Ads (728x90)



လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုတစ္စုအတြင္း လူငယ္တိုင္း ဆိုရွယ္မီဒီယာကို အစြဲႀကီး စြဲခဲ့ၾကသည္။ ဆိုရွယ္မီဒီယာအေပၚ စြဲလမ္းမႈမ်ားသည္ ယေန႔တိုင္ အရွိန္မေသေသး။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္တိုင္း Facebook  ဆိုသည့္ လူမႈကြန္ရက္အတြင္း သက္ဆင္းေနၾကသည္က မ်ားသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း Facebook ကို စိတ္ကုန္ၿပီဟုဆိုကာ ထြက္ခြာသြားသည့္ လူငယ္ ၁၁ သန္းခန္႔ ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ Facebook က ထြက္သြားရသနည္း ဆိုသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာလိုက္သည့္အခါတြင္ လုံးဝမသုံးျခင္းမဟုတ္ Twitter ႏွင့္ Instagram ဆိုသည့္ အျခားမီဒီယာမ်ားကို ကူးေျပာင္းသြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေနသည္။

The Guardian သတင္းစာႀကီးသည္ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအတြင္း လူငယ္မ်ားကိုလိုက္ၿပီး ဆိုရွယ္မီဒီယာမွ ထြက္ခြာသြားရသည့္ အေၾကာင္း၊ လက္ရွိအသုံးျပဳေနသည့္ ဆိုရွယ္မီဒီယာ အေၾကာင္း၊ စိတ္ထဲတြင္ မည္သို႔ ခံစားေနရေၾကာင္း စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေမးျမန္းသုေတသန လုပ္ၾကည့္ၾကသည္။ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားသည္ လူငယ္မ်ား၏ ဆိုရွယ္မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ခံစားခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ေဒစီ (၂၃ ႏွစ္)၊ မန္ခ်က္စတာ

ကြၽန္မကေတာ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ လြမ္းေမာဖြယ္ ဇာတ္လမ္းၿပီးသြားေတာ့ Facebook ကိုလည္း ဆက္မသုံးေတာ့ဘူး။ သူ႔ကို မေတြ႔ခ်င္ေတာ့တာလည္း ပါတယ္။ သူနဲ႔လမ္းခြဲဖို႔ ႀကံကတည္းက Facebook ကို တျဖည္းျဖည္း ျဖတ္ေနတာပါ။

Facebook က ကြၽန္မကို စိုးရိမ္စိတ္ေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ အရမ္းေပးတယ္။ သုံးသာ သုံးေနရတယ္ တစ္ခုခု ဆုံး႐ႈံးေနရသလိုပဲ။ ကြၽန္မ အြန္လိုင္းေပၚ စတက္ေတာ့ ၾသစေၾတးလ်လို၊ ထိုင္းလို ႏိုင္ငံေတြမွာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြမ်ား ရႏိုင္မလား ဆိုၿပီးေတာ့ တက္ၾကည့္လိုက္တာ။ လူတိုင္း အြန္လိုင္းေပၚမွာ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္ေလးေတြနဲ႔ ဆိုတာ ေတြ႔လာရတယ္။ ကြၽန္မကေတာ့ လက္ရွိ ေက်ာင္းသာၿပီးသြားတယ္ ပညာသင္စရိတ္ေခ်းေငြနဲ႔ ပိတ္မိေနတယ္။ အလုပ္လည္းရဖို႔ လိုေနတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အလုပ္တစ္ခုခုရဖို႔ အဆက္အသြယ္လိုတယ္ ထင္ၿပီး ကိုယ့္ပုံေလးကို Facebook ေပၚ ႐ိုက္တင္လိုက္ရတာ အေမာ။ ဒါေပမဲ့ ၅ ေယာက္ထက္ မပိုပါဘူး Like လုပ္ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္ၿပီး ျပန္ဖ်က္လိုက္ရတာ မ်ားတယ္။

ခုေတာ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာကေန အၿပီးတိုင္ ေက်ာခိုင္းလိုက္ၿပီ။ သူငယ္ခ်င္းေတြကို Facebook ေပၚမွာ ေတြ႔မယ္လို႔လည္း မေျပာေတာ့ဘူး။ ခုေတာ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ၊ ေသာကေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္လဆိုရင္ ကြၽန္မ ၾသစေၾတးလ်ကို သြားမယ္။ လက္ရွိေတာ့ Instagram ကို သုံးေနတယ္။ Twitter ကို ခုထိမသုံးေသးဘူး။

