Ads (728x90)


Photo: မဖဲ၀ါ ရွင္းတမ္း - ၃

က်ေနာ္က မဖဲ၀ါစာအုပ္နဲ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာဆိုေတာ့ မဖဲ၀ါနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ က်ေနာ့္ကိုပဲ ေမးလားျမန္းလား လုပ္ၾကတယ္။ တျဖည္းျဖည္း က်ေနာ့္မွာ မဖဲ၀ါရဲ႕ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူလိုလို ဘာလိုလိုျဖစ္လို႔ .. အဟဲ။ အခု ဒီ စာေလးမွာ မဖဲ၀ါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေမးမ်ားတဲ့ ေမးခြန္းေလးေတြကို စုေျဖေပးသြားပါ့မယ္။
 
မဖဲ၀ါအေၾကာင္း အထုပၸတၱိ အျပည့္အစံုကေတာ့ နႏၶာေဒ၀ီဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ က်ေနာ္ စာအုပ္ထုတ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ လူ႔ဘ၀က သူ႔မူလနာမည္ဟာ နႏၵာေဒ၀ီျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း သူ႔ရန္သူေတြက လိုက္လို႔ ေျပးရစဥ္မွာ ဖလာ၀ဟဆိုတဲ့ ပါဠိ အနက္ကို စြဲလို႔ မဖဲ၀ါလို႔ အသံဖလွယ္ၿပီး နာမည္ ယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖလာ၀ဟဆိုတာ ပါဠိစကားပါ။ ျမန္မာလို အက်ဳိးကိုေဆာင္သည္လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဖလာ၀ဟ ကေန ဖဲ၀ါ ျဖစ္လာတာေပါ့။
 
သူ႔အစ္ကိုကေတာ့ ဖိုးစံမွဲ႕ဆိုတာ သိၾကပါလိမ့္မယ္။ သူ႔အစ္ကိုရဲ႕ လူ႔ဘ၀က မူလနာမည္ဟာ မင္းရဲေက်ာ္ေခါင္ပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွ စမၼဆိုတဲ့ ပါဠိ အဓိပၸါယ္နဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ စံမွဲ႕လို႔ ေျပာင္းလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စမၼဆိုတာ ျမန္မာလို စစ္တိုက္ရာမွာ သံုးေသာည လႊား၊ ကာ စသျဖင့္ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ သူ႔တစ္ဦးတည္းေသာ ညီမေလး (နႏၵာေဒ၀ီတစ္ျဖစ္လဲ မဖဲ၀ါ) ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မယ္ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။
 
က်ေနာ့္ရဲ႕ မဖဲ၀ါ (၁) စာအုပ္ဖတ္ဘူးသူေတြ မွတ္မိၾကမွာပါ။ အဲဒီထဲက အဓိကဇာတ္ေကာင္နာမည္က ခင္စက္ေမတဲ့။ ေနာက္ပိုင္းသူ ဆံုးသြားေတာ့ အုပ္ဂူမွာ ခင္ဖဲ၀ါအျဖစ္ ကမၸည္းထိုးျခင္း ခံလိုက္ရရွာတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕က ေမးၾကတယ္။
 
`ခင္စက္ေမဆိုတာ မဖဲ၀ါလား၊ ဒါဆို နႏၵာေဒ၀ီကေရာ ... မဖဲ၀ါနဲ႔ ခင္စက္ေမ ဘယ္လို ပတ္သက္လဲ´
ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြပါ။ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းတစ္ခုလည္း ရွိပါေသးတယ္။`မဖဲ၀ါဆိုတာ ဘယ္ေခတ္က စေပၚတာလဲ´ တဲ့။က်ေနာ့္အေျဖကို မေပးေသးပဲ ေမးခြန္း၂ခုကို တစ္ဆက္တည္း ေဖာ္ျပရတာက အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အဲဒီ ၂ခုဟာ ဆက္စပ္ေနလို႔မို႔ပါ။
ေနာက္က ေမးခြန္းကို အရင္ေျဖပါ့မယ္။
 
