Ads (728x90)


-


****************************************************************
.
►► က်မ္းစာ ၂ခု အယူအဆအခ်ိဳ ့အရ ႏိႈင္းယွဥ္ေဖာ္ျပေပးရံုမွ်ပါ
.
နံပါတ္ (၁)
အစၥလာမ္ဘာသာအရ မိဘျဖစ္သူက သားသမီး မ်ားကို အေမြခြဲေ၀တဲ့အခါ
ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္က မိန္းခေလးတစ္ေယာက္ရဲ ့ ရပိုင္ခြင့္ ေ၀စု
ေ၀ပံု၏ ၂ဆ ကိုရရွိျပီး ၊ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္က ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္
၏ ရပိုင္ခြင့္ေ၀စုေ၀ပံုရဲ ့တစ္၀က္ကိုသာ ရရွိၾကပါတယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာမွာ
သားသမီး ေမြးဖြားတဲ့အခါ ေယာက္်ားေလးမ်ားကိုသာ အေရးေပးျပီး
မိန္းခေလးမ်ားကို ႏွိမ္ထားၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ မိဘအေမြဆိုတာ
ေယာက္်ားျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းခေလးျဖစ္ျဖစ္ တန္းတူ သာတူညီမွ် ရပိုင္ခြင့္ ရွိရပါတယ္။
.
ဥပမာ - မိဘ က သိန္း ၁၂၀၀ အေမြေပးဖို ့ရွိတယ္ဆိုရင္
ထို မိဘမွာ သားတစ္ေယာက္ ၊ သမီးတစ္ေယာက္ ရွိတယ္ဆိုပါစို ့။
ဒီအခါမွာ သားတစ္ေယာက္အတြက္ အေမြရပိုင္ခြင့္ ေ၀စုေ၀ပုံသည္
သိန္း ၈၀၀ ျဖစ္ျပီး၊ သမီးမိန္းခေလးအတြက္ ေ၀စုေ၀ပုံသည္ သိန္း ၄၀၀ သာ
ရပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။
.
(ကိုးကား)
(အို-မုအ္မင္န္ သက္၀င္ယုံၾကည္သူ အေပါင္းတို႔) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္
အသင္တို႔အား၊ အသင္တို႔၏သားသမီးတို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ (ဤသို႔)အမိန္႔ေပးေတာ္
မူေလသည္။ (သား) ေယာက္်ား အတြက္ (သမီး)မိန္းမႏွစ္ေယာက္၏ေ၀စုေ၀ပုံႏွင့္
ထပ္တူထပ္မွ် (၀ါ) ေယာက်္ားကေလး၏ေ၀စုေ၀ပုံမွာ
မိန္းကေလး၏ေ၀စုေ၀ပုံ၏ ႏွစ္ဆျဖစ္သည္။
(ကုရ္အာန္ ၄း၁၁)
.
နံပါတ္ (၂)
အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ အိမ္ေထာင္မႈျပဳၾကရပါတယ္။
အစၥလာမ္မိန္းခေလးမ်ား၏ဘ၀သည္ အသက္ၾကီးၾကီး ငယ္ငယ္
ဘာသာေရးအရ မိဘက ေပးစားတဲ့အခါ မျငင္းဆန္ႏိုင္ဘဲ ယူၾကရပါတယ္။
မိမိ၏ လင္ေယာက္်ားကို အျခားသူမ်ားႏွင့္ တရား၀င္ ေ၀စားမွ်စားခံဘ၀
ကို ေရာက္ျခင္းမလွ ေရာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
.
