က်ဳပ္တို႔
နယ္ၿမိဳ႕ကေလးမွာရြာတဲ့ ကိုေရႊမိုးက သည္းမိၿပီဆိုရင္အေတာကို မသတ္ေတာ့။
ကဲ…မထူးပါ ဘူး။ ကိုလြမ္းေ၀ တစ္ေယာက္ေသာက္လက္စက်စိမ့္ခြက္ကို လက္စျဖတ္ရင္း ေဆးေပါ့လိပ္ကိုသာ အတြင္ဖြာၿပီး ဆက္ထိုင္ေနလိုက္ေတာ့သည္။ မိုးေအးေအးႏွင့္လက္ဖက္ရည္ကို
ဇိမ္ခံေသာက္ေနရာက ဟိုဟိုဒီဒီၾကည့္လိုက္ ေတာ့ ေကာင္တာစားပြဲေဘးမွာ
ခုံပုေလးႏွင့္ အစီအရီတင္ထားေသာ အပတ္စဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္မ်ားကို ေတြ႔မိသြားသည္။
မိုးေရစိုစိစိနဲ႔ ဘယ္မွသြားမေကာင္းမယ့္အတူတူ ဂ်ာနယ္ထိုင္ဖတ္ေနတာကမွ ေကာင္းလိမ့္ဦးမယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ ဂ်ာနယ္ေတြကို ဟိုလွန္ဒီလွန္၊ၾကည့္လိုက္ ေဆးေပါ့လိပ္ကေလးဖြာလိုက္နဲ႔ အေတာ့္ကိုဟုတ္ေန သည္။ သတင္းအတိုအထြာမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္
သေရာ္စာမ်ားက စိတ္၀င္စားစရာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ၀မ္းစာမျပည့္တာကို ျမင္ေနရသည္။
ဒါေပမဲ့ စာဖတ္သူအေပၚထားေသာ ေစတနာကေတာ့ ထင္ထင္ရွားရွား။ ၀မ္းစာမ ျပည့္တာက
ေခတ္ကာလ အေျခအေနေပၚလည္း မႈတည္မည္။ ဘယ္ႏွယ့္ စာေလးေပေလး နည္းနည္း
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးႏိုင္၊သားႏိုင္ျဖစ္တာမွ
ဘာၾကာေသးလို႔လဲ။ တကယ္ေတာ့ ကိုလြမ္းေ၀သည္လည္း တစ္ခ်ိန္ကေတာ့
စာနယ္ဇင္းေလာကမွာ က်င္လည္ခဲ့ဖူး သူတစ္ေယာက္။ အခုလို စတုတၳမဏၰိဳင္ (Fourth
Estate)လို႔ ခမ္းခမ္းနားနား ကင္ပြန္းတတ္မခံရခင္ကတည္းက သူ႔၏
က်င္လည္ရာ၀န္းက်င္မွာ စာေပေလာက၊ စာနယ္ ဇင္းေလာက ။
ဟိုးတုန္းကေတာ့ အခုလို မလြတ္လပ္ပါ။ ပန္းခ်ီဆရာဆိုလည္း ပန္းခ်ီဆရာမို႔လို႔
အနီေရာင္ႏွင့္ အနက္ေရာင္မသုံးနဲ႔ စိတၱဇဆန္ဆန္ေတြမလုပ္နဲ႔။ ဆင္ရုပ္ေလး၊
ေရအိုးကေလးရြက္လာပုံေလးပဲဆြဲ။
ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ဘာညာ၊ စိတၱဇပန္းခ်ီေတြ လုပ္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ စိစစ္ေရးက သူတို႔
ထင္သလို အဓိပၸါယ္ေကာက္ၿပီး အစိုးရကို ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္တယ္လုပ္ေတာ့တာပဲ။
အဲဒီလိုဆိုလုိ႔ကေတာ့ သြားၿပီသာမွတ္၊ ဘယ္ျပပြဲမွ တင္ခြင့္ရလိမ့္မယ္