မဖဲ၀ါေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ကာလနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၀ိ၀ါဒကြဲစရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေနပါတယ္။ ပါးစပ္ရာဇ၀င္အဆိုအရ ပုဂံအပ်က္ - ပင္းယေခတ္ ေလာက္ကလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ မဖဲ၀ါစာအုပ္ေရးျဖစ္ခဲ့ေစေအာင္ အဓိက အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းေပးသူျဖစ္တဲ့ မိတ္ေဆြ သုဘရာဇာႀကီးဆီမွာ ရွိတဲ့ ပုရပိုဒ္ေဟာင္းကေလးမွာေတာ့ အင္း၀ေခတ္ေနာက္ပိုင္းက်မွ သုသာန္ေစာင့္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ မဖဲ၀ါနာမည္ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။(အဲဒီ ပုရပိုဒ္အေၾကာင္းနဲ႔ မိတ္ေဆြသုဘရာဇာႀကီးအေၾကာင္း မဖဲ၀ါစာအုပ္က်ေနာ္ေရးျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေနာက္ပိုင္းမွာ သပ္သပ္ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ တရွည္တလ်ားေျပာရမွာမို႔ပါ)
 
ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီလို နတ္စိမ္းေတြရဲ႕ အေၾကာင္းဟာ အေထာက္အထား အျပည့္အစံုရွာဖို႔ အေတာ္ခက္ပါတယ္။ ဒါက လူေတြရဲ႕ ပါးစပ္ရာဇ၀င္မွာသာ တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္နားနဲ ျပန္႔ပြားတတ္တာကိုး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဖဲ၀ါေပၚေပါက္လာျခင္းဟာ အနည္းဆံုး ႏွစ္ ၃၀၀ ေက်ာ္၀န္းက်င္  ရွိၿပီလို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ ေရွ႕ပိုင္းမွာ ေရးထားခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းကို ဆက္ေျဖပါ့မယ္။
`ခင္စက္ေမဟာ မဖဲ၀ါနဲ႔ ဘယ္လို ပတ္သက္သလဲ´ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပါ။ လက္ရွိ မဖဲ၀ါဟာ ခင္စက္ေမျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဖဲ၀ါေပါ့ေလ။
ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ ရွင္းျပပါ့မယ္။
 
ဒီေလာက္ႏွစ္ေတြၾကာမွေတာ့လဲ မူလမဖဲ၀ါ (နႏၵာေဒ၀ီ) ဟာ လြတ္ကၽြတ္ၿပီေပါ့။ အင္မတန္အစြမ္းထက္တဲ့ နတ္၀င္သည္တစ္ေယာက္ကို က်ေနာ္ဆံုခဲ့ဖူးပါတယ္။ မဖဲ၀ါနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္သူလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ (တကယ္ေတာ့ နတ္၀င္သည္ဆိုတာ Medium ပါပဲ။ သူ႔အစြမ္းထက္မႈအလိုက္ ျမင္အပ္ မျမင္အပ္တဲ့ ေလာကအလံုးကို ဆက္သြယ္လို႔ ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္) သူ႔ေျပာျပခ်က္အရေတာ့ မူလ မဖဲ၀ါျဖစ္တဲ့ နႏၵာေဒ၀ီဟာ အာကာသစိုး ဆိုလား ျဖစ္သြားၿပီဆိုပါတယ္။ ပရေလာကမွာလဲ အဆင့္တက္သြားတာမ်ဳိး ရွိသတဲ့။ သူ႔ကို ရည္စူးၿပီး အလွဴဒါနျပဳၾကတာမ်ဳိး၊ အမွ်ေ၀တာမ်ဳိးဆို သူတို႔လည္း Promotion တက္သြားႏိုင္တယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕။
 
ဒါေပမဲ့ မဖဲ၀ါဆိုတဲ့ နာမည္ခံယူထားသူကေတာ့ ရွိေနၿမဲ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ဒါဟာ ဘြဲ႕တစ္ခုလိုျဖစ္ေနတယ္။ဒီအတြက္ ဥပမာျပစရာလည္း ရွိပါတယ္။ ပုဏၰကတိုက္တယ္တို႔ အာဠာ၀ကစီးတယ္တို႔ ခုထက္ထိ ၾကားဖူးၾကဦးမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ မူလ ပုဏၰကတို႔ အာဠာ၀ကတို႔ေတြကေတာ့ ဘုရားရွင္ေတာ္လက္ထက္မွာထဲက သံသရာက လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကို ေရွးရႈကုန္ၾကပါၿပီ။ အခုဆက္ရွိေနတာေတြက မူလ ဘြဲ႕နာမကို ခံယူထားသူေတြသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။မဖဲ၀ါလည္း ဒီလိုပဲျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ လက္ရွမဖဲ
 