ဘာေၾကာင့္ ေ၀စားမွ်စားခံဘ၀ကို ေရာက္ရတာလဲဆိုပါလွ်င္
အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိတို ့ကိုယ္တိုင္
တစ္လင္ တစ္မယားစနစ္ကို က်င့္သံုးခ်င္လွ်င္ေတာင္ က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္
မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိ၏ လင္ေယာက္်ားမွ မိန္းမ
တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ မတင္းတိမ္ႏိုင္ၾကပါလွ်င္ ေနာက္ထပ္ မိန္းမ
၄ ေယာက္အထိ ယူပိုင္ခြင့္ကို မုဟမၼဒ္က ေပးထားျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မုဟမၼဒ္ကိုယ္တိုင္လည္းပဲ သူေတာ္စင္အျဖစ္ကို ခံယူျပီးခ်ိန္မွစျပိး
စံျပ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ မိန္းမေတြ တစ္ေယက္ျပီး တစ္ေယာက္ကို
လက္ေတြ ့က်က် ယူျပခဲ့ေသာ စံျပကိုယ္ေတာ္ၾကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ေျပာခ်င္တာက မည္သူမဆို မုန္ ့ကိုသာေ၀စားခ်င္ ေ၀စားမွာပါ အခ်စ္ကိုေတာ့
ေ၀စားလိုျခင္းမရွိပါ။ မိမိ၏ ခ်စ္သူ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို မိမိမွလြဲျပီး
တျခားသူနဲ ့ေပါင္းသင္းဆက္ဆံခြင့္ ဘယ္ျပဳခ်င္ပါ့မလဲ မိန္းမေကာင္းမွန္ရင္။
အခုေတာ့ ဘာသာေရးအရ ေၾကာက္ေအာင္ ေျခာက္လွန္ ့ျခင္းခံထားရေသာ
မြတ္စလင္ မိန္းခေလးမ်ား၏ဘ၀ဟာ မိမိတစ္ဦးတည္းပိုင္မဟုတ္ဘဲ
မိမိလင္ေယာက္်ားကို အမ်ားႏွင့္သာ ခြဲတမ္းအရ ေ၀စားမွ်စားေနၾကရေသာ
မိန္းကေလးမ်ားပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
.
ဒါေၾကာင့္မို ့လည္း အစၥလာမ္မိန္းခေလးမ်ားမွာ မိမိတို ့၏ဘာသာတရားက
ခ်မွတ္ထားေသာစည္းကမ္းမ်ားကို လြန္ဆန္၍မရႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္သာ
ၾကိတ္မွိတ္ျပီး သေဘာတူခံယူထားၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
.
►► မြတ္စလင္ ေယာက္်ားမ်ားဘက္ကေတာ့ အျမဲတမ္းအသာစီးပါပဲ။
.
(ကိုးကား)
သုိ႔ရာတြင္ အကယ္၍ အသင္တုိ႔သည္ ဖမဲ့မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္
(ထိန္းျမားရာတြင္ ထုိမိန္းကေလး တုိ႔၏အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္)ပတ္သက္၍
တရားမွ်တေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကမည္မဟုတ္ဟု စုိးရိမ္ၾကေသာ္ (ထုိမိန္းကေလးႏွင့္မထိမ္းျမားၾကႏွင့္)မိမိတုိ႔ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ (အျခား)
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအနက္ (ေယာက္်ားတစ္ဦးလွ်င္) မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္စီႏွင့္ျဖစ္ေစ၊
သုိ႔မဟုတ္ မိန္းမသံုးေယာက္စီႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ သုိ႔မဟုတ္ မိန္းမ ေလးေယာက္စီႏွင့္
ျဖစ္ေစ ထိမ္းျမားၾကကုန္။
(ကုရ္အာန္ ၄း၃)
.
နံပါတ္ (၃)
ထိုကဲ့သို ့ မိဘသေဘာတူတဲ့လူကို မယူခ်င္ေပမယ့္ ယူၾကရျပီးတဲ့အခါမွာရယ္၊
မိမိ လင္ေယာက္်ားက မိန္းမတစ္ဦးတည္းႏွင့္ မတင္းတိမ္ႏိုင္တဲ့အခါမွာ
အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပမႈေတြ၊ မေျပလည္မႈေတြ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေယာက္်ားျဖစ္သူကို မိန္းမက ျပန္ေျပာဆုိျခင္းေတြ၊ မိန္းမအခြင့္အေရးကို
(ေ၀စားမွ်စားျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္) အျပည့္အ၀မရရွိလာတဲ့အခါမွာ မိန္းမျဖစ္သူက
မိမိရဲ ့လင္ေယာက္်ားအေပၚကို မိမိဆႏၵေတြကို ေျပာဆိုဖြင့္ဟမိျခင္း၊ မေက်နပ္မႈ
မ်ားကို ေျပာဆိုမႈျပဳလိုက္တဲ့အခါမွာ ကုရ္အာန္က်မ္းစာထဲမွာ ထိုသို ့ေျပာမိတဲ့အတြက္
မိန္းမ မလိမ္မာရင္ ေယာက္်ားက ရိုက္ႏွက္ဆံုးမဖို ့ေျပာထားပါတယ္။
အခန္းထဲမွာ ေသတဲ့အထိ ထားခိုင္းထားပါတယ္။
.
