Ads (728x90)



ကၽြန္ေတာ္ညဏ္မီသေလာက္ ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါမယ္။ ဒီကိစၥေၿပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့
တုိင္းၿပည္တစ္ခုတည္း ကြက္ၿဖစ္တာ မဟုတ္ ဘူးလို ့ထင္ပါ တယ္။ တစ္ကမၻာလံုး အတိုင္း အတာနဲ ့ၿဖစ္တဲ့ ကိစၥၿဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္း နဲ ့ ခ်ီၿပီးေၿပာရရင္ ကမၻာေပၚမွာကမၻာစစ္ၾကီးေတြ မတိုင္ခင္ကေတာ့ တပ္မေတာ္ ဆိုတာ Professional Institution လြတ္လပ္တဲ့ အဖြဲ ့အစည္းတစ္ခုပါ။ Political Metric ရဲ ့အၿပင္ဘက္မွာလို ့ေၿပာလို ့ရပါတယ္။ သို ့ေသာ္ လက္ေတြ ့မွာ ကမၻာေပၚမွာ ကမၻာစစ္ၾကီးႏွ စ္ၾကိမ္ ၿဖစ္လိုက္ေတာ့ တိုင္းၿပည္ အတြက္က လံုၿခံဳေရး သည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး ၿဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တပ္မေတာ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း Political Institutionအၿဖစ္ေၿပာင္း သြားတာ လည္းရွိတယ္။

အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တို ့က တပ္မေတာ္အစိုးရ ကေနၿပီးေတာ့ အရပ္ဘက္ အစိုးရေၿပာင္းေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္အရ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ ့စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒ ေပၚလာရတာကုိး။ သို ့ေသာ္ အဲဒိမွာအၿငင္းပြားၾကတဲ့ ၿပသာနာ တစ္ခု ကေတာ့ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေပါ့။ ဒါကလည္း ေစာေစာကဟာေတြနဲ ့ဆပ္စပ္ၿပီးေတာ့ လိုအပ္ခ်က္အရကုိက တပ္က Political Institution
ၿဖစ္တယ္ ။ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္တို ့တိုင္းၿပည္မွာ အခုထိလည္း ၿပန္ေပၚေနတာ လက္နက္ကုိင္ အင္အား စုေတြထဲက အင္အား အၾကီးဆံုးလို ့ဆိုရေပမယ့္ ဗမာၿပည္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီ ေတာ့မ၇ွိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒိအေနအထားမွာေတာင္ လက္နက္ကုိင္ အင္အားစုေပါင္းလ္ိုက္ရင္ တစ္သိန္း အထက္မွာ၇ွိတယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးတယ္။ လူဦးေရနဲ ့အခ်ိဴးခ်ၾကည့္ရင္ လက္နက္ကုိင္ တုိင္းရင္းသားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ား
ေနေသးတဲ့ တိုင္းၿပည္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္တပ္ကလံုၿခံဳေရး အေၾကာင္းၿပခ်က္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို ့ၾကိဳက္သည္ ၿဖစ္ေစ၊ မၾကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ ဒါဟာမွန္းလို ့ေတာ္ေတာ္ ခက္တယ္ေပါ့။ေနာက္ ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းရာစုႏွစ္ တစ္၀က္ေလာက္ အဆက္ၿပတ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေ၇စီ စနစ္ကုိၿပန္အသက္သြင္းရတာ။ Constitution အသက္၀င္တာလည္း အခု ႏွစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ လ ၃၀ သာသာ ေလာက္ပဲ
၇ွိေသး တယ္။ အၿပည့္အ၀ Function မၿဖစ္ေသးတာလည္း ၀န္ခံရမွာပဲထင္တယ္။

