Ads (728x90)



Pick up ကားေတြ သံရည္က်ဳိ အပ္မယ္ဆိုရင္ လူစီးယာဥ္ (အိမ္စီးကား) တင္သြင္းခြင့္မျပဳေတာ့ဘူးလို႔ ဒီေန႔မွာ သတင္းေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထြက္ေပၚလာပါၿပီ။
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုအရည္ ၾကိဳ ကိုလည္း အခုလို ေမးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေမး - အကိုေရ ... သက္တမ္းလြန္ Pick up ကားေတြ အခုခ်ိန္ သံရည္က်ဳိအပ္မယ္ဆို ဘာကားျပန္သြင္းလို႔ရမလဲ၊ အိမ္စီးကားေတြ ျပန္သြင္းလို႔ မရေတာ့ဘူးဆို ?
ေျဖ - Pick Up, Truck, Light Truck (လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္)ေတြသာ ျပန္သြင္းလို႔ရေတာ့ပါမယ္။ အိမ္စီးကားေတြ မရေတာ့ပါ။
ေမး - အိမ္စီးကားေတြ မေပးဘူးဆိုတာက တိုက္ေၾကေတြပဲလား၊ သက္တမ္းလြန္ကားေတြေရာ ပါလား ?
ေျဖ - ဟုတ္တယ္၊ Pick up ေတြ Truck ေတြကို စလစ္ထုတ္မယ္ဆို တိုက္ေၾကပဲျဖစ္ျဖစ္ သက္တမ္းလြန္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္ေတြသာ ျပန္သြင္းခြင့္ရွိပါေတာ့မယ္။ အိမ္စီးကား သြင္းလို႔မရေတာ့ပါ။
===========================
အဲဒါနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေတြးမိတာကေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။
ကိုယ့္ကားေဟာင္း အပ္ရင္ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ရွိမယ့္ စလစ္ရမယ္။ အဲဒီစလစ္ကိုက အမွန္ဆို လိုကို မလိုတာပါ။
လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္ေတြဆို အရင္ကတည္းက စလစ္မလိုဘဲ ဖရီးပါမစ္အေနနဲ႔ တင္သြင္းခြင့္ ရွိေနတာေလ။ ဒီေတာ့ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္စလစ္က ဘာအတြက္ သြားသံုးမလဲ။
မနည္းဖ်စ္ညႇစ္ ျဖည့္စဥ္းစားေပးရင္ေတာ့ ေက်နပ္စရာဆိုလို႔ ရန္ကုန္လိုင္စင္ရႏိုင္တယ္။ ဝင္ေငြခြန္ထပ္မေဆာင္ရလို႔ ဖရီးပါမစ္ သြင္းတဲ့ကားေတြထက္ အနည္းငယ္ ပိုသက္သာမယ္။ ဒါကလြဲၿပီး တျခားဘာမွ အက်ဳိးခံစားခြင့္ မရွိပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဘာမွ စိတ္၀င္စားစရာမေကာင္းလွပါဘူး။
အမွန္ေတာ့ 2014 တုန္းကတည္းက Pick up ေတြကို လုပ္ငနး္သံုးယာဥ္ အမ်ုိးအစားထဲ ထည့္သြင္းထားေၾကာင္းစာထုတ္ၿပီးသားပါ။ သို႔ေပမယ့္လည္း Pick up ေတြအပ္ရင္ လူစီးယာဥ္စလစ္ ထုတ္ေပးေနတာဟာ မေန႔ကအထိပါ။ မူအရ အားျဖင့္ ၾကည့္ရင္ေတာ့ မူနဲ႔ ေဘာင္နဲ႔ ကိုက္ေအာင္ လုပ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ေတာ့ သတိေပး ေၾကညာသင့္တယ္ေလ။
သက္ဆုိင္ရာ လူႀကီးေတြအေနနဲ႔ တစ္ခု ျဖည့္စဥ္းစားေပးေစခ်င္တာက မူ၀ါဒတစ္ခုခု ေျပာင္းေတာ့မယ္ေဟ့ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ေလးတစ္ခုေတာ့ ေပးသင့္ပါတယ္။ မူအရ၊ ေဘာင္အရ လုပ္မယ္ေဟ့ဆိုရင္ေတာင္မွ ထိခိုက္နစ္နာမႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ အသိေပးသင့္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ကေတာ့ အေနသာၾကီးပါ။ ကိုယ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ မသက္ဆုိင္ေပမယ့္လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး ထင္လို႔...
