Ads (728x90)


မသီတာေထြး အသတ္ခံရတာ ဒီကေန႔ ေလးႏွစ္ျပည့္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္က ၂၀၁၂-ခုႏွစ္ ေမလ (၂၈) ရက္ေန႔ ညေနငါးနာရီေလာက္မွာ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္နီေမာ္ေက်းရြာအုပ္စု သေျပေခ်ာင္ေက်းရြာသူ အသက္ (၂၆) ႏွစ္ အရြယ္ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးငယ္ မသီတာေထြးဟာ စက္ခ်ဳပ္သြားသင္တဲ့ ေက်ာက္နီေမာ္ေက်းရြာကေန မိမိေနထိုင္ရာ သေျပေခ်ာင္ေက်းရြာသို႔ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္လာခဲ့တယ္။ အရင္ေန႔ေတြက အေဖာ္ေတြပါေနက်ေပမယ့္ အဲသည္ေန႔ အျပန္ေဖာ္မရွိလို႔ တစ္ေယာက္တည္းျပန္လာခဲ့ရာမွာ လူေျချပတ္ရာ ျပန္လမ္းမွာ ရွိေနတဲ့ မူဆလင္လူငယ္သံုးဦးရဲ႕ လုယက္မုဒိမ္းက်င့္ သတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ (၂၉-၀၅-၂၀၁၂) ရက္ေန႔ မနက္ကိုးနာရီက်ေတာ့မွ ဓါးဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ေသဆံုးေနတဲ့ မသီတာေထြးရဲ႕အေလာင္းကို ေခ်ာင္းဝရြာႏွင့္ ေက်ာက္ထရံ ရြာၾကား ပရဟိတေက်ာင္း အေနာက္ဖက္က ကာရီဆည္ေဘာင္ အေဟာင္းေပၚမွာ ေတြ႕ၾကရတယ္။

မသီတာေထြးကို မူဆလင္ေတြ မုဒိမ္းက်င့္သတ္ျဖတ္တာကို ၾကားသိရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေတာင္ကုတ္မွာ မူဆလင္ဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕သတ္ျဖတ္ခံရမႈျဖစ္ပြားတယ္။ ဒီေနာက္ ရက္မ်ားမၾကာခင္ ဘဂၤါလီမူဆလင္ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ေမာင္ေတာနယ္မွာ အခ်ိန္ကိုက္ ဆူပူမႈေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔ခ်ိန္ကိုက္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ ရခိုင္၊ ဗမာ တိုင္းရင္းသားရြာေတြကို ေမာင္ေတာနယ္မွာ တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္တယ္။

ဘဂၤါလီ (၄၀) ရာႏႈန္း ရခုိုင္နဲ႔အျခားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြက (၆၀) ရာႏႈန္းေလာက္ရွိတဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕မွာလည္း ဘဂၤါလီကုလားရြာေတြၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ မွန္စီ သခ်ႍဳင္းကို အသုဘလိုက္ပို႔ၾကတဲ့ ရခိုင္အသုဘယဥ္တန္းကို ဘဂၤါလီေတြက အေၾကာင္းမဲ့ ေက်ာက္ခဲနဲ႔ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ၾကရာကေန ဘဂၤါလီေတြကတစ္ဖက္ ရခုိင္၊ မရမာႀကီး၊ ဟိႏၵဴေတြက တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္တိုက္ခိုက္မႈေတြျဖစ္ပြားတယ္။ ပဋိပကၡမီးဟာ ရခိုင္ျပည္အႏွံ႔ ကူးစက္ ေလာင္ကၽြမ္းတယ္။

