Ads (728x90)

အဲဒီေန႕က ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးတစ္ခုလံုးကား ညိဳ႕မိႈင္းလ်က္ ေလျပင္းမ်ားဟူးဟူးရားရားတိုက္ခတ္ေနကာ ပင္လယ္ႀကီးမွာလဲေဒါသူပုန္ထလွ်က္
ေသာင္းက်န္းေနေလသည္။ ကပၸလီပင္လယ္ေအာ္ အတြင္းရွိေလဖိအားနည္းရပ္၀န္းကား မုန္တိုင္းအသြင္သို႔ေျပာင္းေတာ့မည္ထင္သည္..........။
လိႈင္းထန္ေနေသာ ပင္လယ္ျပင္ကား “လိႈင္းေလခက္ထန္ေသာ ပင္လယ္ျပင္တြင္ လူေပ်ာ့ လူညံ့တို႔အတြက္ေနရာမရွိ” ဟူေသာဆိုရုိးအတိုင္း စမ္း
သပ္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနေလၿပီ။ အဆိုပါစမ္းသပ္မႈကို အန္တုကာ ေက်ာ္ျဖတ္ေနၾကသူမွာမည္သူေတြနည္း လိႈင္းေခါင္းမ်ားကုိ တစ္၀ုန္း၀ုန္းထိုးခြဲလ်က္
အေရွ႕ဘက္စူးစူးစီသို႔ အရွိန္အဟုတ္ျဖင့္ဦးတည္ခုတ္ေမာင္းေနေသာ အျမန္သြားတိုက္ခိုက္ေရးေရယာဥ္ တစ္စင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေရယာဥ္ႀကီး၏
ပဲ့ခန္းတြင္ေတာ့ စစ္ေရယာဥ္မွဴးႏွင့္ စစ္လက္နက္အရာရွိဗိုလ္ႀကီး မိုးယံထက္တို႔တာ၀န္က်တပ္ဖြဲ႕ကား လိႈင္းဒဏ္ကို အံတုရင္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္
ေနေလသည္။

            “G.O(Gunnary Officer), ေရဒါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးတစ္ေခါက္စစ္ၾကည့္ကြာ။ ၿပီးရင္ ကိုတို႔လဲ သြားခိုရေအာင္”
            “ဟုတ္ကဲ့ C.O(Commanding Officer)”

မိုးေလ၀သအေျခအေနအရ ငါးဖမ္းေလွမ်ား ထိခိုက္မႈမရွိေစရန္အတြက္ အကုန္လံုး လိႈင္းေလလြတ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ခို၀င္ႏိုင္ေရးလိုက္လံႀကီး
ၾကပ္ရန္ အမိန္႔ရရွိထားေသာေၾကာင့္ လိုက္လံစစ္ေဆးၿပီး မိမိတို႔လဲ လိႈင္းေလလြတ္ရာကို ခို၀င္ရန္ျပန္ေမာင္းလာျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးအေန
ႏွင့္ မိမိတို႔ဧရိယာထဲတြင္ ငါးဖမ္းသေဘၤာမ်ား ရွိေနေသးျခင္း ရွိမရွိစစ္ေဆးရန္အတြက္ ေရဒါျဖင့္ၾကည့္ရႈခိုင္းျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ေရဒါဖန္သားျပင္
ေပၚတြင္ေပၚေနေသာ အစက္တစ္ခုကို ၾကည့္ၿပီး ဗိုလ္ႀကီးမိုးယံထက္ မ်က္ေမွာင္က်ံဳ႕သြားသည္။ ေရဒါျဖင့္ တားဂတ္ေလာ့ယူကာ တိုင္းတာၾကည့္
ေတာ့အျမန္ႏႈန္းက သာမန္ငါးဖမ္းေရယာဥ္မ်ားထက္ျမန္ေနသည္။ ေရပံုေပၚရွိ ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္ ေရတက္ေရက်ခ်ိန္ကိုတြက္ၾကည့္ေတာ့ ေရဆန္
ေမာင္းေနျခင္းျဖစ္ရာ သာမန္ငါးဖမ္းေလွမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့..။ ရာသီဥတုကို အကာအကြယ္ယူ၍ ေမွာင္ခိုပစၥည္းမ်ားတင္ပို႔ေနသည့္ေလွလားဟုေတြး
မိသည္။ ဒါက မိမိအလုပ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္ရမွာက C.Oအလုပ္ဟုေတြးကာ သတင္းပို႔လိုက္ေလေတာ့သည္။

