အပိုင္း(၂)
ျပည္သူ ့နီတိသည္ျပည္သူ/သားတို ့အေႀကာင္းကို
ေလ့လာသင္ႀကားရေသာ ပညာရပ္ျဖစ္ရာ ျပည္သူ/သားတို ့၏ စီးပြားေရးႏွင့္လည္း တစိတ္တေဒသ အားျဖင့္
အက်ံဳး၀င္လ်က္ရွိသည္။ ေဘာဂေဗဒအေႀကာင္းအရာမ်ားသည္ ျပည္သူ ့နီတိတြင္ အကၽြမ္းတ၀င္ရွိရန္လိုအပ္
ေပသည္။ စီးပြားေရး၏ အေျခခံအေႀကာင္းမ်ားကို မကၽြမ္းက်င္ဘဲ မည္သူမွ် ျပည္သူ/သားေကာင္း
ျဖစ္မလာႏိုင္။ သို ့ေႀကာင့္ စီးပြားေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ဗဟုသုတ ပညာျဖင့္ ျပည့္စံုျခင္းသည္
အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာ၊ စီးပြားေရး ျပႆနာ၊ လူထုေကာင္းစားေရးျပႆနာ စေသာ ျပည္သူ ့တာ၀န္ ၀တၱရားမ်ားကို
အက်ိဳးထိေရာက္စြာ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္။ သို ့ရာတြင္ ျပည္သူ ့နီတိသည္ ေဘာဂေဗဒ
ပညာထက္ က်ယ္၀န္း၍ ျပည္သူ/သား၏ အက်ိဳးစီးပြားေရးတစ္ခုတည္းသာ မဟုတ္ဘဲ အျခားကိစၥအ၀၀ တို
့လည္း ပါ၀င္ေလသည္။
မိတၱေဗဒသည္ လူ ့အစည္းအရံုး၏ အေထြေထြ ပညာရပ္ႀကီး
ျဖစ္သကဲ့သို ့သမိုင္းပညာရပ္သည္ လူ၏တိုးတက္ထြန္းကား ယဥ္ေက်းလာမႈ အစုစုတို ့ကို မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ
လူ ့အတၳဳပၼတၱိႀကီး ပင္ျဖစ္သည္။ သို ့အေႀကာင့္ ျပည္သူ ့နီတိသည္ ထိုသမိုင္းပညာရပ္ႏွင့္
အထူးနီးစပ္ရန္လိုအပ္သည္။ သမိုင္းအျဖစ္အပ်က္တို ့သည္ အတိတ္ ပစၥဳပၼန္ႏွင့္ အနာဂတ္ ကာလအားျဖင့္တစ္ဆက္တည္း
တည္လ်က္ရွိ သည္။ ပစၥဳပၼန္ကာလတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အေႀကာင္းအရာတို ့သည္ အတိတ္ကာလ၏ ေနာက္ခံကားကို
အမွီျပဳ၍ အတိတ္ကာလ၏ အ ေႀကာင္းခံေႀကာင့္ ေပၚေပါက္လာႀကသည္။ ထို ့အတူ အနာဂတ္ကာလမွာ ျဖစ္ပ်က္မည့္
အေႀကာင္းအရာတို ့သည္လည္း ပစၥဳပၼန္ကာလကို အမွီျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာရမည္ပင္။ သို ့ေႀကာင့္ ျပည္သူ
့နီတိႏွင့္ သမိုင္းပညာရပ္တို ့သည္ အလြန္နီးစပ္လ်က္ရွိေပသည္။ သို ့ရာတြင္ ျပည္သူ့ နီတိႏွင့္
သမိုင္းကို ခြဲျခား၍ သိအပ္သည္။ သမိုင္းပညာရပ္တြင္ လူ၏ယဥ္ေက်းမႈ ႀကီးထြားရင့္သန္လာပံုကို
တိုင္းျပည္ တျပည္စီ ခြဲျခား၍ ေျခရာေကာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ ့နီတိ ပညာရပ္တြင္မူထိုသို
့ေျခရာမေကာက္ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈ ႀကီးထြားရင့္သန္ပံုကို အလိုအေလ်ာက္ လက္ခံထားျပီး ျဖစ္သည္။
သင္ႀကားနည္းႏွင့္ပက္သက္၍ ျပည္သူ ့နီတိ ပညာရပ္ကို
အျခားေသာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ပညာရပ္မ်ားကဲ့သို ့ ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္စားခြဲ၍ သင္ႀကားႏိုင္သည္။ ရူပေဗဒ သိပၼံပညာရပ္ျဖစ္ေသာ (ဓာတု ႏွင့္ ရူပ ပညာရပ္မ်ားတြင္)
ကၽြႏု္ပ္တို ့၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား မွန္မမွန္ စစ္ေဆး ရန္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ လက္ေတြ ့လုပ္ကိုင္စမ္းသပ္ခ်က္မ်ား
ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ သို ့ရာတြင္ ျပည္သူ ့နီတိ ဘာသာရပ္တြင္ အလားတူစမ္းသပ္ ခ်က္မ်ား မျပဳလုပ္ႏိုင္ေပ။
စင္စစ္ေသာ္ ျပည္သူ ့နီတိ၌ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ကိုင္ရေသာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိရာ
၎၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ တိုင္းသူျပည္သားေကာင္း ျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးေပးရျခင္းျဖစ္ေခ်သည္။
သို ့ေႀကာင့္ ျပည္သူ ့ နီတိသည္ ေပါင္းသင္းစုရံုးမႈႏွင့္
သက္ဆိုင္ေသာ အဖြဲ ့အစည္းမ်ား၏ အေႀကာင္းအရာ ဗဟုသုတရေစရန္ စာေတြ ့မွ်သာ မဟုတ္ေႀကာင္း ကို သေဘာေပါက္ရမည္။
ျပည္သူ ့နီတိကို ေလ့လာသင္ႀကားေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးသည္
ကိုယ္တိုင္ ေတြ ့ျမင္ရျခင္း ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ရျခင္းတို ့တြင္ ပိုမို အားထားလ်က္ရွိသည္။
သူ၏ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အေျခအေနမ်ားကို အကြက္ခ်၍ေလ့လာ၏။ လူသာမန္တို
့ မည္သို့ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္သည္၊ ၎တို ့၏ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ပံုမ်ားသည္ မည္သို ့ေသာ စိတ္ကူး
မည္သို ့ေသာ အႀကံဥာဏ္မ်ားေႀကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရ
သည္။ မည္သို ့ေသာ ဓေလ့ထံုးစံ မည္သို ့ေသာ မ်ိဳးရိုးအစဥ္အလာ စသည္တို ့ေႀကာင့္
ဤသို ့လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႀက သည္ စသည္မ်ားကို
စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ေလ့လာ သင္ႀကားသင့္သည္။ ျပည္သူ ့နီတိကိုေလ့လာသူသည္ စိတ္ကူးယဥ္ရမည္။
ထိုးထြင္းသိျမင္ တတ္ရမည္။ သူ၏ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူအမ်ား၏ အေႀကာင္းအရာမ်ားတြင္ သနားႀကင္နာတတ္ေသာ
သေဘာရွိရမည္။ သနားႀကင္နာတတ္ ေသာ သေဘာ သကာယ ရွိမွသာလွ်င္ ထိုသူမ်ား၏ နိမ့္က်ေသာ အေျခအေနႏွင့္
က်ေရာက္လ်က္ရွိေသာ ဒုကၡမ်ား၏ အေႀကာင္းအျခင္း ရာတို ့ကို ေလ့လာစံုစမ္းလိုေသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာေပမည္။
ထိုမွတဆင့္ ဒုကၡတြင္းသို ့က်ေရာက္ရေသာ အေႀကာင္းမ်ားကို ပယ္ရွားတြန္း လွန္ ႀကိဳးစားေပမည္။ ဤသို ့ျဖင့္ လူတိုင္း လူတိုင္း
ေယာက်္ား မိန္းမ မဟူအရည္အခ်င္းျပည့္၀ေသာ ျပည္သူ ျပည္သားေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာမည္။
ျပည္သူ ့နီတိ၏ အေရးႀကီးပံုမွာ ထင္ရွားသည္။
ဒီမိုကေရစီလုပ္ငန္း၏ ေအာင္ျမင္မႈသည္ ျပည္သူ/သား မ်ားအေပၚတြင္ တည္လ်က္ရွိသည္။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္အတြင္းရွိ
ျပည္သူ/သားမ်ား သည္ စနစ္တက်ေလ့က်င့္ထားသူမ်ား ျဖစ္၍ ဥာဏ္ပညာ အေျမာ္အ ျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုျပီး
ျပည္သူ ့တာ၀န္ သိမႈတြင္ ထိပ္တန္းသို ့ေရာက္ရွိေနသူမ်ားျဖစ္လွ်င္ ထိုတိုင္းျပည္တြင္
ဒီမိုကေရစီ သေဘာတရား၏ အေကာင္းဆံုးေသာ အက်ိဳးအာနိသင္မ်ားကို အမ်ားဆံုး ခံစားရမည္သာပင္။
ျပည္သူ ့နီတိသည္ ျပည္သူ/သားေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာရန္ ရည္သန္ရင္းရွိခဲ့သည့္အတိုင္း ၎ပညာရပ္ကို
သင္ႀကားျခင္းျဖင့္ ရရွိအပ္ေသာ အသံုး၀င္မႈတို ့ကား ျငင္းဆိုဖြယ္ရာမရွိေပ။
ျပည္သူ/သား တစ္ေယာက္သည္ အမ်ား၏ ေကာင္းရာ ေကာင္းက်ိဳးကို
သူ၏ စြမ္းပကား ရွိသမွ် လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လိုျငားအံ့ ေရွးဦးပထမတြင္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ
ေလ့က်င့္ရေပဦးမည္။ သူကိုယ္တိုင္ အသိတရားရွိ၍ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အေျခအေနေကာင္းမ်ား
ကို ေကာင္းစြာေလ့လာရာသည္။ ျပည္သူ ့ေနထိုင္မႈႏွင့္ အသက္ေမြးမႈတို ့တြင္ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးမွ
ေတြ ့ျမင္ရေသာ အျမင္မွန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို ့ကို ေကာင္းစြာ နားလည္ထားရမည္။
ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္
လြတ္လပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ သို ့ေႀကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို ့သက္၀င္ယံုႀကည္ေသာ
ဒီမိုကေရစီ၏ လံုး၀ ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ယေန ့လူငယ္မ်ားအား
ျပည္သူ/သားေကာင္းတို ့၏ ၀တၱရားမ်ားကိုေလ့က်င့္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ သို ့မွသာလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု
သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ သားေကာင္း သမီးေကာင္းမ်ားအျဖစ္ ျဖင့္ ၀တၱရားေက်ပြန္ႏိုင္ႀကေပမည္။
ျပည္သူ ့နီတိပညာႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ဗဟုသုတမ်ားျဖင့္ ျပည့္၀စံုလင္ပါမူ အနာဂတ္ျပည္သူျပည္သူ/
သားမ်ားတြင္ တာ၀န္သိမႈ အလိုအေလ်ာက္ ရရွိလာေပလိမ့္မည္။ ဤသို ့အားျဖင့္ လူငယ္တို ့သည္
မိမိတို ့လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္ ေသာတိုင္းျပည္၏ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
သိရွိလာႀကေပလိမ့္မည္။ သို ့ေႀကာင့္ လူတိုင္း၏ ပညာသင္ႀကား မႈတြင္ ျပည္သူ ့နီတိသည္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာ
အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ တည္လ်က္ရွိေႀကာင္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္သင့္ သည္။
ေလ့က်င့္ရန္
အေမးပုစာၦမ်ား
1.
လူသည္ အဘယ္ေႀကာင့္ အစည္းအရံုးႏွင့္ေနတတ္ႀကသနည္း။
မည္သို ့ေသာ အတားအဆီးမ်ားေႀကာင့္ လူသည္တစ္ဦးတည္းေနရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပဲ ရွိသနည္း။
2.
လူ ့အစည္းအရံုးတြင္ တဆင့္ျပီးတဆင့္ မည္သို
့တိုးတက္လာခဲ့သနည္း။
3.
(Civics) ဟူေသာ စကား၏ မူလအဓိပၼါယ္ကိုရွင္းျပပါ။
၎ဘာသာရပ္ကို အဘယ္ေႀကာင့္မ်ား ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ႀကားထိုက္ေႀကာင္း အေႀကာင္းျပေျဖဆိုပါ။
4.
“ျပည္သူ ့တာ၀န္ သိမႈ” ဟူေသာ စကားကို အနည္းငယ္
ခ်ဲ ့ထြင္ေရးသားျပပါ။
5.
ျပည္သူ ့နီတိႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပညာရပ္တို ့သည္
မည္သို ့နီးစပ္ႀကသနည္း။
6.
စီးပြားေရး၏ အေျခခံ အေႀကာင္းရင္းမ်ားကို မကၽြမ္းက်င္ဘဲ
ျပည္သူ/သားေကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ေႀကာင္းကို ရွင္းျပပါ။
7.
ဒီမိုကေရစီ၏ အဓိပၼါယ္အက်ဥ္းကို ရွင္းျပပါ။
8.
ဒီမိုကေရစီလုပ္ငန္း၏ ေအာင္ျမင္မႈသည္ ျပည္သူ/သား
မ်ား၏ အသိတရားႏွင့္ အလုပ္တရားမ်ား အေပၚတြင္ တည္ရွိ၏ ဆိုေသာ စကား၏ အမွား/အမွန္ကို ေ၀ဖန္ျပပါ။
9. သူတစ္ပါး၏
ေကာင္းရာေကာင္းေႀကာင္းကို လုပ္ကိုင္လိုေသာ ဆႏၵရွိသူတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေရွးဦးပထမ
လိုအပ္ေသာ အခ်က္ကို ေဖာ္ျပပါ။
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။