Ads (728x90)


၂၆/၁၁/ဝ၆-ေန႔က ႐ြာက အစ္ကိုဘုန္းႀကီး ရန္ကုန္လာ၍ “ခု လက္ခုပ္ပင္က သရဲ ျပန္ေျခာက္ေနလို႔ကြ၊ငါ ႐ြာျပန္ေရာက္ရင္ ပရိတ္႐ြတ္ေပးရဦးမယ္” ဟု ေျပာပါသည္။
“ဘယ္လို ျပန္ေျခာက္ေနတာလဲ”ဟု စာေရးသူက ေမး၍ “စက္ခန္းထဲမွာ ကိုညြန္႔ေ႐ႊလိုလို၊ကိုတူးလိုလို ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ေနတာကို အေဝးကေနျမင္ရၿပီး ၊ အနားေရာက္ေတာ့ ဘယ္သူမွ မ႐ွိဘူးတဲ့ကြာ၊ ညပိုင္း ဖြဲျပာသြန္တဲ့သူကို ေနာက္ကေန ေတာင္းလိုက္ဆြဲတယ္ လို႔လည္း ေျပာတယ္ ကြ” ဟု ေျပာျပသည္။
ေက်း႐ြာမီးလင္းေရး အစီအစဥ္အရ ကိုညြန္႔ေ႐ႊ၊ကိုေက်ာ္ဝင္း၊ကိုတူးတို႔ သံုးဦး စပ္တူလုပ္လုပ္ၾကသည့္ စပါးခြန္သံုးမီးစက္႐ံုကို အထက္မွာေရးခဲ့သည့္ ဓားခုတ္မႈျဖင့္ အစိမ္းေသမ်ား ထားဘူးေသာ လက္ခုပ္ပင္ေအာက္မွာ ေဆာက္လုပ္ထား ၿပီး တစ္႐ြာလံုးကို ညေန(၆)နာရီမွ တီဗီၿပီးခ်ိန္ထိ မီးေပးေန၏။တစ္နာရီကို စပါးခြံ(၁၀)တင္းေလာက္ကုန္၍ စပါးခြံထည့္ ထားအခိုက္ ဟိုဟိုဒီဒီ ခဏသြားၿပီး ဖြဲျပာထုတ္၊လယ္ထဲသြား ဖြဲျပာသြန္ျခင္းကို တစ္နာရီတစ္ခါ လုပ္ေပးေနရ၏။ထိုအခိုက္ သရဲက စက္႐ံုထဲမွာ ကိုညြန္ေ႐ႊလိုလို၊ကိုတူးလိုလို ပံုမွား႐ိုက္ ထိုင္ေနျခင္း၊ဖြဲျပာသြန္သူကို ေနာက္ကေန ေတာင္းလိုက္ဆြဲေနျခင္း ကို ေျပာျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။လက္ခုပ္ပင္က ဟိုယခင္ကပင္ သရဲေျခာက္သည္-ဟု ရာဇဝင္႐ွိခဲ့၏။
ေညာင္စာေရး႐ြာ၏ ႐ြာဘံုဘုရားက “ေဂါတမေစတီေတာ္” ျဖစ္ပါသည္။ေျမျပင္မွေန(၈)ေပသာသာ အျမင့္မွာကုန္းေတာ္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး ။ေလးဖက္ေလးတန္ ေစာင္းတန္းႏွင့္ေလွခါး(၄)စင္း၊Óဏ္ေတာ္(၁၀၈)ေပ အျမင့္႐ွိ၍ အရံေစတီ(၄)ဆူအျပင္၊ ဂ်ပန္ေခတ္က စစ္ေျပးတ႐ုပ္လူမ်ိဳးမ်ား တည္ထားခဲ့သည့္ ဦးတ႐ုပ္ေစတီႏွင့္အျခားေစတီပ်က္(၂)ဆူ၊ဂႏၶကုဋိတိုက္၊ ပ႒ာန္းတန္ေဆာင္း၊ ဦးတလုပ္တိုက္ ၊ဆင္းတုေတာ္ တန္ေဆာင္း(၄)ေဆာင္၊ကုန္းေတာ္၏အက်ယ္မွာ ေလးဖက္ေလးတန္ စတုရန္ေပ ေလးငါးရာေလာက္ အက်ယ္အဝန္း႐ွိမည္ထင္၏။
က်ဳပ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားတုန္းက ယခုလို မြမ္းမံထားျခင္း၊ရင္ျပင္အျပည့္ အဂၤေတခင္ျခင္းမ႐ွိေသး။ ေစတီေတာ္ႀကီးတစ္ဆူသာ အေကာင္း ပကတိ ျဖစ္ၿပီး၊က်န္သည့္ အေဆာက္အဦးေတြက ဘုရားၿပိဳ၊ တန္ေဆာင္းပ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏။ရင္ျပင္အျပည့္ ေပါင္းျမက္ေတြအျပင္ အုပ္ဆိုင္းေနေသာ ခေရပင္ႀကီးကလည္း အေ႐ွ႔ဖက္ေစာင္းတန္း အနီးမွာ႐ွိ၏။ထို အခ်ိန္က ခေရပင္ႀကီးတြင္ အဝတ္ျဖဴျဖဴျဖင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးတစ္ေယာက္ကို ညသန္းေခါင္းယံတြင္ ရန္ဖန္ရံခါ ေတြ႔ရတတ္၏ -ဟု ေျပာဆိုၾကသည္။