ကုန္ခဲ့တဲ့လေပါင္း၃၀ ကုိပဲၿပန္ၾကည့္။ စိန္ေခၚခ်က္ေတြက ေမွ်ာ္မွန္း ထားတာ ထက္ အမ်ားၾကီးပိုမ်ားတယ္။ ဒီလိုအေၿခအေနမ်ိဳးေအာက္မွာ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ ဖယ္ရွားေရးဟာ ဘယ္လိုစိ္န္ေခၚမႈေတြ ၿဖစ္ေစႏိုင္မလဲ။ ေနာက္ Constitution ဆိုတာဟာေ၇းဆြဲတဲ့ ကာလ တစ္ခုမွာ၇ွိတဲ့ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြအားလံုး အလုပ္လုပ္လို ့ရေအာင္ ၾကားအေၿဖတစ္ခုကုိ ထားရတဲ့ အေၿခအေနတစ္ခုလို ့ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြနဲ ့ၾကည့္ရင္ေတာ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေကာင္းရွိမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ကုိပဲ မၾကည့္နဲ ့။ ဒီေန ့ဒီမိုကေရစီ အရင့္က်က္ဆံုးဆိုတဲံ အေမရိ ကန္ႏိုင္ငံကုိပဲ ၾကည့္ရင္ ဒီမိုကေရစီစံအရၾကည့္၇င္ အားနည္းခ်က္ ေတြ၇ွိမွာပဲ။ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ ့သိပ္
မအပ္စပ္တဲ့ ကၽြန္စနစ္ေတာင္ ရွိသေလာက္ရွိခဲ့ေသးတာ။

ဒါေၾကာင့္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ကုိ ထည့္ထားတာလည္း လိုအပ္ခ်က္အရ ထည့္ထားတာလို ့ၿမင္ပါတယ္။

၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ွာ့ခ်ဖို ့ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိသေလာက္ အခုရွိေနတဲ့ ၿပည္တြင္းစစ္ရပ္ဖို ့
လိုတယ္။တိုင္းၿပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေ၇း ရဖို ့လိုတယ္။ ဘာၿဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလိုအပ္ခ်က္ ညိႈယူရတာ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားမယ္။ နံပါတ္ႏွစ္ကေတာ့ လက္၇ွိဖြဲ ့စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ အၿပည့္အ၀ Function ၿဖစ္ေအာင္၀ိုင္းၾကိဳးစား ရဦးမယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ယဥ္ေက်းမႈအရ ၾကည့္ရင္ ယံုၾကည္မႈက အားနည္းေတာ့ၿမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ မကြဲဘူးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီမရွိဘူး။ ဂိုဏ္ကဏ
သေဘာမကြဲၾကသည့္တိုင္ပြတ္တိုက္မႈေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီး။ ဒီအခ်ိန္မွာ Balncing Power အင္အားခ်ိန္ခြင္လွ်ာထိန္းႏိုင္တဲ့အဖြဲ ့အစည္းတစ္ခုရွိလို ့မလုိေပဘူးလား။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီရင့္က်က္လာတာနဲ ့အမွ် ၊ Constitution Function ၿဖစ္လာတာနဲ ့အမွ်ဒီ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ေလွ်ာ့ခ်ေရးဟာ ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ႏိုင္တယ္လ္ို ့ထင္ပါတယ္။ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေစာေသးတယ္လို ့ထင္တယ္။ အၿခားမလုိလားအပ္တဲ့ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးကုိဖိတ္ေခၚသလိုလည္း ၿဖစ္သြားႏိုင္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ ဒါက ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ ့ပတ္သက္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ ့နားလည္ခ်က္ပါ။ ဥပမာ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံဆိုရင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေလာက္အထိ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထားတယ္၊ကၽြန္ေတာ္တို ့ကမွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထားတယ္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ေရာက္မွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းၿဖစ္သြားတယ္။

