Ads (728x90)

by Dhammavira Ashin on Wednesday, 31 October 2012 at 22:13 ·
(အေနာ္ရထာမတိုင္မီကာလ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္)
ေအဒီ(၁၀၀-မွ- ၈၀၀)ခုအထိ ထြန္းကားခဲ႔ေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔၏ `သေရေခတၱရာၿမိဳ႕
ေဟာင္းေဒသ´  မြန္လူမ်ိဳးတို႔၏ `ရာမညတိုင္းတြင္ပါ၀င္ေသာ
 ေကလာသေတာင္ႏွင့္ သထံုေဒသ´ႏွင့္ `ရခိုင္´ေဒသ ဟူေသာ ေဒသသံုးခုမွာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အစဆံုးေသာ သာသနာေတာ္ထြန္းကားျပန္႔ပြားရာေနရာေဒသမ်ာ
းျဖစ္ႀကပါတယ္။
          ျမိဳ႕ရြာမ်ား အတည္တက်တည္ေဆာက္ကာေနထိုင္ႀကေသာ လူမ်ိဳးတို႔တြင္
` ပ်ဴ´ လူမ်ိဳးတို႔လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္အေစာဆံုးေသာ လူမ်ိဳးမ်ားအျဖစ္ပါ၀င္ေပသည္။
ယင္းပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔၏နယ္ေျမသည္-
          (က) ဗိႆႏိုးေဒသ (ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕အနီး)
          (ခ) ဟန္လင္းေဒသ
          (ဂ) သေရေခတၱရာေဒသတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။
 ေအဒီ-၄၀၀-စုတြင္ ဗိႆႏိုးသည္ ပ်က္စီး၍ ၊ သေရေခတၱရာသည္လည္း
 ေအဒီ-၈၀၀တြင္ပ်က္သုဥ္းခဲ့ေလသည္။
                             `ဗိႆႏိုး´
        ပ်ဴ တို႔၏ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္ေသာ ဗိႆႏိုး(ယခု ေတာင္တြင္းႀကီးနယ္)သည္
သေရေခတၱရာႏွင့္ဟန္လင္တတို႔ထက္ ေရွ႕က်ေသာ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေတာ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး
 ေအဒီ-၁၀၀-စုခန္႔တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး လယ္ယာအလုပ္ႏွင့္ ကူးသန္း
ေရာင္း၀ယ္ကုန္သြယ္မႈအလုပ္မ်ားကို လုပ္ကိုင္အသက္ေမြးၾကကာ
 အိႏၵိယမွေရာက္ရွိလာေသာ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ခဲ႔ႀကပါသည္။
          ဗိႆႏိုးျမိဳ႕ေတာ္သည္ AD.100,ခုႏွစ္ထက္ ေနာက္မက်ေသာ အခ်ိန္ကပင္
တည္ရွိခဲ့သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္ႀကပါသည္။(C.14,)ေရဒီယိုကာဗြန္
နည္းပညာျဖင့္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးရာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ (၁၉၀၀)က ရွိခဲ့သည္ဟု
အေျဖထြက္ပါတယ္။ မီးေသြးမ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ
ႏွစ္ေပါင္း (၁၉၀၀)ခန္႔ကဟုပင္ အေျဖထြက္ပါသည္။သို႔ရာတြင္ သမိုင္း
အေထာက္အထားမ်ားအရ ဗိႆႏိုးျမိဳ႕ေတာ္ကို စသည္တည္ေထာင္သူႏွင့္
 မည့္သည့္အေၾကာင္းမ်ားေႀကာင့္ပ်က္စီးရသည္ကို တိက်စြာ မသိရွိရပဲ
ခန္႔မွန္းသေဘာသာသိရွိရတာျဖစ္ပါသည္။
          ဗိႆႏိုးသားတို႔သည္ လယ္ယာလုပ္ကိုင္ျခင္း ကုန္သြယ္ျခင္းမ်ားအျပင္
ပန္းရံစေသာ ပန္းအတတ္ပညာ အိုးလုပ္ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ အထည္ရက္လုပ္ျခင္းမ်ား
ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳႀကပါတယ္။ထို႕အျပင္ စစ္ပညာကာကြယ္
ေရးပညာရပ္မ်ားကိုလည္း ကြ်မ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ၾကေၾကာင္းေလ့လာသိရွိရေပသည္။
          တိုင္းျပည္ကာကြယ္ေရးအတြက္ စုေပါင္းညီညႊတ္စြာေဆာင္ရြက္ၿပီး
ျမိဳ႕ေတာ္တြင္လည္း ႏွစ္ထပ္အေဆာက္အဦးမ်ား၊ ေက်ာင္း ကန္း ဘုရားေစ
တီမ်ားကို ထုထည္ႀကီးမားခိုင္ခံ့စြာတည္ေဆာက္ထားၾကပါသည္။
ဗိႆႏိုးရွိ ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ႀကသည့္အတြက္
ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အဆံုးအမေတာ္ကို ခံယူရသျဖင့္ ယဥ္ေက်းေသာ
လူးမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေႀကာင္း ပညာရွင္တို႔က တညီတညႊတ္တည္း လက္ခံထားႀကပါသည္။