မဖဲ၀ါရဲ႕ အလုပ္က သုသာန္ေတြကို ေစာင့္ၾကပ္တာပါ။ သုသာန္ေတြမွာပဲ သူေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အင္မတန္ဆိုးရြားတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာမွ ရပ္ထဲရြာထဲ သူ၀င္သတဲ့။ အဲဒီလို ရြာထဲ ၀င္တဲ့အခါ ညဘက္ေတြမွာ သူ၀င္ေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအခါ ေခြးေတြ အရမ္းေဟာင္တယ္။ သံရွည္ႀကီးေတြဆြဲၿပီး အသည္းယားေလာက္ေအာင္ အူၾကတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။
 
နတ္ပြဲတစ္ခုမွာ မဖဲ၀ါ ၀င္လာတာကိုေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳဘူးပါတယ္။ ဒီ့ေနာက္ဆက္တင္မယ့္ က်ေနာ္ႏွင့္ မဖဲ၀ါ - ၃ မွာ အဲဒီအေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။
 
ညဘက္ မဖဲ၀ါ၀င္လို႔မို႔ ေခြးေတြအူတဲ့အခါ အဲဒီေခြးကို မေအာ္ရဘူး၊ မေငါက္ရဘူးလို႔ အဆိုရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ေတာေတြဘာေတြ ၀င္ရင္ နာမည္ မေခၚရဘူးဆိုတဲ့ အယူမ်ဳိးနဲ႔ ဆင္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေတာ၀င္တဲ့အခါ အခ်င္းခ်င္းနာမည္ေခၚလို႔ ကိုယ့္နာမည္ သိသြားရင္ နာနာဘ၀ေတြက လိုက္ေခၚတတ္သတဲ့။ အဲဒီအခါ ကိုယ္က ထူးမိရင္ ကိုယ္နဲ႔သူ ေနရာလဲခံရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာထဲမွာဆို နာမည္ေခၚရင္ ေအးတို႔ ဟုတ္ကဲ့တို႔ မထူးပဲ `၀ူး´ လို႔ ထူးၾကတယ္လို႔လဲ ၾကားဖူးပါတယ္။ အခု မဖဲ၀ါနဲ႔ပတ္သက္ရင္လဲ ညဘက္အိမ္ေရွ႕ ေခြးေတြ ေဟာင္တဲ့အခါ ေငါက္မိရင္ သူ႔စက္ကြင္းေအာက္ေရာက္သြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ နံနက္ပိုင္းမွာ အေခါင္းႀကီးတစ္လံုး အိမ္ေရွ႕လာခ်ထားတာ ေတြ႕ရတယ္လို႔ အဆိုရွိပါတယ္။(မၿပီးေသးပါ ... အျပင္ခဏထြက္သြားလို႔ ညမွ ဆက္ေရးပါ့မယ္။)

 [ ဒႆေက်ာ္စြာ ]


Credit- https://www.facebook.com/deaththekyawswar မဖဲ၀ါစာအုပ္ထြက္တုန္းကအေၾကာင္းေတြကို ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အခု မဖဲ၀ါစာအုပ္ပံုႏွိပ္စဥ္က အျဖစ္တစ္ခ်ဳိ႔ကို ေျပာျပခ်င္တယ္။