ကုရ္အာန္ထဲမွာ မိန္းမက ေယာက္်ားကို မလိမ္မာရင္ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမခြင့္ ရွိပါသလား?
လံုး၀ မရွိပါ။ က်မ္းစာထဲမွာ ေယာက္်ားမ်ားဘက္ကိုသာ အသာစီးယူျပီး ျပဳလုပ္ထား
တဲ့အတြက္ ေယာက္်ားျဖစ္သူ မလိမ္မာလို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိုးတဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမက
ေယာက္်ားကို ရိုက္ႏွက္ဆံုးမခြင့္ကို ေပးထားျခင္း လံုး၀ မရွိပါ။
ဒီေတာ့ မိန္းခေလးဘက္ကပဲ အရိုက္အႏွက္ခံလိုက္ေပါ့။
.
(ကိုးကား)
သုိ႔ရာတြင္ အသင္တုိ႔သည္ (အေျခအေနကို ေထာက္ထားသံုးသပ္ အကဲခပ္ျခင္းအားျဖင့္) အၾကင္ဇနီးသည္တို႔၏ေသြဖည္ ပုန္ကန္မႈကို (အကယ္စင္စစ္) စိုးရိမ္ၾကေသာ္ (ဦးစြာပဌမ) အသင္တုိ႔သည္ ယင္း မိန္းမတို႔အား(ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာျဖင့္) သြန္သင္ဆံုးမပဲ႔ျပင္ၾကေလကုန္။ထို႔ေနာက္ (အကယ္၍ နာယူျခင္းမရွိၾကေသးပါမူ) အသင္တုိ႔သည္ ထိုမိန္းမတို႔အား အိပ္ခန္းမ်ားတြင္ (အိပ္ရာမ်ားတြင္တစ္ဦးထီး တည္းခြဲခြါ) စြန္႔ပစ္ထားၾကေလကုန္။ ထို႔ေနာက္(အကယ္၍ လိမၼာေရးျခားမရွိၾကေသးပါမူ) အသင္တို႔သည္ ထိုမိန္းမတို႔အား (လြန္က်ဴးျခင္းမရွိေစၾကဘဲ ဆံုးမေသာအေနႏွင့္)႐ိုက္ႏွက္ၾကေလကုန္။
(ကုရ္အာန္ ၄း၃၄)
.
နံပါတ္ (၄)
ထိုကဲ့သို ့ အစၥလာမ္စည္းမွ်ဥ္းစမ္းကမ္းအရ အိမ္ေထာင္မႈျပဳရလွ်င္ေတာင္
အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပ စကားမ်ားၾကလို ့ကြာရွင္းမယ္ဆိုပါလွ်င္
ေယာက္်ားဘက္က ကြာရွင္းေပးမွသာ အၾကံဳး၀င္ျခင္း၊ ထို ့ေၾကာင့္ ကြာျခင္းျခင္း
(တြာလတ္) ကို ေယာက္်ားကပဲ မိန္းမကို ေပးရပါတယ္။ ကုရ္အာန္က်မ္းထဲမွာ
မိန္းမ က ေယာက္်ားကို ေပးပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။ က်မ္းစာပိုဒ္မရွိပါ။
.
ေနာက္တဖန္ မိမိတို ့ကို ေယာက္်ားမ်ားက (တြာလတ္) ၃ၾကိမ္ေပးျပီး
ကြာရွင္းျခင္းခံရျပီးသည့္ေနာက္မွာလည္း ထိုေယာက္်ားနဲ ့ျပန္ေပါင္းခ်င္လွ်င္
တျခားေသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ႏွင့္ အတူေန အတူအိပ္ျပီး ေပါင္းသင္း
ျပီးမွသာ ယခင္ေယာက္်ားႏွင့္ ျပန္လည္ေပါင္းသင္းပိုင္ခြင့္ကို သတ္မွတ္ထား
တဲ့အတြက္ မိေအး ၂ခါ နာ ဘ၀ကို ေရာက္ျခင္းမလွ ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။
.