ေဂ်ာ့လင္ကြန္း (၁၇ ႏွစ္)၊ ဟမ့္႐ိႈင္းယား

ကြၽန္ေတာ္ Facebook ေပၚ စေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ကိုယ့္ခံစားခ်က္ေတြလည္း ေျပာႏိုင္မယ္၊ သူတို႔ ခံစားခ်က္ေတြလည္း ဖတ္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အဲဒါေတြဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ အေရးမပါတာေတြမွန္း သိလာတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေရးတာထက္ သူတို႔ ဘယ္လိုေဆာင္းပါးေတြကို Like လုပ္ထားသလဲ၊ ဘယ္လိုေတြ Comments ေတြ ေရးထားသလဲ ဆိုတာေတြ လိုက္ဖတ္ၾကည့္မိတယ္။ သူတို႔ ေျပာေနဆိုေနတာေတြကို လိုက္ဖတ္ရင္းက ေနာက္ပိုင္းေတာ့ စိတ္ပ်က္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ေနာက္ပိုင္း Facebook မွာပါတဲ့ Messenger ေလာက္ကိုပဲ သုံးၿပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ စိတ္ဝင္စားေတာ့တယ္။

ခုဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ Facebook ကို မဝင္ျဖစ္တာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ရွိသြားၿပီ။ ေနာက္ထပ္သုံးဖို႔လည္း မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ ကိုယ္မသုံးေတာ့လည္း ဘာျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာေတာင္ မင္းဘာျဖစ္လို႔ Facebook မသုံးတာလည္းလို႔ ေမးမယ့္သူေတာင္ မရွိဘူး။ ကိုယ့္စာေတြနဲ႔ ကိုယ္ ႐ႈပ္ေနၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္ကသာ အေလးအနက္ေတြထားၿပီး စဥ္းစားေနတာ။

ကြၽန္ေတာ့္ပတ္ဝန္းက်င္က လူငယ္အမ်ားစုက Facebook ကို သိပ္စိတ္မဝင္စားေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔ Snapchat ဘက္ကို ကူးေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတာပဲ။

ဘင္ (၂၁ ႏွစ္)၊ ဆာေရး
လာမယ့္ႏွစ္သစ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြ အားလုံးကို ကြၽန္ေတာ္ ျဖတ္ေတာက္လိုက္ဖို႔ စိတ္ကူးထားတယ္။ ခုလည္း ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးေနမိတယ္။ ငါ ဘာေၾကာင့္ အဲဒါေတြကို သုံးေနရသလဲေပါ့။ မႏွစ္က ႏိုဝင္ဘာမွ Snapchat ကို ျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒီႏွစ္ ဇြန္လမွာ Facebook ကို ျဖတ္ခဲ့တယ္။

WhatsApp နဲ႔ Twitter ကို သုံးဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိေသးဘူး။ Facebook ကို တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ စသုံးတာပါ။ ဘာေၾကာင့္ လူေတြ စြဲစြဲလမ္းလမ္း သုံးရသလဲဆိုတာ သိခ်င္တာလည္း ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း သုံးရင္းက စြဲသြားတာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သူ႔ကို အမ်ားႀကီး အခ်ိန္ေတြ ေပးမိမွန္းမသိ ေပးလာမိတယ္။ အဲဒါကို စိတ္ထဲမွာလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ မေက်မနပ္ ျဖစ္လာမိတယ္။

ဆိုရွယ္မီဒီယာဆိုတာ လူေတြက သူတို႔ကို အာ႐ုံစိုက္လာေအာင္၊ အသိအမွတ္ျပဳလာေအာင္ လုပ္တဲ့ ေနရာတစ္ေနရာလို႔ ထင္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း Comments ေတြေရးၾက၊ Like ေတြ လုပ္ၾက၊ အျပန္အလွန္ ခ်ီးေျမႇာက္ေျပာဆိုၾက၊ အျပန္အလွန္ ဆဲဆိုၾကတဲ့ ေနရာတစ္ေနရာပါလို႔ ခံစားလာရတယ္။

လူေတြ ဆိုရွယ္မီဒီယာဆိုတာ မရွိဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္ ၁၃ ႏွစ္သားေလာက္ ကတည္းက Facebook သုံးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္ပိုင္းေလာက္မွ ေသေသခ်ာခ်ာေတြးၿပီး စိတ္ကုန္လာတယ္။ Facebook ဆိုတာ ပိုၿပီး ေၾကာ္ျငာဆန္တဲ့ ေနရာလို႔လည္း ထင္လာတယ္။

Facebook က ထြက္ခဲ့တာ ကြၽန္ေတာ္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ခက္ခက္ခဲခဲ မခံစားခဲ့ရပါဘူး။ ကိုယ္ဆက္သြယ္ခ်င္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို အျခားနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ Facebook ေပၚမွာ မရွိလို႔လည္း ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြက ကြၽန္ေတာ့္အေပၚ မဆက္သြယ္ဘဲ ေနၾကလိမ့္မယ္လို႔လည္း မထင္ပါဘူး။ ခုဆိုရင္ စမတ္ဖုန္းနဲ႔ အီးေမးလ္ေလာက္ပဲ သုံးေတာ့တယ္။