လူေတြ ေသၾကတယ္။ အိမ္ေတြ မီးေလာင္တယ္။ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။
အဲဒီ ၂၀၁၂-ခုႏွစ္ ဘဂၤါလီဆူပူမႈမတိုင္မီ ႏွစ္ေပါင္း (၇၀) တိတိ အခ်ိန္က ၁၉၄၂-ခုႏွစ္မွာ ဆုတ္ခြာသူ ၿဗိတိသွ်ေတြ ေပးထားခဲ့တဲ့ လက္နက္ေတြကို စြဲကိုင္ထားတဲ့ V Force ရာဇပုတ္ ကုလားစစ္သားေတြနဲ႔ ပူးတြဲၿပီးေတာ့ ဘဂၤါလီေတြဟာ ရခိုင္နဲ႔ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြကို လူမ်ိဳးတံုးသတ္ျဖတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ ၁၉၄၂-ခုႏွစ္ လူမ်ိဳးတံုးသတ္ျဖတ္မႈမွာ ရခုိင္နဲ႔အျခားတိုင္းရင္းသား အနည္းဆံုးသံုးေသာင္းခန္႔ အသက္ ဆံုးရံႈးခဲ့ၾက ရတယ္။ ဘူးသီးေတာင္ နဲ႔ ေမာင္ေတာ ႏွစ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းက ရာခ်ီတဲ့ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာေတြ (ႏွစ္ရာခန္႔) အစတံုး မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရတယ္။ အဲဒီဖ်က္ဆီးခံရတဲ့ တိုင္းရင္းသားရြာေတြမွာ ဘဂၤါလီမူဆလင္ေတြ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ၾကတဲ့အတြက္ အကုန္လံုး ကုလားရြာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ အဲသည္ ေက်းရြာေတြ ကုလားရြာေတြ ျဖစ္ကုန္တာ အဲဒီအခ်ိန္ကေန အခုထက္တိုင္ပါပဲ။ အဲဒီရြာေတြက ကုလားေတြ ယေန႔ထြန္ယက္စားေသာက္ေနၾကတဲ့ လယ္ေတြဟာလည္း တိုင္းရင္းသားပိုင္လယ္ေျမေတြသာ ျဖစ္တယ္။

အသက္ေဘးက လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသူတိုင္းရင္းသားေတြဟာ အဲဒီ ၁၉၄၂ လူမ်ိဳးတံုးသတ္ျဖတ္မႈေနာက္ပိုင္း အေျခအေနေတြကို အတန္အသင့္ ျပန္လည္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္လာတဲ့ကာလမွာ မိမိတို႔ မိသားစု၀င္ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ရွာပံုေတာ္ျပန္ဖြင့္ၾကရတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ေယာက်ၤားသားႀကီးငယ္ေတြကိုေတာ့ ကုလားေတြက အရွင္မထားတဲ့အတြက္ ျပန္ရွာလို႔ေတြ႕ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ အင္အားသံုး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရြးေငြေပး၍ေသာ္လည္းေကာင္း ေတာင္းဆို၍ေသာ္လည္းေကာင္း နည္းလမ္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိတို႔ရဲ႕ အစ္မ၊ ညီမ၊ ဇနီး၊ အေမ၊ အေဒၚ စသည္ျဖင့္ ဘဂၤါလီေတြ လက္ထဲကေန ျပန္လည္ ရယူလာႏိုင္ခဲ့တဲ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီး အေရအတြက္ဟာ အေယာက္ ေလးရာကေန ေျခာက္ရာၾကား ရွိတယ္။ (ပိုမိုတိက်တဲ့ ကိန္းကဏန္းကို ရလာတဲ့အခါ ျဖည့္စြက္ေရးသားေပးပါ့မယ္။) မိမိတို႔ရဲ႕ မိသားစုနဲ႔ ဒီလိုမ်ိဳး မဆံုဆည္းႏိုင္ခင္မွာ ကၽြန္ျပဳခံေနခဲ့ရတဲ့ အဲသည္ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ဘဂၤါလီေတြလက္ထဲမွာ ဘယ္လို ခံစားခဲ့ရသလဲ ေန႔စဥ္ဘ၀ေတြကို ဘယ္လိုျဖတ္သန္းခဲ့ရသလဲ ဆိုတာကို ျပန္ေျပာၾကမယ္ ျပန္ေရးၾကမယ္ဆိုရင္ ရင္ေတြ ဆို႔နင့္စရာ မ်က္ရည္ေတြ ေခ်ာင္းစီးဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ခုႏွစ္ဆယ္အၾကာမွာ ရမ္းၿဗဲသူ မသီတာေထြး တစ္ေယာက္ မုဒိမ္းက်င့္သတ္ျဖတ္ခံရၿပီးေနာက္ တစ္တိုင္းျပည္လံုး ဆူပူမႈေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ရိုးရိုးရာဇ၀တ္မႈတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆူပူေစလိုသူေတြဖြတဲ့အတြက္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာခ်င္ၾကတဲ့ သူေတြရွိတယ္။
တကယ္ေတာ့ မသီတာေထြးျဖစ္ရပ္ဟာ လတ္တေလာအေၾကာင္းရင္းမွ်သာျဖစ္တယ္။