မထင္ေလနဲ႔။ စာေရးဆရာေတြဆိုရင္ေတာ့ ေရးသမွ် စာအုပ္အသစ္ကို
ေလးစုံေကာ္ပီကူးၿပီး စာေပစိစစ္ေရးကို တင္။ သူတို႔မႀကိဳတ္တာ
အားလုံးျဖဳတ္ၿပီး ခင္ဗ်ား ဖန္တီး ထားတဲ့ အႏုပညာလက္ရာပ်က္ပ်က္၊ မပ်က္ပ်က္
ျပန္ သာေရးေပေတာ့။
“ ကိုလြမ္းေ၀ႀကီး၊ ေဟ့ … ကိုလြမ္းေ၀ႀကီး ”
ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္နစ္ေျမာေနရာမွ က်ဳပ္နာမည္ကို အနီးကပ္ေအာ္ေခၚလိုက္သံေၾကာင့္ ေမာ့ ၾကည့္ လိုက္ရာ ေမာင္ေမာင္ဦးဆိုေသာ ခ်ာတိတ္ေလးကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကိုင္လွ်က္သား ျမင္လိုက္ရသည္။
“ ခင္ဗ်ားကလည္းဗ်ာ၊ ဒီေလာက္ေခၚတာ မၾကားတဲ့အတိုင္းပဲ။”
“ ေအးကြာ၊ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္၊ မိုးသံေလသံကလည္း ဆူေနတယ္မဟုတ္လား ” က်ဳပ္က အလိုက္ သင့္အလ်ားသင့္ ျပန္ေျပာလိုက္ရပါသည္။
“ ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားတို႔ ဦးေတဇက ဘာလဲဗ်”
“ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းကြ၊ ဘယ္ႏွယ့္ ငါ့ရဲ႕ ဦးေတဇျဖစ္သြားရျပန္တာလဲ။” ေရာ
ခက္ပဲခက္ရခ်ည္ရဲ႕။ ထူးေဖာင္ေဒးရွင္းက ဘယ္လိုေ၀းလံတဲ့ ေဒသေတြမွာ
မႈလတန္းေက်ာင္းေလးလွဴတဲ့အေၾကာင္း၊
ခါကာဘိုရာဇီ ေတာင္ေပၚပထမ ဆုံးျမန္မာႏိုင္ငံသား ခ်ည္းပါတဲ့
ေတာင္တက္အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ေျခခ်ႏိုင္ဖို႔ က်ိဳးစားရင္း ကံဆိုးသြားရွာ တဲ့
ေတာင္တက္သမားႏွစ္ေယာက္ကို ကိုယ္တိုင္ အပင္ပန္းခံ၊
ေငြကုန္ခံလိုက္ကယ္ဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့
ဗမာသူေဌးႀကီး ဦးေတဇဆိုတာေတြကို က်ဳပ္က အင္တာနက္ကေန သူ႔ကို
ဖတ္ျပခဲ့တုန္းကေတာ့ ဦးေတဇကို အားက်လိုက္တာ သူ႔အျပင္မရွိ။ အမွန္တကယ္လည္း
ေမာင္ေမာင္ဦးက ပရဟိတအလုပ္ ေတြကို စိတ္အားထက္သန္သူ။ စိတ္ရင္း ေကာင္းၿပီး
ရုိးသားတက္ၾကြေသာ လူငယ္ေလးတစ္ဦး။
“ ဒီလိုကြ ေမာင္ဦးရ၊ ငါဦးေတဇကို ေတြ႔ဖူးတယ္၊”
သူ အေတာ္အံ့အားသင့္သြားပုံရပါသည္။
သူတို႔ မ်က္စိေရွ႕မွာပဲ တစ္ခ်ိန္လုံး ကၽြန္ေတာ္ရွိတာဆိုေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္သူေဌးႀကီးနဲ႔ ေတြ႔သြားတာပါလိမ့္ေပါ့။
“ ေအးေလ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ဓါတ္ပုံေတြပါတာပဲ၊ ေတြ႔ဖူးတာေပါ့ကြ”