ဘယ္ေတာ့မွ အၿပီးေလွ်ာ့သလဲဆိုေတာ့ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွ ေလွ်ာ့တယ္။ အဲဒိမွာလည္း ၿပန္ၾကည့္ရင္ အာေခ်းၿပသာနာ ၿပီးေတာ့မွ ၿဖစ္တယ္။ အခုကၽြန္ေတာ္တို ့က ၿပည္တြင္းစစ္က ၇ွိေနဆဲ။ အခုၿပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးအတြက္ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ၾကိဳးစားေနတာလည္း အမွန္ပါ။ သို ့ေသာ္တစ္ၿပည္လံုးအတိုင္းအတာနဲ ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး မၿဖစ္ေသးဘူး။

ၿပီးရင္လည္း ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ရဦးမယ္။ အားလံုးသေဘာတူညီမႈ ရမရဆိုတာ ကံေသကံမ မေၿပာႏိုင္ေသး ဘူး။ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ရဖို ့ေတာ့ ရွိပါတယ္။ အခုလုိအေၿခအေနမွာ အခုကိစၥကုိစဖို ့မသင့္ေသးဘူးလို ့ေတာ့ ထင္ပါတယ္။

( ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဖြဲ ့စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ၿပင္ဆင္ရး ဥပေဒစကား၀ိုင္း ( ၁၄-၁၀- ၂၀၁၃ ရက္ေန ့ႏွင့္ ၁၆-၁၀-၂၀၁၃ ရက္ေန ့မွာ ၿမန္မာအသံႏွင့္ရုပ္ၿမင္သံၾကားအစီအစဥ္မွ တင္ဆက္သြားေသာ ဖြဲ ့စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒၿပင္ဆင္ေရး ဥပေဒစကား၀ိုင္းမွ အမ်ိဳသားလႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မရွင္အဖြဲ ့၀င္ဦးေက်ာ္၀င္း၏ တပ္မေတာ္သား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအေၾကာင္းေဆြးေႏြးမႈမွ ထုတ္ႏုတ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။ )

အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ ေ၀ဖန္တာဟာ မခက္ခဲပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒိအေၾကာင္းအရာကို ၿဖစ္သင့္၏ ၊ မၿဖစ္သင့္၏ ၊ေကာင္း၏၊ဆိုး၏ သံုးသပ္ဖို ့က်ေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။ ဥပမာ၊အေဆာက္အဦးတစ္လံုး အခ်ိန္မတိုင္မီ ၿပိဳက်သြားတာကုိ ၿမင္တဲ့သူတိုင္း၊ေတြ ့တိုင္းသူတိုင္း၊ၾကားတဲ့သူတုိင္းဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာစကားလံုးနဲ ့ေ၀ဖန္လို ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာ့ေၾကာင့္ၿပိဳက်သြားသလဲဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ကုိေပးဖို ့က်ေတာ့ ကုိယ္တုိင္ကၽြမ္းက်င္တဲ့ေဆာက္လုပ္ေရးအင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို ့ႏုိင္ငံကုိ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေအာင္ တင္ေပးထားတာသည္တပ္မေတာ္
အစိုးရလက္ထက္ကၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီလမ္းေၾကာင္းမွာ ေသြဖြယ္မသြားေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း
တည့္မတ္ေပးဖို ့က်ေနာ္တို ့တပ္မေတာ္မွာ တာ၀န္၇ွိပါတယ္။ ပန္းရံဆရာ၊လက္သမားဆရာနဲ ့ေန ့စား
အလုပ္သမားေတြေၾကာင့္ အေဆာက္အဦးၾကီး ရပ္တန္ ့တာမ်ိဳးကုိလဲအၿဖစ္မခံႏုိင္ပါဘူး။

ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေနသူတိုင္းသည္ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးစီးပြားကုိသာဦးထိပ္ထားရမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ အဆံုးစြန္တာ၀န္မွာ မိမိႏိုင္ငံကုိထိန္းသိမ္းကာကြယ္ရန္ ၿဖစ္သည္။

ကုိေလး ငယ္

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...