ပညာေရးမူ၀ါဒကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးမည္ဆိုလွ်င္
ေဒါက္တာဓမၼပိယ၊ ဇူလိုင္ ၁၉၊ ၂၀၁၂
"ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္" တဲ့။ ျမန္မာတို႔ရဲ့ ဆိုရုိးစကားပါ။ ဒီစကားႏွင့္စပ္ၿပီး စဥ္းစားစရာေတြက အမ်ားႀကီး။ ပညာရဲရင္႔လွ်င္ (သို႔မဟုတ္) ပညာရွင္္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ပြဲလယ္တင့္မည္လို႔ ဆုိရုိးျပဳ ထားတဲ့စကားပါ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ကမၻာ့အလယ္မွာ မတင့္တယ္ႏိုင္ေသးတဲ့အျဖစ္၊ မ၀င့္ထယ္ႏိုင္ ေသးတဲ့အျဖစ္ပါ။ ပညာအရည္အခ်င္းမ်ား နည္းပါးေနျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားမွာ အလုပ္သမားဘ၀နဲ႔ (မ်ားေသာအားျဖင့္) က်င္လည္ေနၾကရဆဲပါ။
ဒီလိုျဖစ္ေနရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို ရွာၾကည့္ေတာ့ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကပဲ စနစ္မမွန္ လို႔လား။ ျပ႒ာန္းေပးထားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကပဲ လြဲေခ်ာ္ေနလို႔လား။ သို႔မဟုတ္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသူမ်ားကပဲ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ား မမွန္လို႔လား။ တစ္ခုခုေတာ့ လြဲမွားေနလို႔ျဖစ္မွာပါ။ ဒါဆုိရင္္ ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔ (Education Reform လုပ္ဖို႔) ဘယ္သူမွာ တာ၀န္ရွိသလဲ။ အေျဖကေတာ့ ရွင္းေနတာပါ။ ႏုိင္ငံသားတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိေနတာပါ။
သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္က ပညာေရးစနစ္ကို ေခတ္ႏွင့္တန္း၀င္ေအာင္ (သို႔မဟုတ္) ေခတ္စနစ္ႏွင့္ညီေအာင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးျခင္းမ်ဳိးကို ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီး ျပဳလုပ္မေပးႏိုင္ေသးဘူး ဆိုလွ်င္ ("ေတာေၾကာင္ေတြ လက္ခေမာင္းခတ္"ဖို႔ အခြင့္အေရးမ်ဳိးသာ ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ ဥပေဒနဲ႔ျပ႒န္းေပး ထားတာမ်ဳိးမဟုတ္ေသးဘူးဆိုလွ်င္) ျပည္သူေတြဖက္ကလည္း ဘာမွကူညီေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေခတ္မွီဖြံ႔ၿဖဳိး တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို တည္ေထာင္ႏိုင္ရန္ ပညာေရးအခန္းက႑၏ အေရးပါမွုကို ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားႏုိင္ဖို႔ပါ။
ျမန္မာပညာေရး နိမ့္က်ေနတာ လက္ခံႏိုင္ရဲ့လား
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားရဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္းမ်ား ဘယ္ေလာက္မ်ား နိမ့္က်ေနလို႔လဲ မ်ဳိးခ်စ္၀ါဒီမ်ားက ျပန္လည္ေျခပေကာင္း ေခ်ပၾကမွာပါ။ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း မေျပာလိုပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အေျခခံပညာ အထက္တန္း စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ထားသူတစ္ေယာက္က ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္တစ္ခုခုသို႔ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကား လိုလွ်င္ (ဘယ္၀င္ခြင့္ စာေမးပြဲကိုမွ မေျဖရပဲ) လက္ခံႏိုင္ေသာတကၠသိုလ္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာရွိသလဲ ေျပာၾကားဖို႔ပါ။