“ ခင္ဗ်ားကလည္း၊ ကၽြန္ေတာ္က အဟုတ္မွတ္လို႔ နားေထာင္ေနတာ” သူ နည္းနည္းေတာ့
ကသိက ေအာင့္ ျဖစ္သြားပုံရပါသည္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဘာဆိုင္တာမွတ္လို႔
စာနယ္ဇင္းေလာကမွပဲ တစ္ခ်ိန္က က်င္လည္ခဲ့သူတစ္ေယာက္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးဆိုတာ ေတြ႔စရာအေၾကာင္းက သိတ္ မရွိခဲ့ပါ။ ေနာက္ၿပီး က်ဳပ္တို႔ေခတ္တုန္းက အခုလို သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲဘာညာေတြဆိုတာလည္း ပုဂၢလိက အေနနဲ႔ လုပ္ျဖစ္ၾကဖို႔ ခဲယဥ္းသားပဲ။
“ ဒီမွာၾကည့္ ကိုလြမ္းေ၀…၊ ဦးေတဇ ခုတ္လို႔ သစ္ေတာေတြ ေျပာင္ကုန္တာတဲ့ဗ်။ ဂ်ာနယ္မွာ ပါလာ ၿပီ။ ”
“ ေဟ့ …ဟုတ္လား၊ မွန္းစမ္း၊ ဘယ္ဂ်ာနယ္မွာ ပါလာတာတုန္း၊ ငါ့ကို
ျပပါဦးဟ…ေမာင္ဦးရ။” က်ဳပ္ အေတာ္ႀကီး စိတ္၀င္စားသြားပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ လုပ္သည္ႏွင့္အတူ စာနယ္ဇင္း
ေလာကသည္လည္း အေတာ္တိုးတက္လာၿပီေပါ့။ သည္လို နာမည္အတိအက်တပ္ၿပီး
ေရးႏိုင္ဖို႔၊ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ေရးႏိုင္၊သားႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ခိုင္မာသည့္သက္ေသအေထာက္အထားမ်ားစြာ လိုေပလိမ့္မည္။ ဒီလိုသာ အမွန္ တကယ္ ခိုင္ခိုင္မာမာေရးသားႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္
ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္းေလာက၏ (investigative journalism) က႑
အေတာ္ႀကီးအားေကာင္းလာၿပီ ဆိုရပါမည္။
ေမာင္ဦးဆီမွာ
ဂ်ာနယ္ကို က်ဳပ္လွမ္းယူၿပီး သူေျပာသည့္ ဦးေတဇခုတ္လို႔
သစ္ေတာေျပာင္ၿပီဆိုတဲ့ စာမ်က္ႏွာ ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ပထမေတာ့
က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာ အခ်က္အလက္၊အကိုးအကားမ်ားျဖင့္
ခိုင္ခိုင္မာမာ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေဆာင္းပါးေကာင္းတစ္ပုဒ္ကို ျမင္ရမလားဟု
ေမွ်ာ္လင့္ထားမိခဲ့သည္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ “ သေဘာထားအျမင္” ဟု ေခါင္း
စဥ္တတ္ထားသည့္စာမ်က္ႏွာ။ ဂ်ာနယ္နာမည္က အဓိပတိ၊ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၁၃)၊