ဒီေတာ့ မြတ္စလင္ မိန္းခေလးမ်ား၏ဘ၀သည္ ပထမ ေယာက္်ားကို
ဆိုးဆိုးေကာင္းေကာင္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း
ဆိုရင္ ထိုေယာက္်ား၏ကြာရွင္းျခင္းကို ခံရျပီးလွ်င္ တခုလတ္အျဖစ္ေနရင္ေန
မေနႏိုင္လို ့ ျပန္ေပါင္းခ်င္ရင္ မိေအး ၂ခါနာ ဘ၀ကို ေရာက္ရလို ့ပါပဲ။
.
(ကိုးကား)
(တြလာက္ရဂ်္အီ ႏွစ္ႀကိမ္ေပးၿပီးသည့္ေနာက္) တဖန္ အကယ္၍ လင္ေယာက္်ားသည္ ထုိဇနီး မိန္းမအား ထပ္မံ၍ တြလာက္ ကြာရွင္းခဲ့သည္ ရွိေသာ္ (သုိ႔သံုးႀကိမ္ ေျမာက္ တြလာက္ ေပးၿပီးသည့္) ေနာက္ ထုိလင္ေယာက္်ားအဖုိ႔ ထုိဇနီးမိန္းမသည္ အျခား လင္ေယာက္်ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ နိကာဟ္ ထိမ္းျမား ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းျခင္းမျပဳသမွ် ကာလပတ္လံုး (ဟလာလ္) တရား၀င္ဇနီး ျဖစ္မည္မဟုတ္ေပ။ (ထုိကဲ့သုိ႔ အျခားလင္ေယာက္်ား တစ္ဦးဦးႏွင့္ ထိမ္းျမားၿပီး သည့္ေနာက္) အကယ္၍ ထုိ(ဒုတိယ) လင္ေယာက္်ားကလည္း ထိုဇနီး မိန္းမအား ကြာရွင္း ခဲ့ျပန္သည္ရွိေသာ္ ထုိဇနီးမိန္းမႏွင့္ (ပဌမ) လင္ေယာက္်ားႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အကယ္၍ မိမိတုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားကုိ ေစာင့္ ထိန္းႏုိင္ၾကမည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆၿပီး တဖန္ ျပန္လည္ေပါင္း သင္း ဆက္ဆံၾကပါေသာ္ ထုိဇနီး ေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးတုိ႔အေပၚတြင္ တစ္စံုတစ္ရာအျပစ္မရွိေခ်။ အမွန္စင္စစ္ ဤသည္တုိ႔ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားပင္တည္း။ ထုိအရွင္ျမတ္သည္ ထုိဥပေဒစည္းမ်ဥ္းမ်ားကုိ အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူမ်ားအဘုိ႔ ရွင္းလင္းစြာ ထုတ္ေဖာ္ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူေလသတည္း။
(ကုရ္အာန္ ၂း၂၃၀)
.
နံပါတ္ (၅)
ေနာက္ဆံုး နံပါတ္ ၅ အခ်က္ကေတာ့ ဘာသာေရး အခြင့္အေရးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အစၥလာမ္ဘာသာမွာ -
ပလီထဲမွာ အားလံုးအေရွ ့စင္ျမင့္ထက္မွ တရားေဟာျခင္း၊ က်မ္းကိုသင္ျပေပးျခင္း
စေသာ မိန္းမ အာလင္မ္ ၊ မိန္းမ ေမာ္လ၀ီ ဆိုတာ မရွိပါ။ ေယာက္်ားပဲ ရွိတယ္
မိန္းမ တမန္ေတာ္ ဆိုတာလည္း လံုး၀ မရွိပါ။ ေယာက္်ား တမန္ေတာ္ပဲ ရွိတယ္။
ဒီေတာ့ အစၥလာမ္ မိန္းခေလးေတြရဲ ့ဘ၀က ဘယ္ေလာက္ထိ ဦးစားေပးမႈကို
ခံရသလဲ မခံရသလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါရန္။
.
(ကိုးကား)
အမွန္ေသာ္ကား ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အလ်င္လည္း ေယာက်္ားမ်ားကိုသာလွ်င္(ရစူလ္ တမန္ေတာ္မ်ားအျဖစ္) ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ထုိရစူလ္တမန္ေတာ္မ်ားထံသို႔ ၀ဟီ အမိန္႔ေတာ္ကို ပို႔ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
(ကုရ္အာန္ ၁၆း၄၃)
.