မဖဲ၀ါစာအုပ္ကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ထုတ္တာပါ။ ခုေန ေျပာရရင္ ရယ္စရာလည္း ေကာင္းပါရဲ႔။ မဖဲ၀ါရယ္၊ သစ္ေျခာက္ကုန္းရယ္၊ ပုဏၰကတိုက္တဲ့အိမ္ရယ္ သံုးအုပ္ကို ေရးၿပီးေတာ့ လိုက္ေရာင္းတာ ၀ယ္မဲ့သူ မရွိခဲ့ဘူးဗ်ာ။ ထုတ္ေပးမယ့္သူ မရွိတာေပါ့။ က်ေနာ့္ကံၾကမၼာပဲ ေျပာရမလား? က်ေနာ္ဟာ ပရိသတ္ႀကိဳက္ေအာင္ေရးတတ္ေပမဲ့ ထုတ္ေ၀သူ ႀကိဳက္ေအာင္မလုပ္တတ္ပါ။ က်ေနာ္လုပ္လိုက္ရင္ အၿမဲ အဆန္းေတြခ်ညး္ကိုး ေရွ႕႔မွာ ရွိႏွင့္မထားတာမ်ဳိးကို က်ေနာ္လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ထုတ္ေ၀သူအမ်ားစုက ေသခ်ာတာ၊ ေစ်းကြက္မွာ ျမင္ေနက်ျဖစ္တာမ်ဳိးကိုပဲ လိုခ်င္ၾကတယ္ေလ။ ထားပါေတာ့။အဲဒီတုန္းက အဲဒီစာအုပ္ေလး ၃အုပ္ခမ်ာ ထုတ္ေပးမဲ့သူမရွိေတာ့ တ၀ဲ၀ဲ တလည္လည္။ အစက တစ္အုပ္ ၃သိန္းရရင္ေရာင္းမယ္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ထစ္ေလွ်ာ့လာတယ္။ တစ္အုပ္တစ္သိန္း၊ သံုးအုပ္ေပါင္း ၃သိန္း။ ဒါလဲ မရျပန္ဘူး။ ဘာရမလဲ၊ စိတ္မာတဲ့ ဒႆကေလးပဲ၊ တစ္အုပ္ ၃ေသာင္းသာ ေပးပါေတာ့ဗ်ာ၊ လုပ္ၾကည့္တယ္။ အဲဒါလဲ မရျပန္ဘူး။ ဒီေတာ့ အလကားသာ ထုတ္ပါေတာ့။ က်ေနာ့္ကေလာင္နာမည္ေလး လူသိရင္ ၿပီးတာပဲ လုပ္တယ္။ မာနႀကီးပံုမ်ားေျပာပါတယ္ေလ။ ဒီေတာ့မွ ရွားရွားပါးပါး ထုတ္ေ၀သူေလးတစ္ေယာက္ေတြ႔ပါတယ္။ သူက စာမူေတြ ယူထားၾကည့္တယ္။ ေအး ငါၾကည့္ၾကည့္မယ္ကြာတဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္ ခမ်ာေပါ့ေလ။

ဒါေပမဲ့ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္အၾကာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးနဲ႔ သူ႔ဆီသြားေတာ့ ဘာေျပာတယ္ မွတ္သလဲ?
`မင္းစာမူေတြ ျမန္ျမန္ျပန္ယူသြားပါေတာ့ကြာ´
တဲ့။ က်ေနာ္ အံ့ၾသသြားတယ္။
`ဟာ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ခညာ´
ေပါ့။ ေျမႀကီးဆီ မ်က္ႏွာျပဳ၊ ေခါင္းက ငိုက္စိုက္။ အ၀ိစိက်မတတ္ က်ဆင္းေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ အသက္ဆံုးခါနီးလူမမာလို အသံကေလးယဲ့ယဲ့ ေမးလိုက္မိတယ္။
`ဟာ မင္းစာမူ ငါ့အိမ္ေရာက္ကတည္းကကြာ၊ ဘာျဖစ္မွန္းမသိဘူး အိမ္ကကေလးေတြဆိုတာ ငိုလိုက္ၾကတာ အရမ္း၊ မင္းစာမူေတြက သရဲမ်ား ပူးေနသလား ထင္ရတယ္၊ မင္းကလဲ ဒီစာမူေတြကို သုသာန္ထဲက ဇရပ္မွာ ေရးခဲ့တာဆို´
တဲ့။ အမွန္တိုင္း၀န္ခံရရင္ေတာ့ အဲဒီစာမူေတြကို သုဘရာဇာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႔အိမ္မွာ ကပ္ေနတုန္းကတစ္၀က္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ခုမွာ တစ္၀က္ေရးခဲ့တာပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေနာက္မွ က်ေနာ္ ေရးျပပါဦးမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ၾကည့္ရတာ ဟို ထုတ္ေ၀သူက မထုတ္ခ်င္လို႔ တမင္ရမယ္ရွာတာနဲ႔ တူပါရဲ႔။

က်ေနာ့္မွာ စာမူေလး ၃ခုပိုက္ၿပီး ငိုမဲ့မဲ့ေလးနဲ႔ သူ႔အိမ္က ျပန္လာခဲ့ရတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ကို လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ျဖစ္လာေစမဲ့ စာအုပ္ေတြေနာ္။ သုသာန္ေစာင့္မဖဲ၀ါ၊ သစ္ေျခာက္ကုန္း နဲ႔ ပုဏၰကတိုက္တဲ့အိမ္။ ဒါေပမ့ဲ့ အဲဒီတုန္းကေတာ့ အဲဒီလို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာပါ။