                             `ဟန္လင္း´
        ဟန္လင္းျမိဳ႕(ယခု-ေရႊဘိုနယ္)AD-3,ရာစုခန္႔မွစ၍ စည္ပင္လာ
ေႀကာင္းသိရွိရသည္၊ ဟန္လင္းျမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေထာက္အေထာက္
မ်ားကို အတိအက်မသိရွိရေပ သမိုင္းအဆိုအရ ဟန္လင္းသည္ဗိႆႏိုးႏွင့္
ေခတ္ျပိဳင္ေသာ္လည္းေကာင္း သို႔မဟုတ္ မေရွ႕မေႏွာင္းေသာ္လည္းေကာင္း
ေပၚထြန္းခဲ့သသည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ယူဆႀကသည္။
          တခ်ိဳ႕ေသာပညာရွင္မ်ားကမူ သေရေခတၱရာပ်က္ၿပီးေနာ္ ပ်ဴ လူမ်ိဳး
တို႔သည္  ဟန္လင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားသည္လည္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာ
ဆိုၾကသည္။ ျမန္မာရာဇ၀င္မ်ားတြင္ ဟန္လင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍
အထူးတလည္ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိေပ။ ဟန္လင္းျမိဳ႕ေတာ္ပ်က္စီးျခင္းမွာ
ရန္သူမ်ား၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္သျဖင့္ ပ်က္စီးျခင္းမဟုတ္ပဲ သဘာ၀
ေဘးအႏၱာရာယ္တခုခုေႀကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းသာ ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။