            “C.O, A target found at 25 Nautical Mile Starboard Side, Speed (12)knots, Bearing(75) degree, Headed South, Sir”
            “ေဟ.... ေမွာင္ခိုေလွထင္တယ္”
            “ဟုတ္ေလာက္တယ္ C.O”
            " Hard to Starboard, Starboard Engine Dead Slow Ahead"
            " Hard to Starboard" "Starboard Engine Dead Slow Ahead"
            " Starboard Engine Dead Slow Ahead Sir" " Hard to Starboard Sir"
            " 95.... 100..... 110.....120....130...140..
            " Midship, All Engine Half Ahead"
            " Midship" " All Engine Half Ahead"
            "All Engine Half Ahead Sir" " Midship Sir"
            "Steady Course on 150"
            " Aye Aye Sir"
            " All Engine Full Ahead"
            " All Engine Full Ahead"
            " All Engine Full Ahead Sir"
 
စိတ္ျမန္လက္ျမန္ရွိေသာ စစ္ေရယာဥ္မွဴး ဗိုလ္မွဴးေက်ာ္ဘကေတာ့ သူ၏ညဥ္အတိုင္း ေရယာဥ္ကိုေခါက္ခ်ိဳးျပန္လွည့္ကာ အဆိုပါပစ္မွတ္စီသုိ႔ အရွိန္
ျမွင့္၍လိုက္ေလၿပီ။ လိႈင္းမ်ားေပၚတြင္ တစ္ျဖန္းျဖန္းျဖတ္ေျပးလာေသာ စစ္ေရယာဥ္တစ္စီး သူတို႔စီလာေတာ့မည္မွန္းသိလွ်င္ အဆိုပါသေလွမွသူမ်ား
လန္႔သြားႏိုင္သည္။ အျမန္ႏႈန္းကား တျဖည္းျဖည္းတက္လာသလို လိႈင္းမ်ားၾကားမွ ေရယာဥ္ကလဲ ျမင္းကဲ့သို႔ ကဆုန္ေပါက္ေနေလေတာ့သည္....။

              " All Engine Full Sea Ahead"
              " All Engine Full Sea Ahead"
              " All Engine Full Sea Ahead Sir"

နဂိုကမွအေကာင္ေသးေသးႏွင့္မလိုက္ဖက္ေအာင္ ျမင္းေကာင္ေရမ်ားသည့္ အင္ဂ်င္ႏွလံုးတပ္ အျမန္သြားတိုက္ခိုက္ေရးေရယာဥ္မွာ အျမင့္ဆံုးစက္
လည္ႏႈန္းသို႔တင္လိုက္ခ်ိန္တြင္ေတာ့ ၀ပ္ဆင္းသြားက ရွပ္မေျပးေတာ့ပဲ လိႈင္းမ်ားကို ဦးႏွင့္ အတင္းထိုးခြဲကေမာင္းႏွင္ေနေလေတာ့သည္.။ ကဆုန္
ေပါက္ျခင္းမွာသက္သာသြားေသာ္လဲ လိႈင္းမ်ားက ပဲ့စင္မွန္မ်ားသို႔ပင္ လာေရာက္ရိုက္ခတ္ေလေတာ့သည္။ ဗိုလ္ႀကီးမိုးယံထက္ကေတာ့ အေျခအေန
ကို ေစ့ငု၍ ဆက္သြယ္ေရးစက္ႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္အသင့္ေနရာယူရန္ ေလွသိမ္းတပ္ဖြဲ႕ေနရာယူရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားႏိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳတင္အမိန္႔
ေပးလိုက္သည္။ စစ္ေရယာဥ္မွဴးကတစ္ခ်က္လွည့္ၾကည့္ၿပီး ဘာမွမေျပာပဲျပန္လွည့္သြားသည္။ ဒီစစ္ေရယာဥ္မွဴးႏွင့္ ဒီစစ္လက္နက္အရာရွိကေတာ့
စစ္ဆင္ေရးကာလ ၃လခန္႔သာရွိေသာကာလမွ်သာ တြဲ၍အလုပ္လုပ္ဖူးေသာ္လည္း စိတ္မထင္လွ်င္မထင္သလို ထထလုပ္တတ္ေသာ အက်င့္ရွိသူ
မ်ား အျခင္းျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္ေကာင္းေကာင္းသိကာ စစ္သည္မ်ားကာပင္ တဇြတ္ထိုးညီေနာင္ဟုနာမည္
ေျပာင္ေပးရလိုက္ေအာင္ အတြဲညီၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေရယာဥ္၏ မူရင္းအျမန္ႏႈန္းႏွင့္ ေရစုန္ေမာင္းႏွင္ရျခင္းသို႔ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ေရယာဥ္မွာတစ္
နာရီ (၂၅)မိုင္နီးပါးခန္႔ျဖင့္ေမာင္းႏွင္ေနေလရာ နာရီ၀က္ခန္႔အခ်ိန္တြင္ ေရွ့ကျဖတ္လိုက္သည္ပါေပါင္းလိုက္ေတာ့ လွမ္းပင္ျမင္ေနရေလၿပီ တစ္ကယ္
ေတာ့ ၁၀မိုင္ခန္႔ရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမင္ကြင္းကို ပိတ္ဆို႔ထားေသာအရာမ်ားမရွိသည့္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ရွင္းလင္းစြာျမင္ေနရေလၿပီ...။