ဆစ္အလီ (၁၉ ႏွစ္)၊ ဘာမင္ဟန္

ဆိုရွယ္မီဒီယာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အဆိုးသိပ္မျမင္ပါဘူး။ လူေတြက ငါဘာေလးစားေတာ့မယ္၊ ငါ့ပုံေလးက မိုက္ရဲ႕လား စသျဖင့္ ကိုယ္စားတဲ့ အစာေတြ၊ ကိုယ့္ပုံေတြ ႐ိုက္တင္ေနၾကတာကို အဆိုးျမင္စရာလို႔လည္း ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ မႀကဳိက္ရင္ မသုံးနဲ႔ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္ Facebook ကို မသုံးတာ သုံးႏွစ္ေလာက္ ရွိသြားၿပီ။

Facebook ေပၚမွာ သူမ်ားေရးထားတာေတြကို ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ လိုက္ၿပီး မေဝဖန္ခ်င္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူတိုင္း ကိုယ့္ခံယူခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ေရးေနၾကတာပဲ။ ကိုယ့္ခံစားခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ပုံေတြကို ႐ိုက္တင္ေနၾကတာပဲ။ တစ္ခါတေလ ကိုယ္႐ိုက္တင္တဲ့ ပုံေတြကို Like မေပးရ ေကာင္းလားဆိုၿပီး ကေလးကလား စိတ္ဆိုးတာေတြ ျဖစ္မွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဘာေတြေကာင္းေအာင္ လုပ္ထားတယ္ဆိုတာ လူေတြကို ေလွ်ာက္ႂကြားေနစရာ မလိုဘူး ထင္ပါတယ္။ ဒါ လူေတြအေပၚ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ျမင္တတ္တဲ့အျမင္ ျဖစ္မလားေတာ့ မသိဘူး။

႐ိုဆန္နာ ကက္ဆစ္ဒီ (၂၅ ႏွစ္)၊ ေနာ့တင္ဟမ္

ကြၽန္မ Facebook ကေန ထြက္ဖို႔လုပ္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေနၿပီ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ EU အတြက္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ဆႏၵခံယူခ်က္ေတြ ေပၚထြက္လာမွ ကြၽန္မ Facebook ကို ဆက္မသုံးဖို႔ လုံးဝ စိတ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ လူေတြက သူတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ေတြကို အျခားတစ္ေယာက္ကိုလည္း လက္ခံယုံၾကည္လာေအာင္ အဓမၼ လုပ္လြန္းတယ္လို႔ ျမင္လာမိတယ္။ သူတို႔အျမင္ေတြ မွန္ခ်င္လည္း မွန္မယ္၊ မမွန္ခ်င္လည္း မမွန္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတစ္ပါးကိုေတာ့ အတင္းလက္ခံရမယ္လို႔ ေျပာလာဆိုလာတာေတြကို ကြၽန္မ အရမ္းမုန္းမိတယ္။

ခုဆိုရင္ ကြၽန္မ Facebook ကို လုံးဝလွည့္မၾကည့္တာ သုံးလရွိေနၿပီး ပိုၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္စိတ္ခ်မ္းသာသလို ခံစားေနမိတယ္။ အြန္လိုင္းက ဘဝတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ပုံသြင္းထားတဲ့ေအာက္မွာ ေနထိုင္ရတာကိုက ကြၽန္မ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္မိတယ္။ ကြၽန္မမွာ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္စရာ အျခားနည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚကေန ဆက္ဆံရမွ ျပည့္စုံတဲ့ဘဝ ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ကြၽန္မမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ကြၽန္မ Facebook ကို ျပန္သုံးစရာ အေၾကာင္း မရွိဘူး။ ကြၽန္မ Instagram မွာေတာ့ Account ဖြင့္ထားတာ ရွိပါတယ္။ တစ္ရက္ကို တစ္ႀကိမ္ေတာ့ သြားစစ္ၾကည့္မိတယ္။ Instagram က Facebook ေလာက္ အခ်ိန္ေပးစရာ မလိုပါဘူး။ အျခားကိုယ္မျမင္ခ်င္တာေတြ၊ မျမင္ရ၊ မဖတ္ခ်င္တာေတြ ဖတ္ေနရတဲ့ ေနရာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ကြၽန္မအထင္ Facebook ထက္ Instagram က ပိုၿပီးေတာ့ အသုံးတည့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ Twitter ကို ကြၽန္မ စြန္႔လိုက္တာလည္း တစ္ႏွစ္ေလာက္ ရွိပါၿပီ။ သူ႔ကိုလည္း မႀကဳိက္စရာ အခ်က္ေတြ ရွိေနလို႔ပါ။ လူေတြက ကိုယ္ထင္ရာ ျမင္ရာေတြကို တစ္ဖက္သတ္ တစ္ယူသန္ ေလွ်ာက္ေျပာေနၾကတာေတြကို ကြၽန္မ မႀကဳိက္ပါဘူး။               

(အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စက္တင္ဘာလ ၂၁ ရက္ေန႔ထုတ္ The Guardian သတင္းစာပါ လူငယ္မ်ား၏ ဆိုရွယ္မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျမင္မ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

 <မူရင္းတင္ထားသည့္ေနရာမွပုိ ့စ္>

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...