ခ်ြင္းခ်က္ထား၍ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ စကၤာပူႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ တကၠသိုလ္အခ်ဳိ႔က ပညာေရးထူးခြ်န္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စကို (၀င္ခြင့္မေျဖရပဲ) လက္ခံတယ္ဆိုတာကုိေတာ့ ၾကားဖူးပါရဲ့။ ဒါမ်ဳိးကေတာ့ အဆန္းမဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲတြင္ ေတာ့ပ္တင္း (top ten)၀င္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ဳိး၊ ငါးဘာသာ၊ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးရွင္ေက်ာင္းသားမ်ဳိးကို ေရြးေကာက္ ေခၚယူထားတာျဖစ္လို႔ မဆန္းဘူးလို႔ ေျပာလုိက္ျခင္းပါ။ ဒီအခ်က္ကိုလဲ သိထားဖို႔ပါ။
ပညာေရးဆိုတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းဆိုင္တဲ့ကိစၥ၊ မိသားစုတစ္စုတည္းဆိုင္တဲ့ကိစၥမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ ပညာေရးဆိုတာ ႏိုင္ငံသားအားလုံးအတြက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ပညာဆိုတာ ယူတတ္သူမွ ရတာပါ။ ေရာင္းလို႔၊ ၀ယ္လို႔႔ရတဲ့ ေရာင္းကုန္မ်ဳိးမဟုတ္ေလေတာ့ ပညာတန္ဖိုးကို တန္ဖိုးျဖတ္ေပးဖို႔ မလြယ္ပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ ဘာ့ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ လူအခ်ဳိ႔က "ပညာကို ေငြနဲ႔၀ယ္မွ ရႏုိင္တယ္" လို႔ ေျပာေနၾကတာလဲ။ ေျပာစရာပါ။ သူတို႔စကားက ဘာကိုေျပာခ်င္တာလဲ။ စဥ္းစားႏိုင္ဖို႔ပါ။ အေျဖကေတာ့ ရိုးရိုးစင္းစင္းေလး။ ပညာေရးမွာ ျပ႒ာန္း ထားတဲ့ စနစ္မမွန္လို႔ပါ။
ဂရိေခတ္က ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ဆိုကေရးတီးစ္က ပညာကို အေရာင္း အ၀ယ္မ်ဳိးမျဖစ္ရေအာင္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ပညာဒါနျပဳၿပီး ပညာကို ေစတနာနဲ႔သင္ေပးခဲ့သူပါ။ ဒီေတာ့ အခေၾကးေငြယူၿပီး ပညာသင္ေပးတဲ့ ဆရာမ်ားအုပ္စုက ဆိုကေရးတီးစ္ဟာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဘုရားသခင္ အေပၚမွာ ယုံၾကည္မွုေတြကို ဖ်က္ဆီးေနသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးေနသူရယ္လို႕ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ရုံးေတာ္မွာ အစစ္အေဆးခံရတဲ့အထိျဖစ္ခဲ့တာ။ ရုံးေတာ္ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ေနာက္ဆုံးျပစ္ ဒဏ္က တိုင္းျပည္က ထြက္ခြာသြားခ်င္ရင္လည္းသြား၊ သို႔မဟုတ္ အဆိပ္ေသာက္၍ ေသႏိုင္ရင္လည္းေသ။ အေျဖက ဒီႏွစ္မ်ဳိးပါ။
ေဖါက္ျပန္ေရးသမားမဟုတ္တဲ့ ဆိုကေရးတီးစ္က သူလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ဟာ အမွားမဟုတ္ ဘူးဆိုတာ ယုံၾကည္ထားတာျဖစ္လို႔ သူရဲ့ေစတနာ၊ သူ႔ရဲ့သစၥာကို တိုင္းသူ၊ ျပည္သားေတြ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ သိလာမွာပါလို႔ သက္ေသထူျပထားခဲ့ခ်င္တဲ့အတြက္ အဆိပ္ေသာက္ၿပီး ေသသြားခဲ့သူပါ။
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။