~~~~~~~~~~~~~~~~
အမွတ္ရမဳွသညာတရားတုိ႔၏ မတည္ၿမဲမွဳ၊ ဆင္းရဲရမွဳ ႏွင့္ အစိုးမရမွဳ
--------------------------
(၁၄)
ယာ ကာစိ သညာ
အတီတာ နာဂတ ပစၥဳပၸႏၷာ
အဇၩတၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ
ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ
ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ ၀ါ
ယာ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ
သဗၺာသညာ "ေနတံ မမ ေနေသာဟမသၼိ
န ေမေသာအတၱာ" တိ ဧ၀ေမတံ
ယထာဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ
(၁၄)
ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ -
- လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊ လာလတၱံ႔ေသာအနာဂတ္ကာလ၊ ယခုမ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ ျဖစ္ေသာ အၾကင္အလံုးစံုေသာ
သညာတရားသည္ လည္းေကာင္း၊
- မိမိ အတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ သညာသည္ လည္းေကာင္း၊
- အပသႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ သညာသည္လည္းေကာင္း၊
- ၾကမ္းတမ္းေသာ သညာသည္လည္းေကာင္း၊
- သိမ္ေမြ႕ေသာ သညာသည္လည္းေကာင္း၊
- ယုတ္ညံ့ေသာ သညာသည္လည္းေကာင္း၊
- ျမင့္ျမတ္ေသာ သညာသည္ လည္းေကာင္း၊
- အၾကင္အေ၀း၌ျဖစ္ေသာ သညာသည္လည္းေကာင္း၊
- အၾကင္အနီး၌ျဖစ္ေသာ သညာသည္ လည္းေကာင္း
သညာမ်ားေထြ ရွိၾကေလ၏။
ခပ္သိမ္းဥႆံု အလံုးစံုေသာ ထိုသညာ ဟူသမွ်သည္
- "ငါပုိင္ဥစၥာမဟုတ္၊
- ထိုသညာအေပါင္းသည္ ငါျဖစ္၍ ေနသည္မဟုတ္၊
- ထိုသညာအေပါင္းသည္ အလုိသုိ႔လိုက္ေသာ အတၱမဟုတ္"ဤသို႔ ဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးေသာနည္းျဖင့္ ထို ခပ္သိမ္းဥႆံု သညာဟူသမွ် အလံုးစံုကို မေဘာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း ႐ုပ္ခဲ၊ နာမ္ခဲ ၿဖိဳခြဲ ေဖာက္ထြင္း ၀ိပႆနာညဏ္အလင္းျဖင့္ ႐ႈဆင္ျခင္အပ္၏။
(14)
Anattalakkhana-sutta - 14
~~~~~~~~~~~~~~~~
Therefore, Bhikkhus, whatever perception there is, be it past,
future or present,
Inward or outward,
Gross or subtle,
Low or lofty,
Far or near,
Perception of all kinds, should be as regarded as they really are, by right wisdom, “This is not mine, this I am not, this is not the self for me.”
By :
Post a Comment
Blogger Facebook DisqusComment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။