 အနာလံုးႀကီးရဲ႕ထိပ္က ျပည္ေပါက္၀ထိပ္က အစို႔အေညႇာင့္ကေလးမွ်သာျဖစ္တယ္။ အဲသည္ အစို႔အေညႇာင့္ကေလးေအာက္မွာက အနာအံုႀကီးရွိေနတယ္။ အရင္းအျမစ္အေၾကာင္းခံေတြရွိေနတယ္။ အဲသည္ အစို႔အေညႇာင့္ပြင့္ထြက္လာတဲ့အခါ အနာအံုပြင့္လာၿပီး ျပည္ပုပ္အသားေဆြးေတြ ထြက္က်လာၿပီးေတာ့ ေၾသာ . . . အနာအံုႀကီး ျဖစ္ေနပါေရာလား လို႔ အမ်ားျမင္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မသီတာေထြးျဖစ္ရပ္မွာ မသီတာေထြး တစ္ေယာက္ထဲကိုပဲ ျမင္ရတာမဟုတ္ဘူး။ မသီတာေထြး ရဲ႕ အျပစ္မဲ့ မ်က္ႏွာဟာ ၁၉၄၂-ခုႏွစ္မွာ လိင္ကၽြန္အျပဳခံခဲ့ရတဲ့ အေယာက္ေျခာက္ရာမကေသာ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။ အဲဒီႏွစ္ေပါင္း (၇၀) အၾကားကာလမွာ ခိုး၀င္/တိုးပြားေနၾကတဲ့ ဘဂၤါလီေတြရဲ႕ မုဒိမ္းက်င့္ျခင္းခံခဲ့ၾကရတဲ့ ရခုိင္အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။ ဘဂၤါလီေတြရဲ႕ မုဒိမ္းက်င့္မႈကို ခံရတဲ့ ဘူးသီးေတာင္နယ္က ခမီးတိုင္းရင္းသူေလးကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။

စစ္ေတြ-ေပါက္ေတာအကူး ျမစ္အလယ္မွာ ဘဂၤါလီတံငါသည္ေတြရဲ႕ တိုက္ခိုက္ မုဒိမ္းက်င့္သတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံလိုက္ရတဲ့ ရခုိင္အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။ စစ္ေတြၿမိဳ႕နားက သံေတာ္လီေက်းရြာအနီး ဗ်ိဳင္းျဖဴရြာသြားလမ္းမွာ သံေတာ္လီကုလားေတြရဲ႕ ဖမ္းဆီးမုဒိမ္းက်င့္မႈကို ခံလိုက္ရၿပီး လူအမ်ားမသိေအာင္ ႀကိတ္မွိတ္ငိုေၾကြးခဲ့ရတဲ့ သီလရွင္ဆရာေလးကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။