ဇူလိုင္လ (၁)ရက္ထုတ္။ ေရးထားသည့္ ေခါင္းစဥ္က “ အာဏာရွင္ႏွင့္ေပါင္းစားေနေသာ ခရိုနီႀကီးမ်ား” ။ ကေလာင္နာမည္ၾကည့္ေတာ့ ရွာမေတြ႔။ ထားပါ ေတာ့။
“ ေတြ႔လား၊ ကိုလြမ္းေ၀ အဲဒီမွာ … (သစ္ေတာမ်ားအား ဦးေတဇပိုင္ထူးကုမၸဏီအပါအ၀င္
ခရိုနီမ်ား၏ မဆင္မျခင္ ခုတ္လွဲေရာင္းခ်မႈေၾကာင့္ သစ္ေတာဖုံးလႊမ္းမႈ
ဧရိယာတစ္ႏိုင္ငံလုံး၏ ၁၇ ရာခိုင္ႏူန္းအထိ က်ဆင္း သြားခဲ့ရၿပီး
ယခင္မႀကဳံဖူးခဲ့ရ သည့္ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္မႈမ်ားကို အျပင္းအထန္
ခံစားလာရသည္)….တဲ့ ေတြ႔ၿပီမို႔လား”
ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာေပၚ
လက္ေထာက္ၿပီး သူဖတ္လို႔ၿပီးတဲ့အထိ ၿပဳံးၿပီး နားေထာင္ေနမိသည္။
စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ယေန႔ျမန္မာ့စာနယ္ဇင္းေလာကမွ
အခ်ဳိ႕ေသာ ကေလာင္ရမ္းသူမ်ား၏ အႏၱာရယ္ကို ေတြးေနမိသည္။ ကိုယ္က်င္ လည္ခဲ့ဖူး
တဲ့၀န္းက်င္ဆိုေတာ့လည္း မဆိုင္ဘူးဟု အသာမထားလိုက္ႏိုင္။ ေမာင္ဦးကိုေတာ့
စကား ေတြ အမ်ားႀကီး မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ေျပာရပါေတာ့မည္။
“
ဒီလိုရွိတယ္…ေမာင္ဦး၊ အဲဒါစာနယ္ဇင္းအေရးအသား မဟုတ္ဘူး။ ပုဂၢေရးအပုပ္ခ်တာ
သက္ သက္ႀကီး။ မင္းတို႔ လူငယ္ေတြက သတင္းဆာေလာင္တဲ့ေခတ္မွာ
လူျဖစ္လာတဲ့ေကာင္ေတြဆိုေတာ့
ဂ်ာနယ္ ေတြကို တန္ဖိုးထားၿပီး ဖတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလို စည္းပ်က္ကမ္းပ်က္
ကေလာင္သရမ္းတဲ့ေကာင္ေတြက ထင္သလို ရမ္းေရး။ ဟိုထိုးဒီေကာ္လုပ္ရင္
ေစာင္ေရတြက္မယ္လို႔ ခပ္ေပါ့ေပါ့တြက္ထား၊ မင္းလည္းၾကားဖူးမွာပါ၊ ဓါးသြားထက္
ကေလာင္သြား ထက္တယ္ဆိုတာ။ ဒီစာေရးတဲ့ေကာင္ကေတာ့ ကေလာင္သြားထက္ မထက္ မသိဘူး။
နာမည္ေတာင္ မပါရွာဘူး။ အယ္ဒီတာအာေဘာ္သေဘာမ်ဳိးဆိုလည္း အယ္ဒီတာအဖြဲ႔ ဒီလိုမ်ဳိး လုပ္ ေပါ့။”
“ ငါေျပာျပမယ္နားေထာင္…ေမာင္ဦးေရ။
အဲဒီအေရးအသားေတြက စာနယ္ဇင္းအေရးအသား မဟုတ္ ဘူးဆိုတာ အလြတ္
လက္မဲ့ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ နံပါတ္တစ္ခ်က္ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ အေထာက္
အထားမပါဘူး။ ႏွစ္အခ်က္ ဦးေတဇတစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ နာမည္တပ္ၿပီး
