိမိတ္အတြင္းမွာပင္  ႏိုင္ငံေရးထက္မ်ားျပားေသာ အေႀကာင္းအရာမ်ား ပါ၀င္လ်က္ရွိသည္။ ထိုမွတစ္ပါး ျပည္သူ ့နီတိ အေႀကာင္းအရာမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္အ မွ် ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ သြားလာမႈစေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရး အေႀကာင္းအရာမ်ားထက္ ပို၍ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ရေသာ အေႀကာင္းအရာမ်ားျဖစ္သည္။ ၎၏ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ျပည္သူ/သားေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရျခင္း ျဖစ္၍ အေကာင္းဆံုးေသာ ဖြဲ ့စည္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖစ္လာေအာင္ ႀကံေဆာင္ရျခင္းမဟုတ္ေပ။
ဆက္ရန္ အပိုင္း(၂)

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...