အေ႐ွ႔ဖက္ေစာင္းတန္း အဆင္း၊ပန္းတင္႐ြာသြားသည့္ လွည္းလမ္းသာျခား၍ နတ္ကြန္းစင္ေလးႏွင့္ဧရာမေညာင္ ပင္ႀကီး၊ခပ္လွန္းလွန္းတြင္ ဥစၥာေစာင့္႐ွိသည္-ဟု နာမည္ႀကီးသည့္ အုတ္မ်ားကို ေလွခါးသဖြယ္ တစ္ထစ္ခ်င္းနိမ့္ဆင္းကာ အတြင္းဖက္ေအာက္သို႔ က်ဥ္းဝင္သြားၿပီး သကၠရာဇ္ကို ပင္ မမွန္းဆႏိုင္ေတာ့သည့္ ေရကန္ေဟာင္းႀကီးႏွင့္ကသစ္ပင္အို ႀကီးက လမ္းတစ္ဖက္တြင္ ေပါက္ေန၏။ ဘုရားႏွင့္ အုတ္ေရကန္ ၊ႏွစ္က်ိပ္႐ွစ္ဆူဘုရားတို႔သည့္ ႀတိဂံအေနအထားျဖစ္ၿပီး အလယ္တြင္ သရက္ဥယ်ာဥ္ႀကီးႏွင့္ေတာထေနသည့္ အေလ့က်အပင္တို႔ျဖင့္ အုပ္ဆိုင္းေနသည္ ။ေမာက္ဖက္မွာ ကုကၠိဳပင္ ႀကီးမ်ားျဖင့္ အုပ္ဆိုင္းေနေသာ ေျမထိမ္းနံရန္ျဖင့္ ေရကန္ႀကီး႐ွိသည္။
ထိုေနရာသည္ ညေနပိုင္း မိုးခ်ဳပ္ခ်ိန္ အသားငါးေရာင္းသူ ေဈးသယ္မ်ား ျဖတ္ျပန္လာရင္ ေဈးေတာင္းထဲပါေသာ သားစိမ္းငါးစိမ္းကို ဆြဲယူေလ့႐ွိတတ္ေၾကာင္း အေျပာမ်ားသည္။က်ဳပ္အရပ္မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ညေနပိုင္းဆို ပန္းတင္႐ြာ၊ စိန္ကေလး႐ြာ၊ဆယ္ႀကီးႀကီး႐ြာမ်ားသို႔ သားငါးမ်ားကို ေဈးေတာင္းေခါင္း႐ြက္လွ်က္ ေဈးေရာင္းထြက္ေလ့႐ွိၾကသည္။ထိုေန ရာမေရာက္ခင္ ပန္းတင္႐ြာထိပ္မွေန ဆိုင္ရာေယာက်ာ္းမ်ား က ေစာင့္ႀကိဳၾကရသည္။
ထိုအုတ္ကန္မွေန အေ႐ွဖက္ ကိုက္(၃၀)ေလာက္ အကြာမွာေတာ့ ယခု သရဲျပန္ေျခာက္ေနေသာ လက္ခုပ္ပင္ႀကီး(၃)ပင္ႏွင့္ လယ္သံုးေလးကြက္ အေက်ာ္တြင္ ထန္းသံုးပင္ ဖိုခေနာက္ဆိုင္လွ်က္ ႐ွိေနသည္။လယ္ခြက္ေလးငါးကြက္ အေက်ာ္မွာ ေတာ့ အုတ္ဂူမ်ားျဖင့္ ေညာင္ပင္၊ သစ္ႀကီး ဝါးႀကီးေတြျဖင့္ အုပ္မိုးထားသည့္ ေလသာကုန္းေခၚ ႐ြာသခ်ိဳင္းကုန္း႐ွိ၏။
ေယာက်ာ္းႀကီးမ်ားပင္ ညအခ်ိန္၌ သာမာန္သတၲိျဖင့္ ျဖတ္မသြားရဲေသာ လမ္းျဖစ္၏။ထန္း(၃)ပင္မွေန လက္ခုပ္ ပင္၊လက္ခုပ္ပင္မွေန ဘုရာေစာင္းတန္း သို႔ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးအေကာင္ႀကီးက အၿမဲတက္တက္ သြားေနတာကိုေတာ့ ဟိုေ႐ွးယခင္ကပင္ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ဖူးသူေတြ မ်ားလွသည္။