အဲသည္ၿပီးခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၇၀)ၾကားကာလ အတြင္းမွာ စစ္ေတြၿမိဳ႕နာဇီရပ္ကြက္နံေဘး ေခ်ာင္းငယ္ကို ရပ္ခိုရာအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကတဲ့ ေမွာင္ခိုစက္ေလွေတြဟာ ဘဂၤလာကိုအသြားမွာ သစ္လံုးေတြကို ေမွာင္ခိုတင္သြားၿပီးေတာ့ အျပန္က်ရင္ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္က ကုလားေတြကို ေမွာင္ခို ေခၚတင္လာတယ္။ နာဇီရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ကုလားတစ္ေယာက္ကို နာမည္ထည့္ေပးရင္ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ်ဆိုတဲ့ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ယာယီေနထိုင္ခြင့္ပံုစံေတြ ထုတ္ေပး တယ္။ ေနာက္ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာလို႔ အလုပ္အကိုင္အထိုင္က်လာရင္ ကမန္လူမ်ိဳးဆိုၿပီး မွတ္ပံုတင္ရေအာင္လုပ္တယ္။ ကမန္မွတ္ပံုတင္ကိုင္ေဆာင္ထားသူ (ဘဂၤါလီ)ႏွစ္ေယာက္က ေထာက္ခံရင္ ေနာက္ထပ္ ဘဂၤါလီတစ္ေယာက္ကို ကမန္လူမ်ိဳးမွတ္ပံုတင္ တစ္ခုထုတ္ေပးတယ္။ ဒီလိုနည္းအားျဖင့္ စစ္ေတြကၽြန္းအေနာက္ပိုင္းက ကုလား၀င္ေပါက္ေတြကို ထည့္မတြက္ပဲနဲ႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕နာဇီတစ္ရပ္ကြက္တည္းကိုတင္ အေရအတြက္သိန္းကဏန္းနီးနီးေသာ ကုလားေတြဟာ ၀င္ေပါက္အျဖစ္ အသံုးျပဳသြားခဲ့တယ္။

 အဲဒီ၀င္ေပါက္ကေန ေနာက္ေရပိုၾကည္ရာ ျမက္ပိုႏုရာေနရာေတြကို ေရြ႕ၾကတယ္။ စစ္ေတြဘက္က ကမန္အတု ဘဂၤါလီေတြ ဆက္ေရႊ႕တဲ့ေနရာေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္နီေမာ္ ျဖစ္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ေတြေရြ႕လ်ားလာတဲ့အခါ ယခင္က တိုက္ပံု၀တ္ၿပီး ဗလီတက္သူေတြမ်ားတဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲက ကမန္လူမ်ိဳး ဆိုသူေတြထဲမွာ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းဆန္ဆန္ ၀တ္စားဆင္ယင္ၿပီး ဗလီတက္သူေတြ ပိုပို မ်ားလာတယ္။ ဘာသာေရးေဟာေျပာမႈေတြဟာ အရင္ေရွးပိုင္းႏွစ္ေတြထက္ ပိုပို ၿပီး အေျခခံ၀ါဒီဆန္လာတယ္။ (ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့လပိုင္းေလာက္က စစ္ေတြနဲ႔ ေပါက္ေတာအၾကား စက္ေလွေမွာက္သူေတြက သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ကမန္ေတြပါလို႔ မီဒီယာကို ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမန္အစစ္ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီက အဲသည္ လူေတြ ဟာ ကမန္ မဟုတ္ပါဘူး လို႔ ျငင္းတယ္။ ဒါဟာ လုပ္ကမန္ ေခၚ ကမန္အတုေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။)
အဲသည္ ေက်ာက္နီေမာ္ နဲ႔ အရမ္းအဆက္အသြယ္မ်ားတဲ့ နယ္ေျမတစ္ခုကေတာ့ သံတြဲၿမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။