ပစ္မွတ္ထားေျပာေနတယ္။ ေခါင္း စဥ္တပ္ထားက ခရိုနီမ်ားဆို။ သုံးအခ်က္
စာဖတ္သူနဲ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘာအေျဖတစ္ခုကို သူခ်ျပထားတာ ရွိလဲ…။
လက္ရွိဂ်ာနယ္ေလာကမွာ က်င့္၀တ္သိကၡာကို ထိန္းတဲ့မီဒီယာႀကီးေတြရွိပါတယ္၊
ဒါေပမဲ့ အခုလို ဆူလြယ္ နပ္လြယ္သမားေတြေၾကာင့္ က်န္တဲ့ သိကၡာရွိရွိ
ရပ္တည္တဲ့ စာနယ္ဇင္းသမားေတြေရာ…။ အိုကြာ ေျပာရရင္ အခုစတုထၳမဏိၰဳင္
လို႔ေျပာေနတဲ့ (Fourth Estate) တစ္ခုလုံးကို ထိခိုက္တယ္။ ”
“ ဟုတ္ကဲ့၊ ကိုႀကီးလြမ္းေ၀ ”
“ အေစာကေျပာတဲ့အထဲမွာ ဦးေတဇတစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ ပစ္မွတ္ထားၿပီးေရးတယ္လို႔ ငါေျပာခဲ့ တယ္ေနာ္၊ ေကာင္းၿပီ…၊ ထိရွလြယ္ပဋိပကၡဆိုင္ရာစာနယ္ဇင္းပညာ(ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္လက္စြဲစာအုပ္)ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ (၃၆)မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေကာင္းမြန္ေသာစာနယ္ဇင္းပညာမဟုတ္ပါဆိုၿပီး
ေရးသားထားတဲ့အခ်က္ ေတြထဲမွာ - ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ အျခားသူမ်ားအား
ထိခိုက္နစ္နာေစျခင္း- ဆိုတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက
သက္ေသအေထာက္အထားခိုင္မာမႈမရွိ၊ မေဖာ္ျပႏိုင္ဘဲနဲ႔ ဘယ္သူလုပ္လို႔ ျဖစ္ပါသည္ ဆိုတာမ်ဳိး အခိုင္အမာ နာမည္တပ္ၿပီး ေရးတာမ်ဳိးက မေကာင္းတဲ့ စာနယ္ဇင္းပညာပဲေပါ့။”
က်ဳပ္ကခ်ည္းေျပာေနျပန္ေတာ့လည္း
ဖိေျပာေနသလိုျဖစ္ေနဦးမယ္။ “ ကဲ…ေမာင္ဦးေရ …မင္းသိခ်င္ တာ ေမးပါ၊ ရပါတယ္။
ငါသိသေလာက္ေတာ့ ေျပာေပးပါမယ္။” ဟု ေျပာရင္း ေဆးေပါ့လိပ္မီးညိွဖို႔အတြက္ စားပြဲေပၚကိုမွ ဂတ္စ္မီးျခစ္ကို ကိုလြမ္းေ၀လွမ္းယူလိုက္သည္။
“ သစ္ေတြခုတ္တာေတာ့ အမွန္ပဲမို႔လားဗ် …ကိုလြမ္းေ၀ရ ”
“ ေအးေလ၊ ဟုတ္တာေပါ့။ ခုတ္လို႔ပဲ ေျပာင္သြားတာေပါ့ကြ။ဒါေပမဲ့ သစ္ေတာေတြ (၁၇)ရာခိုင္ႏူန္း ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္လို႔ ေျပာတိုင္း ဦးေတဇခုတ္တာပဲလို႔ မင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာႏိုင္ၿပီလား။ ”
“အင္း …ေဖ့ဘြတ္ခ္ထဲေတာ့…ဟို..”