အဲဒီကာလေတြတုန္းက က်ေနာ္ပိုင္တဲ့ ကုမၸဏီပ်က္၊ စီးပြားလည္း ပ်က္ ၊ က်ေနာ္လည္း ဘ၀ပ်က္ေနခ်ိန္ပါ။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ ရန္ကုန္မွာ ေနတာ မဟုတ္ပါ။ စာမူလည္း (အလကားေပးတာေတာင္) ထုတ္ေပးမဲ့သူ မရွိတဲ့ေနာက္ နယ္ျပန္ရေကာင္းမလား က်ေနာ္စဥ္းစားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ အေမတို႔ကို သြားႏႈတ္ဆက္ဦးမယ္ဆိုၿပီး မိဘအိမ္၀င္ပါတယ္။

က်ေနာ့္မ်က္ႏွာထားဟာ အဲဒီတုန္းက ေတာ္ေတာ့ကို ဆိုးဆိုးရြားရြားပ်က္ယြင္းေနသလား? က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ေတာင္ မရိပ္မိခဲ့ပါဘူး။ ေမေမကေတာ့ မိခင္ေမတၱာပဲလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ က်ေနာ့္ျမင္ျမင္ခ်င္းရိပ္မိတယ္။
`သားဘာျဖစ္ေနတာလဲ´
တဲ့။ က်ေနာ္မေျပာဘူး။ ေမေမက အတင္းေမးတယ္။ ေနာက္ဆံုး မေနႏိုင္ေတာ့တဲ့ က်ေနာ္ မ်က္ရည္အ၀ဲသားနဲ႔ ေမေမ့ဆီမွာ ဖြင့္ထုတ္ေျပာျပလိုက္မိပါေတာ့တယ္။ ေမေမက က်ေနာ့္မ်က္ႏွာကို ေငး ... ၿပီး နားေထာင္ေနတယ္။ တစ္ခ်က္ကေလးမွ စကားျဖတ္၀င္မေျပာဘူး။ က်ေနာ္ေျပာလို႔ ဆံုးသြားေတာ့မွ သူ႔ေအာက္ႏႈတ္သူ တင္းတင္းကိုက္။ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ မ်က္ႏွာေပးေမာ့ေမာ့နဲ႔ က်ေနာ့္ကို ေျပာလာတယ္။

`ေရာ့ ငါ့သား အေမ့လက္ေကာက္ယူသြား´
တဲ့။ လက္ေကာက္၀တ္မွာ သူ၀တ္ထားတဲ့ ေရွးလက္ေကာက္ကို ခၽြတ္ေပးေနတဲ့ ေမေမ့ကိုၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ အံ့ၾသသြားတယ္။ အဲဒါက သူ႔အေမ (က်ေနာ့္အဘြား) ဆီက အေမြရထားတဲ့ လက္ေကာက္ပါ။ အေဖ့မွာ ဘယ္ေလာက္ပိုက္ဆံလိုလို အေမ မေပးခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္ကိုေတာ့ မေတာင္းပဲ သူေပးခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ျငင္းေပမဲ့ မိခင္ေမတၱာမို႔ မလြန္ဆန္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေမသာ မကူညီရင္ က်ေနာ္လည္း မိတ္ေဆြ သုဘရာဇာႀကီးေနာက္လုိက္ၿပီး သုဘရာဇာကေလးျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘုန္းႀကီးပဲ ၀တ္ရင္၀တ္ ... အခုလို နာမည္ေက်ာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ရဖို႔ လမ္းစလံုး၀မရွိတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက ေမေမ့ လက္ေကာက္ကေလးေရာင္းၿပီး က်ေနာ္မဖဲ၀ါစာအုပ္ထုတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေျပာျပခ်င္တာက ဒီလို ထုတ္ဖို႔ မဖဲ၀ါစာအုပ္ပံုႏွိပ္တုန္းက အေၾကာင္းေလးပါ။ (လိုရင္းက အခုမွ လာပါေတာ့တယ္။ စာေရးဆရာဆိုေတာ့ စကားလက္တံက နည္းနည္းေတာ့ ရွည္မိသေပါ့။ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူၾကပါဗ်ာ)