 အဲသည္ သံတြဲၿမိဳ႕ဟာလည္း ျမန္မာျပည္မ နဲ႔ ဒိုးလွ်ိဳေပါက္ သြားမႈလာမႈ အဆက္အစပ္ရွိေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ရခိုင္ျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းမွာ ေရခံေျမခံေကာင္းတဲ့ ကုလားစီးေၾကာင္း အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ေက်ာက္နီေမာ္နယ္ေျမမွာ အစၥလမ္ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ လည္ပတ္မႈဟာ နွစ္ေတြနဲ႔အမွ်ခိုင္မာ အားေကာင္းလာခဲ့တယ္။ ေက်ာက္နီေမာ္က ဘာသာေရးေက်ာင္းေတြ၊ ဗလီေတြ၊ ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ ေဆာ္ဒီအာေရဗီးယားနဲ႔ အျခားအေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံေတြဆီက လွ်ိဳ႕၀ွက္ အလွဴေငြေတြအမ်ားႀကီး စီး၀င္လာရာေတြ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ကနဦးလက္ခံရသူ အႀကီအကဲေတြက ကဲ့ယူေစဦး ခိုးေစဦး ၀ွက္ေစဦး က်န္တာေတြလုပ္ဖို႔အတြက္လည္း ေငြက အေျမာက္အမ်ား က်န္ေသးတယ္ လို႔ ဆိုၾကတယ္။

အင္အားေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ် နယ္ခံေတြကို အႏိုင္က်င့္တာ မ်ားသထက္မ်ားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ မသီတာေထြး ထိုးတဲ့ အေရးေပၚ အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္းသံကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားရတာျဖစ္ပါတယ္။ မသီတာေထြးက ေသြးေျမအက်ခံၿပီး ထိုးလိုက္တဲ့ ေခါင္းေလာင္းသံကို ရခိုင္တစ္ျပည္လံုးသာမက ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ၾကားလိုက္ရတယ္။

ႏွစ္ေတြၾကာပင္ၾကာေသာ္ျငားလည္း ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေမ့ဖို႔လိုပါတယ္။ ေမ့သြားခဲ့ရင္ က်ဆံုးေလၿပီးေသာ အာဇာနည္ေတြရဲ႕ ေက်းဇူးသစၥာကို မေစာင့္သိရာေရာက္တယ္။
၂၀၀၄-ခုႏွစ္ ဆူနာမီ ျဖစ္သြားတဲ့အခါ ပိုလီေနရွားကၽြန္းငယ္ တစ္ကၽြန္းေပၚက တစ္ကၽြန္းသားလံုး (Moken မ်ိဳးႏြယ္စုလား ထင္မိတယ္)၊ အဲဒီကၽြန္းသားေတြအကုန္လံုးဟာ ဆူနာမီေဘးက မေသဘဲ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူတို႔မွာ အစဥ္အဆက္ ပါးစပ္နဲ႔ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၾကတဲ့ ပံုျပင္ေတြျဖစ္ရပ္ေတြ ရွိတယ္။ အဲသည္ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ေျပာစကားေတြ ပံုျပင္ေတြထဲမွာ တစ္ကၽြန္းလံုးကို ေရတံတိုင္းႀကီးလႊမ္းမိုးမသြားခင္ ျဖစ္ပံုပ်က္ပံုေတြ ပါရွိတယ္။ ေရတံတိုင္းႀကီးမလာခင္ ကၽြန္းေပၚက ပိုးေကာင္သံေတြ လံုး၀ တိတ္ဆိတ္သြားတာ၊ ပင္လယ္ျပင္ဟာ အမ်ားႀကီးေနာက္ဆုတ္သြားတာ စတာေတြဟာ ပံုျပင္ေတြမွာပါတယ္။