“ ရပါတယ္၊ ေမာင္ဦးရယ္…ငါလည္း ၂၁ရာစု ေမာင္လြမ္းေ၀ပါ၊ ေဖ့ဘြတ္ခ္ကို ငါလည္း
သုံးပါတယ္၊ မင္း ကိုးကားၿပီး ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ေျပာၾကည့္ပါလား။
ျမန္မာႏိုင္ငံသစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈရာခိုင္ႏူန္းဘယ္ေလာက္က ထူးကုမၸဏီက ခုတ္တာပါလို႔ အတိအက်ေျပာႏိုင္တဲ့ေဖာ္ျပခ်က္။ ခိုင္ခိုင္မာမာအင္စတီက်ဴတစ္ခု၊ သစ္ေတာ႒ာန၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံတကာNGO ေတြ၊ ဥပမာ - Forest Trends လိုမ်ဳိးကေန ေဖာ္ျပတာမ်ဳိးမ်ား မင္းဖတ္မိလား။”
“ မေတြ႔မိပါဘူး။ ကိုလြမ္းေ၀ရာ… အင္း …တရုတ္က သစ္ခိုးထုတ္တဲ့ သတင္းေတြေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ရပါတယ္။”
“ ဟုတ္တာေပါ့။ တရုတ္ကခိုးထုတ္တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့ေပါ့။
တကယ္သာ အမ်ိဳးသား အက်ဳိးစီးပြားကို ေရွးရႈတဲ့ စာနယ္ဇင္းသမားဆိုရင္
ဒီအခ်က္ကို ဘယ္ေမ့ထားလိမ့္မလဲ။ အခုက ဦးေတဇ အေၾကာင္းပဲ ေဇာင္းေပးၿပီး
သက္သက္ အပုပ္ခ်တာပါ ငါေကာင္ရာ၊ မင္းလည္း ဖတ္ၿပီး စိတ္ထဲသိတ္ထား မေနနဲ႔။
ေနာက္ၿပီး ငါတို႔က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဗမာလူမ်ဳိး ေတြ မဟုတ္လား ”
“ဟုတ္ကဲ့” ေမာင္ဦးအသံက မိုးသံေတြဆူေနေပမယ့္ ေဘး၀ိုင္းမ်ားမွ ၾကားရေလာက္ေအာင္ကို တက္ ၾကြ က်ယ္ေလာင္ေနသည္။
“ မင္းသိပါတယ္၊ ငါတို႔ဘုရားက ကာလာမသုတ္မွာေဟာထားတယ္မို႔လား။ ကိုယ္တိုင္စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္
ၿပီးမွ လက္ခံပါ၊ သူမ်ားေျပာတိုင္း မယုံပါနဲ႔။ ဒီအခ်က္အေရးႀကီးတယ္ကြ။
ေနာက္ၿပီး သစ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး သိခ်င္ရင္ ဗဟုသုတအေနနဲ႔
ငါေျပာျပမယ္။”
“ ဒီလိုေမာင္ဦးေရ … သစ္ထုတ္တယ္ဆိုတာ
အစိုးရခြင့္မျပဳဘဲဘာမွ လုပ္လို႔ကိုမရဘူး။ တည္ဆဲ ဥပေဒ အတိုင္းပဲ လုပ္ရတယ္။
ေနာက္ၿပီး အဲဒီမွာ ADAE စနစ္ဆိုတာရွိတယ္။ သေဘာက ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစားရိတ္ေတြ
လုပ္ငန္းရွင္က အရင္စိုက္ထား၊ေနာက္မွ အစိုးရကျပန္ထုတ္ေပးမယ္။ ထုတ္လို႔ရတဲ့
သစ္ကို အစိုးရကို အပ္၊ အစိုးရအတြက္ တာ၀န္ခံၿပီး ကိုယ္စားထုတ္ေပးရတဲ့သေဘာပဲ။ ဒါကိုပဲ အစိုးနဲ႔ေပါင္းစားတယ္ေျပာရင္ေတာ့
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာစီးပြားေရးသမားေတြ သစ္မထုတ္ၾကဖို႔ပဲရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့
ငါသိသေလာက္ ဦးေတဇ တို႔ ကုမၸဏီက စြန္႔စြန္႔စားစားထုတ္ေပးခဲ့လို႔