                             `သေရခတၱရာ´
        သေရေခတၱရာ(AD.500-900)ေခတ္ကို တည္ေထာင္ေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳး
တို႔သည္လည္း အိႏၵိယျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ေျမာက္ပိုင္း အမရ၀တီဘတ္၊
ကိဥၥိပူရဘတ္စေသာေဒသတို႔ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရွိခဲ႔ဟန္ရွိၿပီး
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ စည္ပင္ျပန္႔ပြားရာေဒသမ်ားျဖစ္
ခဲ့ေႀကာင့္ႏွင့္ ဘာသာတရားကိုင္းရႈိင္းေႀကာင္းကို ေဘာေဘာႀကီးဘုရား၊ ဘဲဘဲ
ေလမ်က္ႏွာေစတီဘုရားမ်ားက သက္ေသခံလွ်က္ရွိပါသည္။
ပ်ဴဘာသာျဖင့္ေရးထိုးထားေသာ ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းမ်ားအရ
ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားျဖစ္ေႀကာင္းသိရွိရသည္။
တန္ေခတ္ တရုတ္မွတ္တမ္းမ်ားအရလည္းပ်ဴတို႕သည္ ဗုဒၶဘာသာ
ကိုကိုးကြယ္သူမ်ားျဖစ္ေႀကာင္းမွတ္တမ္းတင္ထားသည္ကိုေတြ႔ရွိရပါသည္။
          ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၂၆-ခုႏွစ္တြင္ ပါေမာကၡProfessor Duroisells Chars ၏
ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္း ေမွာ္ဇာခင္ဘကုန္းမွ တူးေဖာ္ရရွိေသာ
ေငြေခါင္းပြပလႅင္ႏွင့္ ေဗာဓိပလႅင္ၾကဳတ္တို႔တြင္ ပလႅင္၏ေဘးပတ္ပတ္လည္
ေလးမ်က္ႏွာတြင္ ဘုရားေလးဆူ၏ ပံုေတာ္ကို ရုပ္ၾကြထုလုပ္၍
ပလႅင္အဖံုးႏႈတ္ခမ္း၀တြင္ ´´ဗုဒၶေဂါဏာဂံု၊ ဗုဒၶကႆပ၊ ဗုဒၶေဂါတမ´´ဟူေသာ
 ဘုရားရွင္တို႔၏ ဘ႔ြဲေတာ္မ်ားကို ေအဒီ-၅၀၀-စုခန္႔က အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းသံုး
ပ်ဴ ဘာသာျဖင့္ကမၼည္ေရးထိုးထားပါသည္။ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၉၂-ခုနွစ္တြင္
သေရေခတၱရာျမိဳ႕ေဟာင္း၏ေတာင္ဘက္သေရေခတၱရာ(ျပည္)ေမွာ္ဇာအနီး
 ေမာင္းကန္ရြာမွတူးေဖာ္ရရွိေသာေရႊေပခ်ပ္-(၂၀၀)တြင္ အိႏၵိယျပည္ေတာင္ပိုင္း
ေရွ႕ေဟာင္း ေတလဂူ ကနာဋိအကၡရာျဖင့္ ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္
 ေကာက္ႏွတ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ `ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ´အစခ်ီေသာ
 သံုးဂါထားကို ေရႊေပလႊာတြင္ေရးထိုးထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။
ပါေမာကၡ ProfessorFrinot ကယင္းေရႊေပလႊာေပၚမွဗုဒၶေဒသနာေတာ္မ်ားသည္ AD.500,စုေခတ္သံုးကဒမၺအကၡရာမ်ားျဖစ္သည့္ဟုဆိုသည္။
၎က ယင္းအကၡရာကိုေထာက္ရႈ၍AD.500,စုမတိုင္မီကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
 ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ေရာက္ရွိေနျပီဟုခန္႔မွန္းၾကပါသည္။
          သေရေခတၱရာ၏ စီပြားေရးမွာ စိုက္ပ်ိဳုးေရးအျပင္ ဆည္ေျမာင္းေဖာက္လုပ္ျခင္း
နည္းပညာမ်ားကိုပါ ကြ်မ္းက်င္ႀကပါသည္။လက္မႈပညာႏွင့္ ဘာသာယဥ္ေက်းမႈမ်ား
မွာလည္း ဗိႆနိုးထက္ပို၍ တိုးတက္လာပါသည္။
          ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ထြန္းကားခဲ့ၿပီး ေက်ာက္ဆင္းတု၊ ေႀကးဆင္းတု
မ်ားကို ထုလုပ္၍ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ထိုဆင္းတု ထုလုပ္မႈပညာရပ္မ်ားမွာ
အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ ဂုတၱရ ႏွင့္ မထုရာအႏုပညာအရိပ္အေငြ႔မ်ားပါ၀င္ေနပါသည္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးအျဖစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း(၄၀၀)နီးပါးတည္ရွိခဲ့ေသာ
သေရေခတၱရာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးသည္ ခရစ္ႏွစ္ (၈၃၂)AD.832,တြင္
နန္းေစာတပ္မ်ား၏က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ရၿပီး
ပ်ဴလူမ်ိဳး(၃၀၀၀)ေက်ာ္ကိုလည္းစစ္သံု႔ပန္းအျဖစ္ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္
သြားႀကပါသည္။ထိုအခ်ိန္မွစ၍သေရေခတၱရာသည္ ပ်က္စီးသြားရေပသည္။

