Ads (728x90)



Photo: သံသယျဖစ္ဖြယ္ ေလယာဥ္ေမာင္း၏ ေနအိမ္ကို ရဲမ်ား၀င္ေရာက္ရွာေဖြခဲ့
Wednesday, March 19, 2014

ဘာရီတာဟာရီယန္

ကြာလာလမ္ပူ၊ မတ္ ၁၈

ေပ်ာက္ဆံုးလ်က္ရွိေသာ ေလယာဥ္အမွတ္ MH370 ၏ ေလယာဥ္မွဴးႏွစ္ဦး အနက္မွတစ္ဦးျဖစ္သူ ဇာဟာရီ ဆတ္ခ်္၏ ေနအိမ္တြင္ သိမ္းဆည္းရမိခဲ့သည့္ ေလယာဥ္ေမာင္းေလ့က်င့္ရန္ စက္ကိရိယာအား စစ္ေဆးမႈ မ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာတြင္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာတစ္၀ိုက္ရွိ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း ငါးခုအတြက္ ေဆာ့၀ဲထည့္သြင္းထား သည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္ဟု မေလးရွားသတင္းစာ ဘာရီတာဟာရီယန္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

“စစ္ေဆးေတြ႕ရွိတာကေတာ့၊ ေမာ္ဒိုက္က ေမးလ္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္၊ အိႏၵိယနဲ႔ သီရိလကၤာက ေလဆိပ္သံုးခုနဲ႔ ဒီယာကုိ ဂါစီယာမွာရွိတဲ့ အေမရိကန္ စစ္အေျခစုိက္စခန္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေလဆိပ္တစ္ခု အတြက္ ေဆာ့၀ဲသြင္းထားတာေတြ႕ရပါတယ္” ဟု အရာရွိတစ္ဦးက မေလးရွားေန႔စဥ္ သတင္းစာသို႔ ေျပာ သည္။

ေလယာဥ္မွဴး ဇာဟာရီဆတ္ခ်္၏ အိမ္လုပ္ ေလယာဥ္ေမာင္းေလ့က်င့္ေရး စက္ကိရိယာအား စစ္ေဆးရန္ ၿပီးခဲ့ေသာ စေနေန႔က ရဲမ်ားက သိမ္းဆည္းသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ကာ ထုိကိရိယာထဲတြင္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း ငါးခုအတြက္ ေဆာ့၀ဲထည့္သြင္းထားေၾကာင္း မေလးရွားသတင္းစာက ေရးသားထားသည္။

ဘူကစ္အာမန္ေဒသရွိ ဗဟုိအစုိးရ ရဲဌာနခ်ဳပ္တြင္ ထုိေလယာဥ္ေမာင္း ေလ့က်င့္ေရး စက္ကိရိယာကို ျပန္ လည္တပ္ဆင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ထိုကိရိယာကုိ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

Mizzima Burmese 

http://www.myanmarcnn.com/2014/03/blog-post_3403.html ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးရျခင္း၏ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အေၾကာင္းရင္းမ်ားအနက္ ေလယာဥ္မွဴးသုိ႔မဟုတ္ တြဲဖက္ ေလ ယာဥ္မွဴး၏ မိမိကုိယ္မိမိ အဆံုးစီရင္မႈလည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးသမားမ်ားက ထည့္သြင္း စဥ္း စားထားၾကသည္ဟု မတ္လ ၁၈ ရက္ က ႐ုိက္တာသတင္းတစ္ရပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ေပ်ာက္ဆံုးလ်က္ရွိေသာ မေလးရွား ခရီးသည္တင္ဂ်က္ေလယာဥ္ မေပ်ာက္ကြယ္မီတြင္ ထုိေလယာဥ္၏ ေလယာဥ္မွဴး အခန္းမွၾကားခဲ့ရေသာ ေနာက္ဆံုးစကားမ်ားကို ေျပာဆုိခဲ့သူမွာ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴး ျဖစ္ ေၾကာင္း ထိုေလေၾကာင္းလိုင္း၏ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္က ေျပာခဲ့သည္။

မတ္လ ၈ ရက္ကတည္းက ေပ်ာက္ဆံုးလ်က္ရွိေသာ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပုိင္ ေလယာဥ္အမွတ္ MH370 အား ယခုအထိ ေျခရာခံႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ ထုိေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ေပၚတြင္ လူစုစုေပါင္း ၂၃၉ ဦး လိုက္ပါသြားခဲ့ၾကသည္။

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘိုးရင္း 777-200ER ေလယာဥ္အေၾကာင္းႏွင့္ စီးပြားေရး ေလေၾကာင္း သြားလာမႈကုိ ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္စံုတစ္ဦးက ေလယာဥ္ကုိ မူလလမ္းေၾကာင္းမွ မိုင္ေပါင္း ေထာင္ႏွင့္ခ်ီကာ ေသြဖည္၍ ေမာင္းႏွင္သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးသမားမ်ားအေနျဖင့္ ပိုမုိ ထင္ျမင္ ယူဆလာေနၾကသည္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ မႀကံဳစဖူး အႀကီးအက်ယ္ ရွာ ေဖြမႈတစ္ရပ္ကို ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေနၿပီး ေျမာက္ပုိင္းကက္စ္ပီယန္ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ေဒသမ်ားမွစ၍ အိႏိၵယ သမုဒၵရာ ေတာင္ဘက္စြန္းပုိင္းအထိ ရွာေဖြေနသည္။

ေလေၾကာင္းလိုင္းအမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္ အာမက္ဂ်ိဳဟာရီယာယာက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတစ္ခု၌ ေျပာ ၾကားခဲ့ရာတြင္ ေလယာဥ္၏ အလိုအေလ်ာက္ ေျခရာခံစနစ္မ်ားအနက္ တစ္ခုကိုမည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ပိတ္ လိုက္ေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိရွိရေသးဟုဆိုခဲ့ရာ ၿပီးခဲ့သည့္အပတ္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားက အစိုးရ၀န္ႀကီးမ်ား မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္ႏွင့္ ကြဲလြဲေနသည္။

“ACARS” ဟု ေခၚဆိုၾကေသာ အလိုအေလ်ာက္ ေလယာဥ္ေျခရာခံကိရိယာအား ပိတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ “ေကာင္းပါၿပီ။ ေကာင္းေသာညပါ” ဟု ေလယာဥ္ထဲမွေျပာျခင္းကုိ ေျမျပင္ရွိ ေလေၾကာင္းထိန္းခ်ဳပ္ေရးဌာ နမွ လက္ခံရရွိခဲ့ရာ ေလယာဥ္မွာ အပိုင္စီးခံရျခင္း သို႔မဟုတ္ အဖ်က္လုပ္ရပ္တစ္ခုခု အလုပ္ခံရျခင္း ျဖစ္ ႏိုင္ေၾကာင္း သံသယမ်ား ပိုမုိ ခုိင္မာလာခဲ့သည္။

Mizzima Burmese

Post a Comment

Blogger Disqus

Comment ေပးရန္ ညာဘက္ေထာင့္မွ Blogger or Facebook or Disqus ကုိႏွိပ္ပါ။

Voted This Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...