က်ဳပ္ကိုရင္တုန္းက ႐ြာေက်ာင္းမွာ ႀကီးမွရဟန္းျပဳလာသည့္ ဦးဇင္းအမိုးႀကီးဆိုတာ ႐ွိ၏။သူလူတုန္းကတစ္ည(၁၂)နာရီသာသာ ပန္းတင္႐ြာကေန အဲဒီလမ္းအတိုင္း ခပ္ေထြေထြ၊ ခပ္ယိုငိုာ္င္ေလး ျပန္လာခဲ့ရာ၊အုတ္ကန္ႏွင့္ ကသစ္ပင္ၾကားအေရာက္ ဘုရားအေ႐ွ႔ဖက္ ေစာင္းတန္း မွေန ျဖဴျဖဴျမင့္ျမင့္ မားမားႀကီးက တေ႐ြ႔ေ႐ြ႔ျဖင့္ တက္သြားတာကို ျမင္ရသတဲ့၊
လူကလည္းေထြလာ၊ေၾကာက္ကလည္း မေၾကာက္ ေလးခြျဖင့္ထိုင္ၿပီးပစ္ေနတာ ေစာင္းတန္းအမိုးေပၚ ေလာက္စာလံုးက်သံ ေတြ တဒိုင္းဒိုင္းမို႔ ႐ြာကလူေတြ ထြက္လာၾကမွဘဲ ရပ္လိုက္ရေၾကာင္း ေျပာျပဖူးသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ(၁၃)ႏွစ္ေလာက္ကအမွတ္(၁)စစ္မႈထမ္းေဟာင္းစံျပ႐ြာ၊ဒဂံုၿမိဳ႔သစ္(ေတာင္ပိုင္း)ၿမိဳနယ္၊သီရိဂုဏ္ ေဝဓမၼဗိမာန္ေက်ာင္း တည္ေထာင္ကာစ ၊ေပ(၃၀)+(၃၅)ေပ႐ွိ ေျမစိုက္အုပ္ညွပ္ေက်ာင္းကေလးမွာ တပည့္(၅) ပါးႏွင့္ အတူေနခဲ့ရစဥ္ လသာသာညတစ္ည သန္ေခါင္ယံအခ်ိန္ ေက်ာင္းအမိုးေပၚက တေတာက္ေတာက္အသံမည္ေန၏။ခပ္ေဝး ေဝးကြင္းျပင္ထဲကလည္း ေခြးအူသံေတြကိုလည္း ၾကားေနသည္၊ ညကလည္း အလ်င္းတိတ္ဆပ္ၿငိမ္သက္လို႔။
ေက်ာင္းေစာက္စဥ္က သစ္ဝါးမ်ားကို လာေစာင့္ေသာ ဒကာက ညတိုင္းသရဲ ေခ်ာက္ေၾကာင္းကို ေျပာျပထားသည့္ျပင္ တပည့္ျဖစ္သူ ကု႑လကလည္း အူမႀကီးကင္ဆာျဖင့္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီစ၊သရဲကေတာ့ အေသအခ်ာေျခာက္ေနပါၿပီ။
အိပ္လို႔လည္း မေပ်ာ္။တပည့္ေတြႏိုးၿပီး အသံမည္ေနသည့္ ေနရာကို ဝါးလံုးျဖင့္ ေဆာင့္ထိုးလိုက္ရင္ အသံကတိတ္သြား။မၾကာခင္ ျပန္ျမည္ေနျပန္၏။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားငယ္ဘဝမွာ ညတိုင္ တစ္ေဒါက္ေဒါက္ျမည္ေနရင္ သစ္ေျခာက္ျခင္း ျဖစ္၍ သစ္မင္းျဖင့္႐ိုက္ပါမွ အသံေပ်ာက္သည္-ဟု စိတ္အစြဲကလည္း႐ွိေန၍ မသန္႔သည့္သစ္ ပါလာလို႔ထင္ရဲ့ေပါ့။သစ္မင္းကလည္းမ႐ွိ၊ေနာက္ဆံုး မျဖစ္ေခ်ဘူး၊သရဲဖမ္းၾကစို႔-ဟု သတၲိေမြးၿပီး တပည့္တစ္ပါးကို ေက်ာင္းအမိုးေပၚတက္ေစ၏။ အမိုးေပၚေရာက္ပါမွာ ။ေခ်ာက္ေနသည့္ သရဲကို ေတြ႔ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းကို တပည့္က လွမ္းေျပာသည္။

သရဲကို ေခါင္းအုပ္သြပ္နဲ႔ အမိုးသြပ္ၾကားမွာ ထက္ေအာက္အၿမီးေဆာ့ေနတာကို ေတြ႕ရပါေတာ့၏။ေအာ္ သရဲရယ္ လို႔ပဲ ဩခ်ရပါေတာ့သည္။



credit to-အ႐ွင္ပညာသီဟာဘိဝံသ(ပဥၥနိကာယ္)
Admin-မိုးတိမ္ ပံုျပင္



သရဲ သဘက္ ဘီလူး အစရွိေသာ - ေပတေလာကသားမ်ားအေၾကာင္း

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...