၂၀၀၄-ခုႏွစ္ ဆူနာမီလိႈင္း မရိုက္ခတ္ခင္မွာ အၿမဲတမ္း တစ္ကၽြန္းလံုး ဆူညံေနတဲ့ ပိုးေကာင္သံ ပုစဥ္းရင္ကြဲသံေတြ တိတ္ဆိတ္ သြားခဲ့တယ္။ ဒါကို သတိထားမိတဲ့ ကၽြန္းသားေတြဟာ ကေလးလူႀကီးမက်န္ အကုန္လံုးကို ေခၚၿပီး ကၽြန္းလယ္က ေတာင္ေတြေပၚကို တက္သြားၾကတယ္။ ျပန္မဆင္းပဲနဲ႔ေစာင့္ေနခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔လံုၿခံဳရာကို ေရာက္ၿပီး အခ်ိန္နာရီေတြ ၾကာၿပီးခါမွ ဆူနာမီလိႈင္း ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႔မ်ိဳးႏြယ္စုရဲ႕ သမိုင္းမတင္မီက အေတြ႕အႀကံဳေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ၿပီး အသံုးခ်ႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ၂၀၀၄-ခုႏွစ္မွာ မ်ိဳးႏြယ္စုကို ဆက္လက္ရွင္သန္ေစႏိုင္ခဲ့တယ္။ ထိုနည္းတူစြာ မသီတာေထြးထိုးတဲ့ ေခါင္းေလာင္းသံဟာ ရခုိင္လူမ်ိဳး ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ မေမ့မေလ်ာ့ ႏွစ္စဥ္ လက္ဆင့္ကမ္းအပ္တဲ့ စုေပါင္းအေတြ႕အႀကံဳ (collective experience) တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စုေပါင္းမွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ ရွိကိုရွိေနရမယ့္ စုေပါင္း အေတြ႕အႀကံဳ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ေအဒီ တစ္ရာစု၀န္းက်င္ေလာက္က ဗီယက္နမ္ နယ္ေျမကို က်ဴးေက်ာ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ တရုတ္တပ္ေတြကို တိုက္ပြဲ၀င္ေတာ္လွန္ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ ထရြန္ ညီအစ္မႏွစ္ေဖာ္တို႔ရဲ႕ အေၾကာင္းဟာ ဗီယက္နမ္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ရင္ထဲအသည္းထဲက အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို သယ္ေဆာင္ထားတဲ့ ႏွလံုးသားမ်ားအားျဖင့္ ဗီယက္နမ္လူမ်ိဳးဟာ ျပင္သစ္ကိုေတာ္လွန္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ကို တြန္းလွန္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီး က်ဴးေက်ာ္တဲ့ ေမာ္၀ါဒီ တရုတ္နီတပ္ေတြကို တြန္းလွန္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထရြန္ႏွစ္ေဖာ္ကို မေမ့ျခင္းဟာ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံကို တည္တံ့ေစတဲ့ ဗီယက္နမ္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒ ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္တယ္။ ထရြန္ႏွစ္ေဖာ္ကို မေမ့ၾကသလို မသီတာေထြးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေမ့ဖို႔ လိုအပ္တယ္။

ပရိနိဗၺာန္မစံခင္မွာ အရွင္ေမာဂၢလန္ဟာ ခိုးသူေတြရဲ႕ ရိုက္ႏွက္ထုေထာင္းမႈကို ခံခဲ့ရတယ္။ ဂ်ဳန္းေအာ့ဖ္အာ့ခ္ ဟာ ရန္သူေတြက ကားစင္တင္ သတ္ျဖတ္တာကို ခံခဲ့ရတယ္။ ေယရႈဟာလည္း သူသတ္ေတြက ကားစင္တင္လို႔ သတ္တာကို ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္တယ္။ သွ်င္ငယ္ျမ၀ါဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ မိမိရဲ႕ အသက္ေသြးကို စေတးခဲ့သူအျဖစ္ ရခိုင္ေတြက အစဥ္အလာစကားေတြအရ သိၾကတယ္။

သမိုင္းတစ္ေကြ႕မွာ မလြဲမေရွာင္သာ ေသြးေျမက် အသတ္ခံရေလတိုင္း သူတို႔ဟာ ရႈံးနိမ့္သူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ေသြးေျမက်ေသာ ပံုရိပ္မ်ားအားျဖင့္ အမွန္တရားကို အႏိုင္ဘက္သို႔ ေရာက္ေစေအာင္ အလွည့္အေကြ႕ ျဖစ္ေစခဲ့သူေတြရွိတယ္။

မသီတာေထြး ေသြးေျမက်ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ေပ်ာက္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ေက်ာ္ေဇာဦး
၂၀၁၆-ခုႏွစ္ ေမလ (၂၈) ရက္
၁၇း၂၇ နာရီ







Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...