           " All Engine Full Ahead"
            " All Engine Full Ahead"
            " All Engine Full Ahead Sir"
            “ ညီတိုက္ပြဲ၀င္အသင့္ေနရာယူ ေလွသိမ္း တပ္ဖြဲ႔(၁) အသင့္ျပင္”
           “ ဟုတ္စီအို"
           " N.O (Navigation Officer) ကို ပဲ့စင္တာ၀န္လႊဲၿပီး ညီေလးက ေလွသိမ္းတပ္ဖြဲ႕ကို ဦးစီးလိုက္ပါ"
           “ ဟုတ္ကဲ့ စီအို”

စစ္လက္နက္အရာရွိ ဗိုလ္ႀကီးမိုးယံထက္တစ္ေယာက္ ဆက္သြယ္ေရးစက္မွ အမိန္႔မ်ားဆက္တိုက္ေပးေနးရင္ လက္နက္တိုက္ရွိရာသို႔အေျပးဆင္းသြား
သည္။ သြားရာလမ္းတြင္ မိမိအခန္းသို႔၀င္ၿပီး Equipment Kit, Life Jacket, Fiber Helmet တို႔ကိုပါ တစ္ခါထဲ၀င္ယူခဲ့ရေသးသည္။ ေလွသိမ္းတပ္ဖြဲ႔ႏွင့္
အတူဆင္းရမည္ဆိုလွ်င္ဒါေတြလိုသည္မလား။ လက္နက္တိုက္ေရာက္ေတာ့ လက္နက္တိုက္တာ၀န္ခံက ပစၥတိုႏွစ္လက္ႏွင့္ က်ည္ကပ္ေလးကပ္ထုတ္
ေပးသည္။ တျခားအရာရွိမ်ားက BA(94) ကဲ့သို႔ ပစ္အားေကာင္းေသာ လက္နက္ငယ္မ်ားယူၾကေသာ္လည္း ဗိုလ္ႀကီးမိုးယံထက္ကေတာ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
ႏွင့္ အလြယ္တစ္ကူလႈပ္ရွားပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ ပစၥတိုကိုသာပို၍သေဘာက်သည္။ ထုတ္ေပးလာေသာ ပစၥတိုမ်ားကို စစ္ေဆး၍ က်ည္ထိုးေမာင္းတင္ကာ
Kit ထဲရွိ Holster ႏွစ္ခုတြင္ ထိုးထည့္လိုက္ၿပီး Life Jacket ၀တ္ Helmet ေဆာင္းလိုက္သည္။ Kit က မိမိဘာသာဆက္ထားျခင္းျဖစ္ရာ ပစၥတိုႏွစ္လက္
Life Jacket ေအာက္ရင္ဘတ္ထဲတြင္ အၿပိဳင္တည္ရွိလ်က္ အလြယ္တကူဆြဲထုတ္ႏိုင္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ေလွသိမ္းတပ္ဖြဲ႔ကို ျပန္လည္စစ္ေဆးေလ
သည္။ G-3 ႏွစ္လက္ BA-(94) သံုးလက္ က်ည္ကဒ္အပိုတစ္ခုစီ။ အိုေကဟု စိတ္မွာေတြရင္းျပန္ေျပးတက္လာခဲ့ေလသည္။ အေျမာက္တပ္ဖြဲ႕စီသို႔သြား
ရဦးမည္ေလ...။ အေျခအေနမေကာင္းရင္ေတာ့ေလွသိမ္းရင္း တစ္ပြဲတစ္လမ္းႏြဲရႏိုင္သည္ဟုေတြးမိသည္။ အကယ္၍ ေမွာင္ခိုေလွေပၚတြင္ တန္ဖိုးႀကီး
ပစၥည္းမ်ားပါပါက လက္နက္မ်ားလည္းပါတတ္သည္မဟုတ္လား...။

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...