စင္စစ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အလ်င္ကလည္းေယာက်္ားမ်ားကိုသာလွ်င္(ရစူလ္တမန္ေတာ္မ်ားအျဖစ္) ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၎တို႔ထံ "ဝဟ္ယ္"အမိန္႔ေတာ္ကို ပို႔ေတာ္မူေလသည္။
(ကုရ္အာန္ ၂၁း၇)
.
****************************************************************
****************************************************************
► ဗုဒၶဘာသာတြင္ မိဘျဖစ္သူက သားသမီးမ်ားကို အေမြခြဲတဲ့အခါမွာ
ေယာက္်ားေလးျဖစ္လို ့၊ မိန္းခေလးျဖစ္လို ့ရယ္ဆိုျပီး ပိုေပးျခင္း ေလွ်ာ့ေပးျခင္း
လံုး၀ မရွိပါ။ ေယာက္်ားျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ တန္းတူအခြင့္အေရးအရ
အေမြကို သာတူညီမွ်သာ ရပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။
.
သုတၱန္ပိဋက ၊ ဒီဃနိကာယ္ ၊ ပထိကဝဂ္ ၊ သိဂၤါလသုတ္ မွာ ယခုလို
ေျပာထားပါတယ္။
.
မိဘက်င္႔၀တ္ ( ၅ ) ပါး
===============
မေကာင္းၿမစ္တား ေကာင္းရာညႊန္လတ္ အတတ္သင္ေစ
ေပးေ၀ႏွီးရင္း ထိမ္္းၿမားၿခင္းလ်ွင္ ၀တ္ငါးအင္ ဖခင္မယ္တို႔တာ။
(၁) မေကာင္းမွဳမ်ားကိုတားၿမစ္ၿခင္း ၊
(၂) ေကာင္းမွဴေကာင္းရာမ်ားကိုညႊန္ၿပရၿခင္း ၊
(၃) အတတ္ပညာ သင္ၾကားေပးရၿခင္း ၊
(၄) ရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္စားဖို႕ရန္ေပးရၿခင္း ၊
(၅) လက္ထပ္ထိမ္းၿမားေပးရၿခင္း ၊
.
ဗုဒၶဘာသာတြင္ ေယာက္်ားျဖစ္သူမွ မိမိ၏ဇနီးမိန္းမကို
မလိမ္မာရင္ ရိုက္ႏွက္ခိုင္းထားျခင္း အလ်င္းလံုး၀ မရွိပါ။
မထီမဲ့ျမင္ေတာင္ မလုပ္ဖို ့၊ ျမတ္ႏိုးၾကင္နာဖို ့ ေျပာထားပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာႏိုင္ငံဥပေဒအရလည္းပဲ ေယာက္်ားႏွင့္မိန္းမ
ကြာရွင္းျခင္းကိစၥကို ျပဳလုပ္ခ်င္ပါလွ်င္ မိန္းမျဖစ္သူဘက္မွျဖစ္ေစ၊
ေယာက္်ားျဖစ္သူဘက္မွ ျဖစ္ေစ ကြာရွင္းပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။
ထိုသို ့ကြာရွင္းျပီးလွ်င္လည္း ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို လင္ႏွင့္မယား
တစ္ေယာက္ တစ္၀က္သာ ရယူပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။
အစၥလာမ္ဘာသာမွာလို မရ္ဟက္ေၾကးေလာက္ပဲ မိန္းမျဖစ္သူက
ရရွိတာ မဟုတ္ပါ။ လင္ေယာက္်ားပိုင္ဆိုင္သမွ် တစ္၀က္ကို မယားက
ပိုင္ဆိုင္ပါတယ္။
.
လင္က်င္႔၀တ္ ( ၅ ) ပါး
===============
မထီမဲ့ကင္း အပ္ႏွင္းဥစၥာ မိစၧာမမွား ၀တ္စားဆင္ယင္
ၿမတ္နိဳးၾကင္ ငါးအင္ လင္က်င္႔ရာ ။
(၁) မိမိမယားအား မထီေလးစားမၿပဳလုပ္ရၿခင္း ၊
(၂) မိမိရွာေဖြရသမွ် ဥစၥာမ်ားကို အပ္ႏွံရၿခင္း ၊
(၃) အၿခာမိန္းမမ်ားႏွင္႔ေဖာက္ၿပားက်ဴလြန္မွဳ မရွိရၿခင္း ၊ (တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္)
(၄) အ၀တ္အစားမ်ားကို ဆင္ယင္ေပးရၿခင္း ၊
(၅) ၿမတ္နိုး ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံရၿခင္း ၊
.