ကားေဟာင္းေလးေတြနဲ႔ ၀ယ္ေရာင္းလုပ္၊ စလစ္ေတြ ၀ယ္ေရာင္းလုပ္ေနၾကသူေတြအဖို႔ ဒီေပၚလစီအေျပာင္းအလဲဟာ သူတို႔အတြက္ အမ်ားၾကီးနစ္နာလွပါတယ္။
လက္ထဲမွာ ၀ယ္ထားမိလ်က္သား ဒီ pick up ကားေတြ ဘာလုပ္ရမလဲ၊ လႊြင့္ပဲပစ္ရမလုိလုိ မီးပဲ ႐ႈိ႕ရမလိုလိုေတြ ျဖစ္ကုန္မွာေပါ့။ သူတို႔ ၀ယ္ထားတဲ့ကားေတြအတြက္ ေငြေတြက အလကား ရထားတာမွ မဟုတ္တာ။ မခုိးမ၀ွက္ဘဲနဲ႔ သမာအာဇီ၀နဲ႔ လုပ္စားေနတဲ့ သာမာန္ျပည္သူတခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေငြေတြ အသလြတ္ဆံုး႐ံႈးရမယ့္သေဘာျဖစ္ေနတယ္။
===========================
ကားေဟာင္းပဲ ဒုကၡေရာက္တာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးက ဆက္စပ္ေနတာပါ။ ကားသစ္တင္သြင္းတာကလည္း နဂိုကတည္းကမွ ရန္ကုန္လိုင္စင္အတြက္ ဖရီးပါမစ္ကားေတြ ပိတ္ထားလို႔ စလစ္ေလးေတြကိုသာ အဓိက ထားတင္သြင္းေနရတာ။
အခု စလစ္ေတြ ေနာက္ထပ္ ထုတ္ယူဖို႔အတြက္လည္း ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ပိုမ်ားသြားလို႔ လူစီးယာဥ္ (အိမ္စီးကား) တင္သြင္းခြင့္ ရွိမယ့္ စလစ္ေတြက ေစ်းပိုတက္သြားပါဦးမယ္။ စလစ္ေစ်းတက္ရင္ ကားေစ်းတက္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
အမွန္ေတာ့ စလစ္မလိုဘဲ ဖရီးတင္သြင္းခြင့္ ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ကို ကိုယ့္ကားေဟာင္းအပ္မွ စလစ္ထုတ္ေပးမယ္ဆိုတာက ရယ္ခ်င္စရာေကာင္းလွပါတယ္။
ကိုယ့္ကားေဟာင္း အပ္လည္း ဒါပဲသြင္းခြင့္ရွိမယ္၊ ကားေဟာင္းမအပ္ဘဲနဲ႔လည္း ဒီအတိုင္း အလြတ္ တင္သြင္းခြင့္ရွိမယ္။ ဒီေတာ့ ကားအပ္ရမယ့္ သူေတြက ဂလခ်ာလိုက္ကုန္မွာေပါ့။
ကိုယ္ အပ္လိုက္ရမယ့္ ကားေဟာင္းက အသလြတ္ ပလံုျဖစ္သြားမယ့္ ကိန္းဆိုက္ေနတာေပါ့။ သက္ဆုိင္ရာ လူၾကီးေတြေတာ့ ဘယ္လိုေတြးၾကလဲ မသိဘူး။
ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ ႒ာနဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ကားတင္သြင္းမႈနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ မူ၀ါဒေတြကို နားမလည္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ေပၚလစီ၊ မူ၀ါဒေတြအေၾကာင္း နားလည္လြန္းလို႔သာ တမင္ကို ခက္သထက္ ခက္ေအာင္၊ ေစ်း တက္သထက္တက္ေအာင္ တစ္ရစ္ၿပီးတစ္ရစ္ တင္းက်ပ္ေနတယ္လို႔ပဲ ျမင္မိပါေတာ့တယ္။
==============================
တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ကလိန္ကက်စ္လုပ္ၿပီး တခ်ဳိ႕ေတြဟာ တိုက္ေၾကစလစ္ ထုတ္ၾကတယ္။ လုပ္စားၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အားလံုးကို ပိတ္ပစ္တာတဲ့။
အဲဒီအဆိုကို ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ လက္မခံပါဘူး။
အကယ္လုိ႔ တိုက္ေၾကလုပ္စားတယ္ဆို လုပ္စားတဲ့သူကို ဥပေဒအရ တရားဆြဲပါ။ ထိထိေရာက္ေရာက္ကို အေရးယူပါ။
အရင္တုန္းကလိုမ်ဳိး တစ္ခုခု ျပသနာတက္တုိင္း အားလံုး ၀ါးလံုးသိမ္းက်ံဳးၿပီး ပတ္ရမ္းတာမ်ဳိးကို ဒီအစိုးရလက္ထက္မွာ ထပ္မျဖစ္ေစ်င္ေတာ့ဘူး။
မရိုးမသား လုပ္စားသူနဲ႔ ရိုးရိုးသားသား ျပည္သူ ဘယ္ဟာ အေရတြက္ ပိုမ်ားမလဲ။ ကလိန္ကက်စ္ဆို အဲဒီလူကိုသာ အေရးယူပါ။ က်န္တာကေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္းပဲ ဆက္ရွိေနေစခ်င္တယ္။ တစ္ေယာက္မေကာင္းလို႔ အားလံုး သိမ္းက်ံုးၿပီး ၀ို္ငးခံၾကရမယ္ေဟ့ဆိုတာ ဒီဘက္ေခတ္ေတြမွာ မျဖစ္သင့္၊ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။
==============================
ဖရီးပါမစ္ ခက္ေအာင္ လုပ္တာက လက္ခံလို႔ရေသးတယ္။ ကားအသစ္တိုးတာကိုး။ အခုက ကားေဟာင္းကို ကားအသစ္နဲ႔ လဲလွယ္တာေလ။ လဲတယ္သာ ေျပာတာပါ။ ကားအသစ္အတြက ္အခြန္ေတြလည္း တနစ္တပိုး ေပးရပါေသးတယ္။
အခုအတိုင္းဆို ကားေဟာင္း pick up ေတြ truck ေတြ မကိုက္ေတာ့ မအပ္ဘူး။ မအပ္ေတာ့ အဲဒီ ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ ေၾကေနတဲ့ ကားအေဟာင္းကိုပဲ တ၀ဲလည္လည္ စီးေနၾကရဦးမယ္။
အခုက ကားေဟာင္းအစားထိုးဖို႔ကို ခက္ေအာင ္လုပ္တာ ျပည္သူကို ကားအစုတ္ေတြ ေပးစီးခုိင္းထားတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
ကားေဟာင္းအစားထုိးခြင့္ မရေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲ။
ကားပိတ္တာလည္း ပိုမရွင္းသြားသလို ကားစုတ္ေတြနဲ႔မို႔ တုိင္းျပည္လည္း နစ္နာတယ္။ ဘာမွလည္း အက်ဳိးမရွိဘူး၊ ၿမိဳ႕ရြာရဲ႕ အျမင္လည္း မလွဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္လည္း အခြန္ေငြ မရဘူး၊ ျပည္သူလည္း အစုတ္စီးရတယ္။ ကားလက္၀ယ္ရွိသူေတြလည္း ႐ံႈးတယ္။ ဒီေပၚလစီကို တစ္ခုခု ျပန္လည္စီစစ္သင့္ပါၿပီ။
ကိုထြဋ္ထိပ္

မူရင္းတင္ထားသည့္ေနရာ - ကားေစ်းတက္ေအာင္ စီမံေနျခင္းလား ???

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...