တရား၀င္ သစ္အေနနဲ႔ အစိုးရအခြန္ရတဲ့ အပိုင္းေတြရွိတယ္။ ေျပာ ရရင္
မီးေလာင္ေနတဲ့အိမ္ထဲက ရသေလာက္အဖိုးတန္တာ ျပန္ဆြဲထုတ္ ယူရတဲ့သေဘာေပါ့ကြာ၊
နမို႔ တရုတ္ ဘက္ခိုးထြက္ေနတဲ့ သစ္က နည္းမွမနည္းပဲ။
မင္းမ်ားမ်ားသိခ်င္ရင္ေတာ့ အလုပ္ပိတ္တဲ့ ရက္ေတြ ငါ့အိမ္ လာခဲ့ေပါ့ကြာ။”
“ ေနဦးဗ်၊ စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ လက္နက္ေရာင္း၀ယ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တယ္လို႔ ေျပာေသးတယ္ေနာ္။”
“ မင္းလည္း ဂ်ာနယ္ေတြဖတ္ေနတာပဲ။ အဲဒီကိစၥကို ဦးေတဇက စာနယ္ဇင္းသမားေတြကို
ရွင္းျပၿပီးၿပီ ဆိုတာ မင္းလည္း ဖတ္မိမွာပါကြာ။ေနာက္ၿပီး
လက္နက္ေရာင္းတဲ့ကိစၥမွာပါခဲ့တဲ့ အေထာက္အထားမရွိဘူးလုိ႔ အေမရိကန္ အရာရွိ တစ္ေယာက္ေျပာထားတာလည္း အင္တာနက္မွာရွာရင္ မင္းေတြ႔လိမ့္မယ္။ ”
အၿငိဳးနဲ႔သည္းထန္ခဲ့ေလေသာ စေနမိုးကား ရပ္သြားပါၿပီ။ စေနမိုးစဲသြားေပမယ့္
က်ဳပ္ရင္ထဲက အေတြး မ်ားကေတာ့ မရပ္ႏိုင္ပါ။ ေမာင္ေမာင္ဦးႏွင့္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေန
လမ္းခြဲခ်ိန္မွာေတာ့ က်ဳပ္တစ္ဦးတည္း အေတြးမ်ားျဖင့္ ေလွ်ာက္ လာမိသည္။
သည္လိုကေလာင္သရမ္းသူ ငခုံးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္ လက္ရွိ ရေနသည့္ ယဲ့တဲ့တဲ့
စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ေလး ထိခိုက္သြားႏိုင္တာကိုလည္း ေတြးပူမိေနတယ္။ က်ဳပ္က
နယ္ၿမိဳ႕ ေလး မွာ ေအးေအးလူလူ ေစ်းေရာင္းေနေပမယ့္ စာနယ္ ဇင္းေလာကကိုေတာ့
သံေယာဇာဥ္ မကုန္တတ္ေသး။ အေထာက္အထားခိုင္မာမႈမရွိဘဲ နာမည္ တပ္စြပ္စြဲ
ေရးသားပုံကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာက္တန္းက်လွသည္။ ႏိုင္ငံကလည္း အစစအရာရာ
သတိထားၿပီး တိုးတက္ ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္အခ်ိန္၊ ျပည္၀မ္းကိုမေဖာက္နဲ႔
ဆိုေတာ့ စကားလည္းရွိသည္မဟုတ္ပါလား။ ျမန္မာ လူမ်ဳိး သူေဌးတစ္ဦးကို
စာမ်က္ႏွာေပၚကေန သက္ေသ အေထာက္အထားမဲ့ အပုပ္ခ်ေရးသားေနမယ့္အစား
ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ လက္တြဲ လုပ္ ေဆာင္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္း ကို ရွာသင့္သည္။
ဘီလ်ံနာ၏ေငြမ်ားက တိုင္းျပည္စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ ေမာင္းႏွင္အားေတြ ျဖစ္မလာ ႏိုင္ဘူးလား။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သည္မိုး၊သည္ေလ… ဒီလူေတြနဲ႔ေတာ့ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ ခက္ေနပါေသးတယ္။
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။