မဖဲ၀ါစာအုပ္ကို ပံုႏွိပ္ေတာ့ ဟန္နီ (စန္းမြန္ေအာင္) ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက သူ႔ပံုႏွိပ္တိုက္မွာ အလကား ပံုႏွိပ္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူပံုႏွိပ္တိုက္က အတြင္းလို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ေခၚၾကတဲ့ စာအုပိအတြင္းသားေတြကိုပဲ ပံုႏွိပ္ႏိုင္တယ္။ အဖံုးကိုေတာ့ သပ္သပ္ တစ္ေနရာမွာ ပံုႏွိပ္ရတာေပါ့။ အဖံုးကို ပံုႏွိပ္ျဖစ္တဲ့တိုက္က ေရႊနဂါးဆိုတဲ့ ပံုႏွိပ္တိုက္။

ညဘက္ႀကီး ပံုႏွိပ္ျဖစ္တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီေန႔က လျပည့္ေန႔ည။

ညေနပိုင္းကတည္းက က်ေနာ္ အဖံုးပံုႏွိပ္ဖို႔ စကၠဴေတြ ဖလင္ေတြ ပံုႏွိပ္စက္ဆီ ပို႔ေပးထားၿပီမို႔ ေအးေအးလူလူပဲ။ အိမ္ျပန္ၿပီး အိပ္ေနတယ္။ က်ေနာ္က တစ္ခါတစ္ေလ ညေနပိုင္းအိပ္တတ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ညေနပိုင္းတင္မဟုတ္ပါဘူး။ ေန႔ပိုင္း တစ္ခ်ိန္လံုးအိပ္ခ်င္ အိပ္ေနတတ္တာ။ ညဘက္လူေခ်တိတ္ခ်ိန္ေရာက္မွ စာထေရးတယ္ေလ။

အဲဒီေန႔ကလဲ ညေနပိုင္း အိပ္ေနတုန္း ေမွးေမွး ေမွးေမွးနဲ႔ အိပ္ေမာက်ရံုရွိေသး။ အိပ္မက္လိုလို မက္တယ္။
`ေဟ့ေကာင္ ထစမ္း ထစမ္း´
တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ ဘယ္သူမွမရွိဘူး။ က်ေနာ္က သာေကတက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕႔အိမ္ခန္းမွာတည္းေနတာ။ သူက ညဘက္က်မွ အလုပ္ကျပန္လာတတ္တဲ့ေကာင္။
ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကို ေခၚတာကလဲ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ကိုယ့္ထက္ႀကီးကဲတဲ့ သူတစ္ေယာက္က က်ေနာ့္ကို ေခၚသလို အသံမ်ဳိး။.

အဲဒီအသံေၾကာင့္ က်ေနာ္လန္႔ႏို္းလာခ်ိန္မွာ ဟုိဘက္ ကပ္ရက္အခန္းက ေကာင္မေလးလာေျပာပါတယ္။
`အစ္ကိုေရ အစ္ကို႔ဆီ ဖုန္းလာေနတယ္´
တဲ့။ ကပ်ာကယာ အ၀တ္အစား ေကာက္စြပ္၊ ဖုန္းသြားကိုင္ေတာ့ ပံုႏွိပ္တုိက္က ...။
`အဖံုးပံုႏွိပ္လို႔ မရလို႔ လာခဲ့ပါဦး´
တဲ့။ က်ေနာ္အရင္ကလည္း စာအုပ္ေတြလုပ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဒီလိုမ်ုဳိး တစ္ခါမွ မႀကံဳခဲ့ဘူးပါ။ ဖုန္းဆက္သူရဲ႕ အသံကလည္း တစ္ခုခု သိသိသာသာ တုန္လႈပ္ေနဟန္အတိုင္းသား။ ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲ သိခ်င္စိတ္နဲ႔ ပံုႏွိပ္တိုက္ဆီ ညတြင္းခ်င္း က်ေနာ္ေျပးတယ္။