          သေရေခတၱရာပ်ဴတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာအေပၚယံုၾကည္မႈအေၾကာင္းကို AD.800,
ခန္႔က ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားေသာ တရုတ္မွတ္တမ္းမ်ား၌ ေတြ႔ရွိရေပသည္။
ယင္မွတ္တမ္းမွ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာမွတ္တမ္းကို ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါမည္။
          သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တံခါးေပါင္း ၁၂-ခုရွိၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္၏ေဒါင့္ေလးေဒါင့္
တြင္ တစ္ေဒါင့္လွ်င္ ဘုရားတစ္ဆူစီတည္ထားခဲ့ပါသည္။
ဘုရင္မင္းျမတ္စံျမန္းရာ နန္းေတာ္ေရွ႕တံခါး၀ကို မ်က္ႏွာမူ၍ ဥာဏ္ေတာ္-၁၀၀-
ျမင့္ေသာ ျဖဴေဖြးသည့္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ပါတယ္။
          အမႈအခင္းျဖစ္ၾကေသာအခါတြင္ ဘုရင္မင္းျမတ္က အမႈျဖစ္သူတို႔အား
ထိုရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ အေမႊးတိုင္မ်ား ထြန္းညွိပူေဇာ္ေစ
ၿပီး မိမိတို႔က်ဴးလြန္သည့္ ျပစ္မႈတို႔ကို ျပန္လည္သံုးသတ္ ဆင္ျခင္ေစျခင္းျဖင့္
 အမႈျဖစ္ေနၾကသူမ်ား မၾကာမီျပန္လည္၍ သင့္ျမတ္သြားေလ့ရွိၾကပါတယ္။
          တိုင္းျပည္ရပ္ရြာမ်ားအတြင္း၌လည္း ေဘးအႏ ၱရာယ္ကပ္ဆိုးမ်ား
ဆိုက္ေရာက္ေသာအခါတြင္ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕ေမွာက္တြင္
အေမႊးနံ႔သာ၊ပန္း ဆီမီးစသည္တို႔ကို ပူေဇာ္လႈဒါန္း၍ ျပည္သူ/သားတို႔ကို မင္းက်င့္

တရားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ပါမည္ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳရေလ့ရွိပါသည္။ထိုကဲ့သို႔ တရားႏွင့္
အညီ မင္းျပဳေသာအခါတြင္ ေဘးအႏ ၱရာယ္ကပ္ဆိုးမ်ား ေက်ာ္လႊားသြားပါသည္။
          ပ်ဴအရပ္ေဒသတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပါင္း(၁၀၀)မကရွိၿပီး၊ ထိုဘုန္း
ေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတိုင္းတြင္လည္း ေရႊ၊ေငြ စသည့္ရတနာတို႔ျဖင့္ စီျခယ္ကာ
ဟသၤာျပဒါးႏွင့္ေတာက္ပၾကည္လင္ေသာ အေရာင္မ်ားကိုသုတ္လိမ္းထားသည့္
တရားေဟာခန္းမမ်ားလည္းရွိပါၿပီး။ႀကမ္းျပင္မ်ားကို အနီေရာင္ပန္းပြင့္မ်ားထိုးထား
ေသာ ေကာ္ေဇာမ်ားခင္းထား၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၏ အမိုးမ်ားကို နန္းေတာ္အမိုး
ကဲ့သို႔ပင္ စဥ့္သုတ္ထားေသာ အုတ္ၾကြတ္အမိုးမ်ားကို မိုးထားပါသည္။

          ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ အသက္-၇-ႏွစ္အရြယ္သိုေရာက္လွ်င္ ေယာက်္ားေလး
မ်ားသာမက မိန္းကေလးမ်ားပါမက်န္ အားလံုး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔
သြားေရာက္ကာ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ ရွင္ျပဳ၊နာသကာ ဗုဒၶစာေပမ်ားကိုသင္
ၾကားရေၾကာင္း သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။
အသက္(၂၀)သို့ေရာက္လွ်င္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဆက္လက္ေနကာ ပရိယတၱိ၊
ပဋိပတၱိ စသည့္ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ တရားေတာ္မ်ားအတိုင္းလိုက္နာက်င္ႀကံ
သာသနာျပဳလိုလွ်င္ ဆက္လက္ျပဳႏိုင္ၿပီး မျပဳႏိုင္ပါက
လူထြက္သြားေလ့ရွိၾကပါသည္။
          ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ရသည္ကို အျမဲဂုဏ္ယူေလ့ရွိၿပီး ဓမၼေတးမ်ား
ကဗ်ာ လကၤာမ်ားကိုလည္း စပ္ဆိုသီကံုးေလ့ရွိပါသည္။ AD.800-802,ႏွစ္တြင္
ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈ ဂီတအဖြဲ႔သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံသို႔သြားေရာက္ ၊ထန္ဘုရင္၏ နန္ေတာ္တြင္
ဗုဒၶဘာသာ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုသီက်ဴးေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ႀကေႀကာင္း တရုတ္မွတ္တမ္းမ်ား၌
မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ ပ်ဴ လူမ်ိဳးတို႔၏ ေန႔စဥ္ဘ၀သည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာရဲ႔
တရားသျဖင့္အဆံုးအမႏွင့္အညီ ဗုဒၶအရိပ္ကို ခိုလႈံကာ မိမိတို႔၏ ဘ၀ကို ျငိမ္းခ်မ္း
စြာတန္ဘိုးရွိေအာင္ ျဖတ္တမ္းကုန္ဆံုေစခဲ့ၾကပါသည္။
          ယခုေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ `ဗိႆႏိုး´ `သေရခတၱရာ´ `ဟန္လင္း´ပ်ဴႏိုင္ငံေတာ္
တို႔သည္ ဗုဒၶသာသနာထြန္းကားရာ အရပ္ေဒသမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကသည္ႏွင့္ အညီ
ကိုယ္-နွတ္-စိတ္ ကံသံုးပါးစလံုး သိမ္ေမြ႕ယဥ္ေက်းၿပီး ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္
ပုဆိုးကဲ့သို႔ ျမဲျမံစြာလံုျခံဳမႈရွိၾက၍ လြန္စြာယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ၾကသည္။
အ၀တ္အစားမ်ားကိုလည္း ပိုးထည္အ၀တ္မ်ားကိုအသက္သတ္ျခင္းမွ
ေရွာင္ႀကဥ္ေသာအားျခင့္ မ၀တ္ၾကပဲ လက္ပံမႈိ႕မွရေသာ ခ်ည္သားအ၀တ္အစား
မ်ားကိုသာ ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိၾကၿပီး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႔ဆံုသည့္အခါတြင္
လက္ႏွစ္ဖက္ကို ယွက္ကာ အရိုအေသေပးကာ ေလးေလးစားစာ
တန္ဘိုးထား ဆက္ဆံေလ့ရွိေႀကာင္းသိရွိရပါသည္။
ထို႔အျပင္ စည္းကမ္းလိုက္နာေသ၀ပ္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ တရားဥပေဒကို
ေလးစားၾကေၾကာင္းလည္းသိရွိရေပသည္။
          တရုတ္တို႔၏ ေခတ္ျပိဳင္မွတ္တမ္းတြင္ ပ်ဴတို႔သည္ စံျပဳထိုက္သူမ်ား
ျဖစ္ၾကေၾကာင္းႏွင့္ တရားဥပေဒသည္လည္း စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းကို ျပဳျပင္လာ
ေအာင္ ေထရ၀ါဒတရားေတာ္အားအေျခခံကာ ေရးဆြဲထားသျခင့္ အလြန္
ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴးေရးသားထားပါသည္။
          ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာအေႀကာင္းအရာတို႔သည္ကား ပုဂံေခတ္မတိုင္မီ ပ်ဴႏိုင္ငံ
ေတာ္အတြင္းထြန္းကားခဲ့ေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အေျခအေနကို
သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ တင္ျပထားျခင္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္….။      ။

                (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
 ဓမၼေစတီဆရာေတာ္၏ မဟာဘြဲ႔ယူစာတမ္းအား အထူးကိုးကားပါသည္။
        ကိုယ့္အက်ိဳး၊ သူ႕အက်ိဳး သည္ပိုးႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
        ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ (ေခတၱ-သီရိလကၤာႏိုင္ငံ)
နိဂံုးပိုင္းအား စာေမးပြဲၿပီးမွ သာလွ်င္ ဆက္လက္ေရးသားေျဖျပပါမည္…………..။
        E-mail;ashintejaniyadhammavira@gmail.com

Share

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...