ဘာသာတရားအရၾကည့္မယ္ဆိုပါလွ်င္ အျမင့္ဆံုး အျမတ္ဆံုး ဘြဲ ့ထူးဂုဏ္ထူးကို
ပိဋကတ္က်မ္းထဲတြင္ ဧတဒဂ္ရ ေထရီ (၁၃)ပါး အျဖစ္ မွတ္တမ္းရွိပါတယ္
ဧတဒဂၢကုိ ပါဠိသက္ ေ၀ါဟာရအျဖစ္ “ဧတဒဂ္”ဟု ေခၚတြင္ၾကေပ၏။ “ဧတ” ႏွင့္ “အဂၢ” ႏွစ္ပုဒ္တဲြစပ္ေန၍ “ဧတံ အဂၢံ”ဟု ပုဒ္ျဖတ္လုိက္ေသာအခါ “ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ျမတ္၏” ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ရပါသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ဤအရာ ဤေနရာဌာနတြင္ အထြတ္အျမတ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
.
(၁) မဟာ ပဇာပတိ ေဂါတမီ။
“အဂၢရတၲၫူ ဧတဒဂ္” ရေတာ္မူ၏။
.
(၂) ေခမာေထရီ။
“ႀကီးျမတ္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ေခမာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏” ဟူ၍ “အဂၢမဟာပညာ” ဧတဒဂ္ရေတာ္မူ၏။
.
(၃) ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ။
“တန္ခုိးျဖင့္ ျပည့္စုံကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဥပၸလ၀ဏ္ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏” ဟူ၍ “ဣဒၶိမႏၲီ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၄) ပဋာစာရီေထရီ။
“၀ိနည္းကုိ ေဆာင္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ပဋာစာရီ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢ၀ိနယစာရီ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၅) ဓမၼဒိႏၷာေထရီ။
“တရားေဟာတတ္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဓမၼဒိႏၷာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢဓမၼကထိက” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၆) နႏၵာေထရီ။
“စ်ာန္၀င္စားျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ နႏၵာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢစ်ာယိနီ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၇) ေသာဏာေထရီ။
“လုံ႔လ ၀ီရိယ ထက္သန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ေသာဏာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢအာရဒၶ၀ီရိယ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၈) ဗာကုလာေထရီ။
“ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္ရကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဗာကုလာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံး ျဖစ္၏။” ဟူ၍ “ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၉) ကု႑လေကသာေထရီ။
“အဘိညာဥ္အရာ၌ လ်င္ျမန္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဘဒၵါမည္ေသာ ကု႑လေကသာ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံး ျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢခိပၸါဘိည” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၁၀) ဘဒၵကာပိလာနီေထရီ။
“ေရွး၌ ေနဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကုိ ေအာက္ေမ့ႏုိင္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဘဒၵကာပိလာနီ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၁၁) ဘဒၵါကစၥနာယေသာ္ဓရာေထရီ။
“ျမတ္ေသာ အဘိညာဥ္သို႔ေရာက္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ရာဟုလာမယ္ေတာ္ ဘဒၵါကစၥနာယေသာ္ဓရာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “မဟာဘိညာပတၱ”ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၁၂) ကိသာေဂါတမီေထရီ။
“ေခါင္းပါးေသာ သကၤန္းကုိေဆာင္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ကိသာေဂါတမီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢလူခစီ၀ရေထရီ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
(၁၃) သိဂၤါလမာတာေထရီ။
“သဒၶါတရား အားႀကီးကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ သိဂၤါလမာတာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “သဒၶါဓိမုတၱ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
.
ဒီေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရတဲ့ဘ၀ နဲ ့
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရတဲ့ဘ၀ နဲ ့ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရး
မ်ားကို က်မ္းစာအရ ဘာသာေရးရႈေထာင့္သက္သက္မွ တင္ျပေပးလိုက္ရပါေတာ့တယ္။
.
By
Kaung Myat Min Soe


မူရင္းပုိ ့စ္- https://www.facebook.com/ARAKANHero007/posts/645717952227371

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...