ဟိုေရာက္ေတာ့ စက္အဖြဲ႔သားေတြအားလံုး ေျခာက္ျခား တုန္ယင္ေနၾကဟန္ ကိုယ္စီနဲ႔။
`က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ား အဖံုးကို ရိုက္ေနတာ အႀကိမ္ႀကိမ္ရွိၿပီ၊ ဘယ္လိုမွ မေအာင္ျမင္ဘူးဗ်ာ´
တဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ ... က်ေနာ္ေမးေတာ့ ရွင္းျပတယ္။
`ေဟာ့ဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ရိုက္ထားတာေတြ၊ တျခားပံုတြ ဘာရိုက္ရိုက္ အဆင္ေျပတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မဖဲ၀ါအဖံုးက ရိုက္ရင္ ပံုမထင္ဘူး။ ေနာက္တစ္ေခါက္ထပ္ရိုက္ စက္ဂ်မ္းျဖစ္သြားတယ္၊ ေနာက္ မင္က ျဖစ္ရတာနဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနေတာ့ လန္႔လာၿပီး ခင္ဗ်ားဆီ ဖုန္းဆက္လိုက္တာ´
တဲ့။ ပံုေလးတစ္ပံုရိုက္လို႔ မရတာနဲ႔ သူတို႔ လန္႔သြားေလာက္စရာေတာ့ အေၾကာင္းမျမင္ပါဘူး။ စက္ခၽြတ္ယြင္းမႈဆိုတာက တစ္ခါတစ္ေလ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ေနက်ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ခါေတာ့ သူတို႔ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို လန္႔ေနၾကတယ္။ မဖဲ၀ါနဲ႔မ်ား ပတ္သက္ေနမလား။

ဖလင္ပံုကိုေထာင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္ေတာင္ ေသြးေၾကာေတြထဲအထိ စိမ့္ကနဲ ျဖစ္သြားရပါတယ္။ နကၠတစ္လို႔ ေခၚၾကတဲ့ ကာလာေျပာင္းျပန္ေပၚတဲ့ ဖလင္မ်ဳိးပါ။ အဲဒီ ဖလင္မွာ ၾကည့္တဲ့အခါ မဖဲ၀ါက တကယ္အသက္ရွိေနသလို ထင္ရတယ္။ မ်က္လံုးေတြတစ္ဖ်ပ္ဖ်ပ္။ တည့္တည့္ စူးစူးရဲရဲၾကည့္ရင္း ျပင္းထန္တဲ အျပစ္ဒါဏ္တစ္ခုခု ေပးေတာ့မလို အသြင္နဲ႔။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ စူးစူးရွရွ ထိုးေဟာင္လိုက္တဲ့ ေခြးေဟာင္သံေတြ ၾကားလိုက္ရတယ္။

`ဟာ ဒီေနရာမွာ ေခြးေတြ မ်ားလွေခ်လား´
က်ေနာ္ရိုက္တဲ့ ပံုႏွိပ္တိုက္နားမွာ အရင္က ေခြးတစ္ေကာင္တစ္ၿမီးမွ မျမင္မိသေလာက္ပါ။ ခုမွ ဆန္းေနတာနဲ႔ က်ေနာ္မွတ္ခ်က္ခ်မိေတာ့ သူတို႔က စိတ္မသက္မသာ ေျပာလာတယ္။
`အဲဒါေၾကာင့္ေပါ့´
တဲ့။ ေခြးေတြကပဲ က်ေနာ္တို႔ကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေနတဲ့အလား။ စူးစူးရြားရြား ထိုးေဟာင္ေနၾကတာ။ ၿပီးေတာ့ သံရွည္ႀကီးေတြ ဆြဲၿပီး အူလိုက္ၾကေသး။ ဘာလို႔လဲ သူတို႔ တစ္စံုတစ္ခုကိုမ်ား ျမင္ေနၾကသလား။ က်ေနာ္တို႔ မဖဲ၀ါပံုႏွိပ္ေနတဲ့ ပံုႏွိပ္တုိက္နားမွာ တစ္စံုတစ္ခုမ်ား ေရာက္ရွိေနသလား?

ေတြးမိရင္း က်ေနာ္ေတာင္လန္႔လာပါတယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ လြဲေခ်ာ္ေနျပီထင္တယ္။ စိတ္က ခ်က္ခ်င္း မဖဲ၀ါဆီ ေမတၱာပို႔တယ္။ သူ႔အေၾကာင္းေရးလို႔ေတာင္ ရေသးတာပဲ။ ပံုႏွိပ္ေတာ့မွ ဘာမ်ားျဖစ္ေနရတာလဲ?

အမွားအယြင္း တစ္ခုခုမ်ား ရွိသလားလို႔ က်ေနာ္ ဟိုဟိုဒီဒီ ေ၀ွ႔ၾကည့္တဲ့အခါ ပံုႏွိပ္တိုက္ တစ္ေနရာမွာ ခံုတစ္လံုးေပၚ အထုပ္လုိက္ေလး တင္ထားတာ တစ္ခုကို သြားသတိျပဳမိလိုက္တယ္။ ၀က္ေခါင္းသုတ္ ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အနားမွာလဲ အရက္တစ္ပုလင္း။ ပံုႏွိပ္စက္ကလူေတြ ေသာက္စားၾကတာ ေနမွာ။

သူတို႔ဘက္ျပန္လွည့္ၿပီး က်ေနာ္ ေမးလိုက္မိတယ္။
`ခင္ဗ်ားတို႔ ၀က္သားစားထားၾကသလား´
ဆိုေတာ့ ေခါင္းညိတ္ၾကတယ္။ အရက္လည္းေသာက္ထားၾကပံုပဲ။ သတိျပဳမိတဲ့အခါ အရက္နံ႔ေထာင္းကနဲရလိုက္တယ္။

`ဒီလိုလုပ္ပါ၊ ၀က္သားစားမထားတဲ့၊ အရက္ေသာက္မထားတဲ့ သူမရွိေတာ့ဘူးလားဗ်ာ´
ဆိုေတာ့ စက္ဆရာေတြထဲက တစ္ေယာက္ထြက္လာတယ္။ က်ေနာ္သူ႔ကိုသိတယ္၊ သူက အေသာက္အစားေတာ္ေတာ္ကင္းတဲ့သူ။
`ခင္ဗ်ား ရိုက္ၾကည့္ေပးပါလား´
လို႔ က်ေနာ္ ေမတၱာရပ္ခံေတာ့ က်န္သူေတြက ေမးၾကတယ္။
`ဘာလို႔လဲ မဖဲ၀ါက အရက္ေသာက္တာ ၀က္သားစားတာ မႀကိဳက္ဘူးလား´တဲ့။
`က်ေနာ္ အဲဒါေတာ့ အတိအက် မစံုစမ္းရေသးဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာ နတ္စိမ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ၀က္သားစားတာ မႀကိဳက္တာ အမွန္ပဲ´

ဆန္းတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမလား။ က်န္တဲ့သူေတြ အကုန္ဖယ္။ ၀က္သားထုတ္နဲ႔ အရက္ကိုလည္း အခန္းထဲက ထုတ္လိုက္ၿပီး ဆက္ရိုက္တဲ့ အခါ သူတို႔ေျပာတဲ့ ဘာျပႆနာမွ ဆက္မေတြ႔ရေတာ့ျခငး္ပါပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ၀က္သားထုတ္ကို အခန္းထဲက ထုတ္လိုက္တာနဲ႔ ေခြးေတြ စူးစူးရြားရြား ထိုးေဟာင္ေနၾကတာ ရပ္သြားတဲ့အေၾကာင္းပါ။

ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ လမ္းေပၚထြက္ၾကည့္ၾကတယ္။ ညဥ့္နက္ခ်ိန္မို႔ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္းလို႔ လင္းလို႔။ မာက်ဴရီ မီးတိုင္ရဲ႕ အလင္းေအာက္မွာ အားလံုး ၿငိမ္သက္လို႔။ ေခြးအူသံေတြသာ ၾကားခဲ့တာ။ အူတဲ့ ေခြးေတြကို မျမင္မိဘူး။ အေ၀းတစ္ေနရာကပဲ အူၾကတာလား? အခုမွ ေရွာင္ထြက္သြားၾကတာလား? ဥာဏ္မမီႏိုင္ခဲ့ပါ။

အဲဒီညက အဲဒီတစ္ေယာက္ (၀က္သားမစား၊ အရက္ေသာက္မထား) တဲ့ သူရဲ႔ အကူအညီနဲ႔မွ က်ေနာ္ မဖဲ၀ါအဖံုးကို ရိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ တျခားသူေတြက စားေသာက္ထားၾကတာမို႔ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ စက္ဆရာတစ္ပိုင္း ၀င္လုပ္အားေပးခဲ့ရတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဖဲ၀ါနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ပံုမွန္အတိုင္း မဟုတ္ခဲ့တာကေတာ့ က်ိန္းေသပါပဲ။

ေနာက္ႀကံဳရင္ မဖဲ၀ါအေၾကာင္း ဆက္ေျပာျပစရာေတြ ရွိပါေသးတယ္။

ဒႆေက်ာ္စြာ

Credit- https://www.facebook.com/deaththekyawswar



Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...